ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η Apple, πρώτη εταιρεία σε καλή διαχείριση παγκοσμίως

Εκθρόνισε τη Microsoft, έξι τεχνολογικοί κολοσσοί στις πρώτες 10 θέσεις

Kathimerini.gr

Πρώτη στον παγκόσμιο κατάλογο των εταιρειών με την καλύτερη διαχείριση αναδεικνύεται φέτος ο κολοσσός του λογισμικού και των υπολογιστών, η Apple, εκτοπίζοντας από την πρώτη θέση τη Microsoft και ξεχωρίζοντας ανάμεσα στους άλλους τεχνολογικούς κολοσσούς που καταλαμβάνουν τις έξι από τις πρώτες 10 θέσεις. Πρόκειται για τη λίστα Management Top 250 που αξιολογεί τις εταιρείες με στατιστικό μοντέλο του Ινστιτούτου Drucker του Πανεπιστημίου Claremont Graduate University και βάσει κριτηρίων όπως η ικανοποίηση των πελατών τους, η καινοτομία, η κοινωνική υπευθυνότητα, η ανάπτυξη και αφοσίωση των υπαλλήλων τους αλλά και η οικονομική τους ισχύς.

Στην κατάταξή της για το 2024 καταλαμβάνουν τις υπόλοιπες πέντε πρώτες θέσεις οι επίσης τεχνολογικές Nvidia, Microsoft, Alphabet, Adobe και Intel που αναδεικνύονται σαφώς σε νικήτριες αυτής της δύσκολης χρονιάς των υψηλών επιτοκίων, της αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού αλλά και των επίμονα υψηλών τιμών για τους καταναλωτές. Οι τεχνολογικοί κολοσσοί κατόρθωσαν, άλλωστε, να ανακάμψουν μέσα στο έτος από την πρόσφατη κρίση που τους είχε κάμψει και τους είχε εξωθήσει σε χιλιάδες απολύσεις μετά την περίοδο των μαζικών προσλήψεων. «Η τεχνολογία κυριαρχεί», επισημαίνει ο Μάικλ Κέλι, εκτελεστικός διευθυντής του Ινστιτούτου Drucker και εξηγεί ότι η επιτυχία ανήκει σε «όσες εταιρείες γνωρίζουν πώς να ενσωματώσουν καλύτερα την τεχνολογία στην οργάνωσή τους και όχι μόνον για την καινοτομία, που συνειδητοποιούν ότι και οι υπάλληλοί τους είναι πελάτες τους και πως η εμπειρία των υπαλλήλων τους είναι αυτό που θα λάβουν οι πελάτες τους».

Η οικονομική ισχύς της Apple είναι αξιοσημείωτη. Ενώ ξεκίνησε το έτος με τις πωλήσεις του δημοφιλούς κινητού της iPhone να υποχωρούν και να αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από τις κινεζικές ανταγωνίστριές της βιομηχανίες έξυπνων κινητών, κατόρθωσε να ανακάμψει και να υπερβεί τις προσδοκίες των αναλυτών της Wall Street στη διάρκεια του β΄ τριμήνου του έτους. Η μονάδα παροχής υπηρεσιών σέρβις, στην οποία συμπεριλαμβάνονται και τα έσοδα της App Store, παρείχε τα απαιτούμενα έσοδα που κάλυψαν το κενό από τη μείωση των πωλήσεων των iPhone καθώς οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 14% το β΄ τρίμηνο φτάνοντας στα 24,2 δισ. δολ. Οπως, άλλωστε, ανέφερε η Apple, αυξήθηκαν στο ίδιο χρονικό διάστημα οι πωλήσεις της σε iPads και σε υπολογιστές Macs. Δεδομένου, πάντως, ότι ανέκαμψαν οι πωλήσεις των iPhone, η εταιρεία ανέφερε έσοδα ρεκόρ για το γ΄ τρίμηνο του έτους.

Η Apple έχει αποδυθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να φτάσει τις ανταγωνίστριές της στην κούρσα της τεχνητής νοημοσύνης και για τον σκοπό αυτόν παρουσίασε τον Ιούνιο μια σειρά από νέα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Σε αυτά προσβλέπουν οι επενδυτές που ελπίζουν πως θα προσελκύσουν τους χρήστες των iPhone και θα τους πείσουν να τα αγοράσουν για να αναβαθμίσουν τα έξυπνα κινητά τους. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στη Wall Street Journal, ο διευθύνων σύμβουλος της Apple, Τιμ Κουκ, αναγνώρισε ότι η εταιρεία του δεν προπορεύεται ως προς τη δημιουργία τεχνητής νοημοσύνης, αλλά εξέφρασε την εκτίμηση ότι το κάνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε ό,τι αφορά τον πελάτη της.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση