ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

H Boeing αναζητεί 35 δισ. δολ. για να αντιμετωπίσει την κρίση

Σχεδιάζει να αντλήσει 10 δισ. από τράπεζες και 25 δισ. από μετοχές και ομόλογα

Kathimerini.gr

Στις μεγάλες τράπεζες των ΗΠΑ και στους επενδυτές της Wall Street στρέφεται πλέον η άλλοτε κραταιά Boeing με στόχο να αντλήσει δισεκατομμύρια δολάρια για να αντιμετωπίσει τις τεράστιες οικονομικές απώλειες και τα χρόνια προβλήματα λειτουργίας και ασφάλειας που επιδεινώθηκαν από την παρατεταμένη απεργία των εργαζομένων της. Σε ανακοίνωσή του προς τις Αρχές του αμερικανικού χρηματιστηρίου, ο αμερικανικός κολοσσός ανέφερε πως σχεδιάζει να δανειστεί ένα ποσό ύψους 10 δισ. δολαρίων από κοινοπραξία τραπεζών, ενώ παράλληλα ανακοίνωσε σχέδια για συγκέντρωση 25 δισ. δολαρίων από την πώληση μετοχών και χρέους. H άλλοτε πανίσχυρη κατασκευάστρια αεροσκαφών –που πρωταγωνιστεί στην παγκόσμια αγορά αεροναυπηγικής μαζί με την ευρωπαϊκή Airbus– κλυδωνίζεται από προβλήματα ποιότητας και αξιοπιστίας τα οποία εντάθηκαν έπειτα από ατύχημα που είχε εν πτήσει αεροσκάφος τύπου 737 MAX και πιο πρόσφατα από μια απεργία που σταμάτησε την παραγωγή των περισσοτέρων αεροπλάνων της. Τα τελευταία έξι χρόνια το χρέος της εταιρείας αυξήθηκε, καθώς ανέφερε βασικές λειτουργικές ζημίες άνω των 33 δισ. δολαρίων και πλέον αναζητεί εναγωνίως «επιπλέον βραχυπρόθεσμη πρόσβαση σε ρευστότητα. Η συνεχιζόμενη απεργία της Διεθνούς Ενωσης μηχανολόγων και εργατών αεροδιαστημικής (IAM), που μπήκε στον δεύτερο μήνα της, μεγέθυνε την κρίση, κοστίζοντας μέχρι στιγμής πάνω από 5 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Anderson Economic Group. Περίπου 33.000 εργαζόμενοι που εκπροσωπούνται από το συνδικάτο κατέβασαν ρολά στα εργοστάσια της Boeing στο Puget Sound και σε άλλες εγκαταστάσεις της δυτικής ακτής των ΗΠΑ στις 13 Σεπτεμβρίου, αφού απέρριψαν με συντριπτική πλειοψηφία πρόταση για αύξηση στους μισθούς κατά 25% σε διάστημα τεσσάρων ετών. Οι συνομιλίες μεταξύ της Boeing και του πανίσχυρου συνδικάτου, σημειωτέον, κατέρρευσαν εκ νέου την περασμένη εβδομάδα χωρίς να έχουν προγραμματιστεί νέες διαπραγματεύσεις. Με φόντο την πολυεπίπεδη κρίση, η νέα διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Kέλι Ορτμπεργκ ανακοίνωσε τα σχέδιά της να περικόψει το 10% του παγκόσμιου προσωπικού της εταιρείας, που αποτελείται από 171.000 εργαζομένους. «Η επιχείρησή μας βρίσκεται σε δύσκολη θέση και είναι δύσκολο να αποτιμήσουμε τις συνολικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε. Πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι και ρεαλιστές», διεμήνυσε στους υπαλλήλους την περασμένη εβδομάδα.

Η πιστοληπτική ικανότητα της Boeing έχει βυθιστεί στο χαμηλότερο επίπεδο επενδυτικής βαθμίδας –ακριβώς πάνω από το καθεστώς «junk» (υψηλού ρίσκου)– και οι μεγάλοι οίκοι αξιολόγησης έχουν προειδοποιήσει ότι κινδυνεύει να υποβαθμιστεί, γεγονός που θα αύξανε το κόστος δανεισμού της. Το μακροπρόθεσμο χρέος της Boeing έχει σκαρφαλώσει στα 53 δισ. δολάρια στο τέλος Ιουνίου, από 10,7 δισ. δολάρια στο τέλος Μαρτίου 2019, όταν μια δεύτερη θανατηφόρος συντριβή του 737 Max οδήγησε στην απόσυρση του εν λόγω αεροπλάνου, του πιο δημοφιλούς της εταιρείας, για σχεδόν δύο χρόνια.

Η εταιρεία παλεύει με επιβράδυνση της παραγωγής και σε άλλα μοντέλα λόγω ελλείψεων προμηθευτών και άλλων γενικότερων ζητημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα. Ο αμυντικός της κλάδος, ο οποίος κατασκευάζει μαχητικά αεροσκάφη F-15 και ελικόπτερα Chinook για το Πεντάγωνο, είναι επίσης ασύμφορος. Ενώ και το διαστημικό σκάφος Starliner της Boeing αντιμετωπίζει επίσης αβέβαιο μέλλον, ύστερα από σοβαρά τεχνικά προβλήματα, που άφησαν δύο αστροναύτες καθηλωμένους στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Τα προβλήματα σε μια εταιρεία μείζονος σημασίας για την οικονομία, αλλά και το γόητρο των ΗΠΑ, έχει μετατραπεί σε βασική πηγή ανησυχίας για την κυβέρνηση Μπάιντεν. Τη Δευτέρα (14.10), η υφυπουργός Εργασίας των ΗΠΑ, Τζούλι Σου, συναντήθηκε με εκπροσώπους της IAM και στελέχη της Boeing στο Σιάτλ για να βοηθήσει στην επίλυση της κρίσης.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X