ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Το αναλογικό φιλμ βγαίνει από το περιθώριο

«Τα νέα παιδιά ανακαλύπτουν την αισθητική αξία του φιλμ και διψούν να μάθουν πώς μπορούν να το δουλέψουν», λέει ο κινηματογραφιστής Γιώργος Φρέντζος

Kathimerini.gr

Ποιος θα το έλεγε ότι στην τελετή απονομής των Οσκαρ εν έτει 2024 οι βασικοί διεκδικητές και τελικά μεγάλοι νικητές των βραβείων θα ήταν δύο φιλμ γυρισμένα σε… φιλμ; Τόσο το «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν, ο οποίος παραμένει σταθερά εδώ και δεκαετίες προσηλωμένος στις παραδοσιακές μεθόδους, όσο και το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου έχουν αποτυπωθεί εξ ολοκλήρου στο μέσο-σύμβολο του σινεμά. Επειτα από μιάμιση δεκαετία σημαντικής υποχώρησης μπροστά στην προέλαση των ψηφιακών καμερών, το φιλμ επιστρέφει τα τελευταία χρόνια δυναμικά, είτε αποκλειστικά είτε σε μεικτή χρήση, σε ένα ευρύ φάσμα ταινιών (και) στη χώρα μας.

Πόσοι, όμως, ειδικά από τις νεότερες γενιές επίδοξων κινηματογραφιστών, γνωρίζουν σήμερα τα μυστικά του γυρίσματος με φιλμ; Αναγνωρίζοντας την ανάγκη της εκπαίδευσης, η Ενωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών ανακοίνωσε πρόσφατα τη διεξαγωγή πρακτικών εργαστηρίων για την κατάρτιση νέων επαγγελματιών για τη θέση του βοηθού χειριστή κάμερας με φιλμ. Η πρόσκληση ενδιαφέροντος απευθύνεται σε βοηθούς κάμερας με (σχετική) εμπειρία στα ψηφιακά μέσα, αποφοίτους και τελειοφοίτους κινηματογραφικών σχολών ή σχολών οπτικοακουστικών τεχνών.

Μεγάλο ενδιαφέρον

«Βγάλαμε πριν από λίγες ημέρες την ανακοίνωση και ήδη το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, ενώ βρίσκω αξιοσημείωτο και αισιόδοξο ότι έχουμε αιτήσεις συμμετοχής από πολλά κορίτσια. Τα νέα παιδιά ανακαλύπτουν την αισθητική αξία του φιλμ και διψούν να μάθουν πώς μπορούν να το δουλέψουν. Με την έλευση και αρκετών ξένων παραγωγών στην Ελλάδα, έχουμε άμεση ανάγκη από επαγγελματίες του κλάδου. Πριν από κάποιους μήνες χρειαζόμουν βοηθούς για να τραβήξω κάποια πλάνα για μια παραγωγή της Λυρικής και δεν έβρισκα κανέναν. Είναι 7-8 άνθρωποι στη χώρα μας που γνωρίζουν πραγματικά τη δουλειά σε φιλμ και φυσικά είναι διαρκώς απασχολημένοι», μας λέει ο πρόεδρος της Ενωσης –και σπουδαίος κινηματογραφιστής– Γιώργος Φρέντζος. Ο ίδιος μας μιλάει και για το πρακτικό κομμάτι της αναβίωσης του φιλμ, τόσο διεθνώς όσο και στη χώρα μας.

«Στην πραγματικότητα το φιλμ δεν έπαψε ποτέ να υπάρχει, απλώς μπήκε κάπως στο περιθώριο με την ευρεία διάδοση και την ευκολία του ψηφιακού γυρίσματος. Η Kodak, ωστόσο, συνεχίζει να το υποστηρίζει σε επίπεδο υλικού και μάλιστα τον τελευταίο καιρό έχει εντατικοποιήσει την παραγωγή της προκειμένου να καλύψει και κάποιες ελλείψεις που δημιουργήθηκαν στο στοκ. Στην Ελλάδα γυρίζουμε αρκετές ταινίες, αλλά ακόμη και διαφημιστικά, σε 16 και 35 χιλιοστά· το αρνητικό είναι ότι το μοναδικό εργαστήριο επεξεργασίας φιλμ έκλεισε πριν από μερικούς μήνες και αναγκαζόμαστε να στέλνουμε το υλικό στο εξωτερικό. Κάνουμε όμως ενέργειες για να λυθεί και αυτό».

Ο κύκλος των εργαστηρίων προγραμματίζεται να ξεκινήσει γύρω στον Οκτώβριο, ενώ η διάρκειά του θα είναι τρεις ημέρες. Αναλυτικές πληροφορίες και αιτήσεις συμμετοχής μπορούν να αναζητηθούν στον ιστότοπο της Ενωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών (gsc.com.gr).

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση