ΚΥΠΕ
Η προκαταβολή ενός κατώτατου ποσού στους δικαιούχους επιδομάτων και συντάξεων, η λειτουργία ειδικού πλαισίου για τα επιδόματα ασθενείας που συνδέονται με τον κορωνοϊό, ώστε να αποσυμφορηθεί το σύστημα, η απλοποίηση διαδικασιών, η ενίσχυση της υπηρεσίας με προσωπικό, η λειτουργία ενός αποτελεσματικού τηλεφωνικού κέντρου και η βελτίωση της διαδικασίας αποστολής-βεβαίωσης της παραλαβής των αιτήσεων, είναι μερικές εισηγήσεις που τέθηκαν στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εργασίας για αντιμετώπιση της καθυστέρησης στην καταβολή επιδομάτων και συντάξεων από το ΤΚΑ.
Η Επιτροπή συζήτησε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι δικαιούχοι, που δεν έχουν λάβει εδώ και μήνες επιδόματα και συντάξεις του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων και εστίασε στην ανάγκη λήψης μέτρων για αντιμετώπισή του.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Αντρέας Καυκαλιάς, σε δηλώσεις του μετά από τη συνεδρίαση της Επιτροπής, ανέφερε ότι η καθυστέρηση αυτή οδηγεί χιλιάδες πολίτες σε «οικονομική ασφυξία», είτε πρόκειται για ανέργους, για άτομα που ασθενούν, για νέες μητέρες ή για συνταξιούχους.
Αναφέρθηκε στις εισηγήσεις που συζητήθηκαν, οι οποίες περιλαμβάνουν προκαταβολή ενός κατώτατου ποσού στους δικαιούχους επιδομάτων και συντάξεων, λειτουργία ειδικού πλαισίου για επιδόματα που συνδέονται με τον κορωνοϊό, απλοποίηση των διαδικασιών, ενίσχυση της υπηρεσίας με προσωπικό, τουλάχιστον σε προσωρινή βάση, λειτουργία ενός αποτελεσματικού τηλεφωνικού κέντρου και βελτίωση της διαδικασίας αποστολής βεβαίωσης της παραλαβής των αιτήσεων.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις αιτίες των καθυστερήσεων, δήλωσε ότι «η Κυβέρνηση αποδίδει τις καθυστερήσεις στον αυξημένο όγκο αιτήσεων λόγω της πανδημίας, αλλά και στην προσθήκη νέων επιδομάτων, που θεσπίστηκαν πρόσφατα», όμως, είπε, «όταν κόσμος οδηγείται στην οικονομική εξαθλίωση, δεν μετρούν οι δικαιολογίες αυτές». Πρέπει, «η κυβέρνηση να αλλάξει τα αντανακλαστικά της για να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το πρόβλημα και να δοθεί απάντηση σε μία ανάγκη της κοινωνίας», κατέληξε.
Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Ονούφριος Κουλλά, σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση ανέφερε ότι το πρόβλημα αυτό είναι διαχρονικό και διογκώθηκε λόγω των περιστάσεων που δημιούργησε η πανδημία, αλλά και λόγω της προσθήκης νέων κοινωνικών μέτρων. Υποστήριξε ότι η λύση στο πρόβλημα δεν είναι να επιστρέψει η διαδικασία στη μικρότερη καθυστέρηση που παρουσίαζε πριν την πανδημία, αλλά ο εκσυγχρονισμός και τα αυτοματοποιημένα συστήματα, προκειμένου να καταβάλλονται τα επιδόματα σε πολύ πιο σύντομο χρόνο.
Απαντώντας σε ερώτηση κατά πόσο η θέσπιση νέων κοινωνικών μέτρων, λαμβάνει υπόψη της τη διαδικασία πρακτικής εφαρμογής τους, είπε ότι «πολλές φορές όλοι επιθυμούμε να εφαρμοστεί ένα νέο μέτρο στήριξης στους πολίτες, χωρίς να έχουμε μεριμνήσει απόλυτα για τον τρόπο εφαρμογής του ή το διοικητικό βάρος που θα προσθέσει».
Πρόσθεσε ότι «το Υφυπουργείο Καινοτομίας, που δημιουργήθηκε 15 μέρες πριν από το πρώτο lockdown, έπρεπε να ασχοληθεί επειγόντως με τα επιδόματα για την πανδημία, με αποτέλεσμα να μην επικεντρωθεί σε αυτά, που θα ήταν η κυριότερη αποστολή του». Κατέληξε λέγοντας ότι αναλαμβάνοντας δράση στους τομείς του εκσυγχρονισμού, το Υφυπουργείο θα μπορέσει να συμβάλει στην επίλυση του προβλήματος με την καταβολή επιδομάτων.