ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Υπουργός Δικαιοσύνης: Στους 28 οι νεκροί στην άσφαλτο το 2023

Εννέα από αυτές είχαν ως κυριότερη αιτία την απρόσεκτη οδήγηση και την απόσπαση προσοχής

ΚΥΠΕ

Κατά το 2023 ήδη έχουν σημειωθεί στην Κύπρο 26 θανατηφόρες συγκρούσεις, με 28 νεκρούς, ενώ 9 από αυτές είχαν ως κυριότερη αιτία την απρόσεκτη οδήγηση και την απόσπαση προσοχής, δήλωσε την Τρίτη η Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, Άννα Κουκκίδη Προκοπίου.

Σε χαιρετισμό της στην διάσκεψη Τύπου για την ενημερωτική εκστρατεία για την οδική ασφάλεια με το σύνθημα «Τα μάτια στο δρόμο - Το κινητό μπορεί να περιμένει» η Υπουργός είπε ότι παράλληλα «7.331 εξώδικες καταγγελίες για κινητό τηλέφωνο έχουν εκδοθεί το 2022 και 6367 από την 1/1/2023 μέχρι σήμερα».

Πρόσθεσε ότι «οι αριθμοί αυτοί αναδεικνύουν την επείγουσα ανάγκη να αναλάβουμε δράση και να ευαισθητοποιήσουμε το κοινό για τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τη χρήση κινητών κατά την οδήγηση».

Όπως είπε η κ. Προκοπίου «η απόσπαση προσοχής είναι ένας από τους κύριους παράγοντες πρόκλησης οδικών συγκρούσεων, επηρεάζοντας τον χρόνο αντίδρασης των οδηγών σε απρόσμενα περιστατικά».

Σημείωσε ότι «μια στιγμή απόσπασης προσοχής μπορεί να έχει σοβαρότατες συνέπειες» λέγοντας, επίσης ότι «πολλές φορές έχουμε δει οδηγούς να χρησιμοποιούν τα κινητά τους ενώ περιμένουν στα φώτα τροχαίας και να μιλούν, να στέλνουν μηνύματα, να κοιτάνε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή ακόμα και να βγάζουν selfie».

Η Υπουργός ανέφερε ότι βάσει των πιο πάνω «οι οδηγοί, προφανώς, συχνά υποτιμούν τον κίνδυνο, νομίζοντας ότι μπορούν να διαχειριστούν την κατάσταση, κίνδυνος ο οποίος οφείλεται στο γεγονός ότι η απόσπαση της προσοχής για λίγα δευτερόλεπτα ισοδυναμεί με τυφλή πορεία 70 μέτρων, όταν κινούμαστε με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα».

Πρόσθεσε ότι «η απόσπαση της προσοχής των οδηγών, τόσο σε διεθνές επίπεδο, όσο και στην Κύπρο, συγκαταλέγεται στους πλέον σημαντικούς παράγοντες πρόκλησης οδικών συγκρούσεων, αφού περιορίζει σημαντικά τον χρόνο αντίδρασης των οδηγών σε περιπτώσεις έκτακτων ή απρόσμενων περιστατικών στο οδικό δίκτυο».

Επίσης, συνέχισε η κ. Προκοπίου, «μειώνει την αντίληψη του τι συμβαίνει στο δρόμο, της τήρησης των οδικών σημάτων και των σωστών αποστάσεων ασφαλείας αλλά, παράλληλα, και της παραμονής στην κατάλληλη θέση πορείας».

Καταλήγοντας ευχήθηκε όπως η εκστρατεία του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας να «προβληματίσει και να ευαισθητοποιήσει διότι η ανθρώπινη ζωή κάθε πολίτη αποτελεί ανεκτίμητο αγαθό και δεν αξίζει να τεθεί σε κίνδυνο λόγω επιπόλαιης, ανεύθυνης και εγωιστικής οδήγησης».

Στον δικό του χαιρετισμό ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δημοσίων Έργων, Αλέξης Βαφεάδης, σημείωσε ότι «ένας στους δέκα οδηγούς χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση ενώ στις αστικές περιοχές, όπου παρατηρείται ο μεγαλύτερος όγκος οδικών συγκρούσεων και διακινήσεων πεζών, το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε έναν στους εννέα οδηγούς να χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση».

Πρόσθεσε ότι «σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων, όπως είναι τα ελαφρά φορτηγά, το ποσοστό τις καθημερινές, είναι ακόμα υψηλότερο και ανέρχεται σε έναν στους επτά οδηγούς περίπου».

Όπως είπε ο Υπουργός «στην Κύπρο παρατηρείται καθημερινά γενικευμένη απειθαρχία στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, με κυριότερες και σοβαρότερες παραβάσεις την παραβίαση του ορίου ταχύτητας, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αλλά και ναρκωτικών και την παραβίαση του κόκκινου φωτεινού σηματοδότη».

Παρατηρούνται, επίσης, παραβάσεις και αναφορικά με τη μη χρήση ζώνης ασφάλειας -ιδιαίτερα στα πίσω καθίσματα- τη μη χρήση παιδικών συστημάτων συγκράτησης, τη μη χρήση κράνους και τη χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς ελεύθερα χέρια κατά την οδήγηση».

Στον χαιρετισμό του ο κ. Βαφεάδης ανέφερε ότι «οι γρήγοροι ρυθμοί και οι άμεσες ανάγκες της καθημερινότητας προκαλούν την έντονη επιθυμία να είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τους ανθρώπους γύρω μας».

Πρόσθεσε ότι «πολλοί θεωρούμε ότι η ώρα που βρισκόμαστε στο τιμόνι είναι ο κατάλληλος χρόνος για επικοινωνία ξεχνώντας ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την ώρα της οδήγησης, έστω και για διάστημα 5 δευτερολέπτων για την ανάγνωση ενός μηνύματος, μπορεί να καταλήξει σε καταστροφικά αποτελέσματα».

Για το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030, ο Υπουργός είπε ότι στόχος του «είναι η μείωση κατά 50% των οδικών θανάτων και τραυματισμών μέχρι το 2030, ακολουθώντας τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία έχει υιοθετήσει το ‘Όραμα Μηδέν’, που αποτελεί τη μακροπρόθεσμη επιδίωξή μας με ορόσημο το 2050».

Καταλήγοντας, ο κ. Βαφεάδης, δήλωσε ότι «έχοντας ως κεντρικά πρόσωπα τους Πρεσβευτές μας για την Οδική Ασφάλεια, τον Μιχάλη Παυλίδη και τον Βλαδίμηρο Τζωρτζή, αρχίζουμε αυτή τη στοχευμένη εκστρατεία, η οποία καλεί όλους μας να σκεφτούμε ότι η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση μπορεί να καταλήξει σε οδικές συγκρούσεις, σοβαρούς τραυματισμούς, αναπηρίες ή ακόμα και θάνατο».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση

Θα συμμετάσχει σε συνάντηση οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών τόσο από την ισραηλινή όσο και από την παλαιστινιακή πλευρά, ...
ΚΥΠΕ
 |  ΠΟΛΙΤΙΚΗ
X