Kathimerini.gr
Ηαλήθεια είναι ότι η μετά την πανδημία εποχή ήταν για το στούντιο της Marvel περίπου καταστροφική. Το φιλόδοξο σχέδιο της πιο κερδοφόρας θυγατρικής της Ντίσνεϊ με το πολυσύμπαν (Multiverse) των υπερηρώων –σε μετάφραση: δεκάδες ταινίες και σειρές, οι πλοκές των οποίων συνδέονται μεταξύ τους– δεν απέδωσε ακριβώς τα αναμενόμενα. Με κάποιες εξαιρέσεις, όπως π.χ. το «Spider-Man: No Way Home» του 2021 που άγγιξε τα δύο δισ. δολάρια σε εισπράξεις, οι ταινίες αυτής της περιόδου ήταν αποτυχημένες είτε σε επίπεδο box-office, είτε σε ποιοτικό, είτε (συχνότερα) και στα δύο. Αποτέλεσμα ήταν ακόμα και πολλοί από τους ορκισμένους φαν των υπερηρώων να ψυχρανθούν και να χάσουν… επεισόδια.
Ολα αυτά βέβαια μέχρι την περασμένη Πέμπτη, οπότε, έφτασε στις αίθουσες του κόσμου το «Deadpool & Wolverine», η μοναδική ταινία που η Marvel αποφάσισε να κυκλοφορήσει μέσα στο 2024, παραδεχόμενη έτσι σε ένα βαθμό ότι ο καταιγισμός νέων κεφαλαίων μπορεί να κουράσει ακόμα και το δικό της φανατικό κοινό. Και το «κόλπο» έπιασε. Το φιλμ του Σον Λίβαϊ έφτασε ήδη τα 438 εκατ. δολάρια σε παγκόσμιες εισπράξεις μέσα στο πρώτο τριήμερο προβολών, πραγματοποιώντας (με μεγάλη άνεση) το καλύτερο άνοιγμα της σεζόν. Διέλυσε δε την αντίστοιχη επίδοση για οποιαδήποτε ταινία χαρακτηρισμένη ως «άνω των 17» (Rated-R) σε ολόκληρη την κινηματογραφική ιστορία.
Τα ρεκόρ όμως δεν σταματούν εδώ. Επειτα από το περασμένο Σαββατοκύριακο το κινηματογραφικό franchise του MCU (Marvel Cinematic Universe) έγινε το πρώτο που ξεπέρασε τα 30 δισ. δολάρια σε συνολικές εισπράξεις – χρειάστηκαν 15 χρόνια και 33 ταινίες για να το πετύχει. Η επιτυχία του «Deadpool & Wolverine» προφανώς δεν ήρθε κατά τύχη. Η σύμπραξη δύο σπουδαίων σύγχρονων σταρ, του Ράιαν Ρέινολντς και του Χιου Τζάκμαν –και των αντίστοιχων δημοφιλών χαρακτήρων τους– αποτελούσε ήδη σοβαρή εγγύηση γι’ αυτήν. Επιπλέον, η Marvel χρησιμοποίησε την ταινία για να κάνει την αυτοκριτική της, να τερματίσει κάποιες «κουρασμένες» αφηγήσεις, να ξαναφέρει στο προσκήνιο αγαπημένους χαρακτήρες (μέσω των πολλών cameo) και να προαναγγείλει νέες περιπέτειες· όλα στην οικονομική συσκευασία ενός και μόνο φιλμ, το οποίο, καθώς φαίνεται, πρόκειται να δουν οι πάντες.
Η μεγαλύτερη είδηση ωστόσο δεν ήρθε στη σκοτεινή αίθουσα, αλλά στην κατάφωτη σκηνή του Comic Con που διεξάγεται αυτές τις μέρες στο Σαν Ντιέγκο. Εκεί επιβεβαιώθηκε αρχικά ότι τα αδέλφια Ρούσο επιστρέφουν για να σκηνοθετήσουν δύο καινούργια κεφάλαια των «Εκδικητών», τα «Avengers: Doomsday» και «Avengers: Secret Wars», προορισμένα να κυκλοφορήσουν το 2026 και 2027 αντίστοιχα. Εκείνο που δεν γνωρίζαμε ήταν η ταυτότητα του «κακού» των συγκεκριμένων ταινιών, μέχρι που μια φιγούρα, ντυμένη με τη χαρακτηριστική πράσινη στολή του Doctor Doom, ανέβηκε στη σκηνή. Οταν η μάσκα βγήκε, αποκαλύφθηκε το πρόσωπο του Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, ενώ το συγκεντρωμένο πλήθος ξέσπασε σε ζητωκραυγές. Ως γνωστόν, ο βραβευμένος με Οσκαρ Αμερικανός ηθοποιός έπαιζε έως τώρα τον Iron Man στις ταινίες του MCU, όπως ανέφερε όμως και ο Τζο Ρούσο, ο καινούργιος ρόλος του είναι απλώς μια απόδειξη των αδιανόητων δυνατοτήτων του πολυσύμπαντος της Marvel…