ΚΥΠΕ
Κοινό χαρακτηριστικό των τριών επιστολών που απέστειλε ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου είναι η παντελής έλλειψη επιστημονικής τεκμηρίωσης των προτάσεων που περιλαμβάνουν, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις προβλέπουν ριζικές αλλαγές και ανατροπές αποφάσεων που έλαβε η ίδια η Κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια (π.χ. προγράμματα σπουδών, δομή Λυκείου), αναφέρει το ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ που συνήλθε σήμερα Πέμπτη, 14/4/2022.
Ταυτόχρονα, η ΟΕΛΜΕΚ αναφέρει ότι το ΚΔΣ αποφάσισε τη σύγκληση έκτακτης Παγκύπριας Συνδιάσκεψης Γενικών Αντιπροσώπων για τις 5/5/2022 για συζήτηση των θεμάτων.
«Θεωρούμε απαράδεκτη την προχειρότητα με την οποία ο Υπουργός Παιδείας προσεγγίζει σοβαρότατα ζητήματα που αφορούν το Δημόσιο Σχολείο, αφού μέσα σε μια εβδομάδα ο Υπουργός απέστειλε αρχικά τις δυο πρώτες επιστολές με σειρά τελεσίδικων και μονομερών αποφάσεων, τις οποίες ήρθε να διαφοροποιήσει ή / και να αναιρέσει λίγες ημέρες αργότερα (με την επιστολή του ημερομηνίας 13.4.2022), πάλι μέσα από νέες πρόχειρες, ασαφείς και ατεκμηρίωτες προτάσεις, που έγιναν πλέον εισηγήσεις», αναφέρει σε ανακοίνωση η ΟΕΛΜΕΚ.
Κατά την άποψή μας, συνεχίζει, «αυτές οι αλλοπρόσαλλες προσεγγίσεις και αυτή η ασύγγνωστη προχειρότητα επί σοβαρότατων θεμάτων της Παιδείας είναι ανεπίτρεπτη για ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό Κράτος του 21ου αιώνα».
Αναφέρει πως φαίνεται από το περιεχόμενο των επιστολών, ότι «πολλές προτάσεις του ΥΠΠΑΝ έχουν ως αφετηρία τους τη διατήρηση των εξετάσεων τετραμήνων, στις οποίες ο Υπουργός Παιδείας εμμένει πεισματικά».
«Ενώ αναγνωρίζει ότι ευθύνονται για την απώλεια πολύτιμου διδακτικού χρόνου (ειδικά οι ενδιάμεσες εξετάσεις Ιανουαρίου), σκοπεύει να θυσιάσει δια πυρός και σιδήρου στον βωμό της διατήρησής τους πολλά στοιχεία που σχετίζονται με την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης», αναφέρει η οργάνωση και προσθέτει πως «μέσα σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται για παράδειγμα οι εισηγήσεις για υποβάθμιση σημαντικότατων μαθημάτων για τη μετέπειτα ακαδημαϊκή πορεία των μαθητών, καθώς επίσης, και η κατάργηση τριών ολόκληρων κατευθύνσεων του Λυκείου που η ίδια η Κυβέρνηση δημιούργησε το 2015 (χωρίς να έχει παρουσιαστεί ποτέ η αξιολόγηση του νέου Λυκείου όπως είχε υποσχεθεί ο τότε Υπουργός Παιδείας, μέχρι το Φεβρουάριο του 2018)».
Παράλληλα, η ΟΕΛΜΕΚ αναφέρει ότι «εμφανής είναι η αντιπαιδαγωγική διάθεση του Υπουργού Παιδείας να θέσει φραγμούς στην πορεία των μαθητών από την ηλικία των 14 ετών (Γ’ Γυμνασίου όπως αναφέρει συγκεκριμένα) στην εκπαίδευση ή / και να αποκλείσει σημαντική μερίδα εξ’ αυτών, από το να κάνουν τις επιλογές τους με βάση τις μαθησιακές τους ανάγκες και τις σπουδές που επιθυμούν να ακολουθήσουν, χωρίς να παρουσιάζει οποιεσδήποτε ουσιαστικές εναλλακτικές επιλογές».
Αναφέρει επίσης ότι αφού ο Υπουργός Παιδείας αναγνωρίζει ότι «οι εξετάσεις τετραμήνων οδηγούν στην απώλεια πολύτιμου διδακτικού χρόνου, την οποία επισημαίνουμε εδώ και καιρό, θα πρέπει επιτέλους να αφουγκραστεί αυτό που ζητούμε όλο αυτό το διάστημα, μαζί με τους γονείς και τους μαθητές, που είναι η κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων στο Λύκειο (ειδικά της ενδιάμεσης κεντρικής εξέτασης) και η μη επέκτασή τους στα Γυμνάσια από τη νέα σχολική χρονιά».
«Ξεκάθαρη θέση της Οργάνωσής μας είναι ότι η κατάργηση των ενδιάμεσων εξετάσεων τετραμήνων στη Γ’ Λυκείου είναι επιβεβλημένη, μετά την τραυματική εμπειρία των φετινών τελειόφοιτων μαθητών με τις τρεις εξετάσεις μέσα σε λίγους μήνες», προσθέτει.
Επιπλέον, η ΟΕΛΜΕΚ αναφέρει πως λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω και δεδομένου ότι θεωρεί «επικίνδυνες τις προσεγγίσεις του Υπουργού Παιδείας σε κεφαλαιώδη ζητήματα της Παιδείας μας, το Κ.Δ.Σ. αποφάσισε τη σύγκληση έκτακτης Παγκύπριας Συνδιάσκεψης Γενικών Αντιπροσώπων για τις 5/5/2022, στην οποία θα συζητηθούν τα πιο πάνω θέματα, χωρίς να αποκλειστεί η λήψη δυναμικών μέτρων, σε μια κρίσιμη για τους μαθητές μας περίοδο, για τα οποία ακεραία την ευθύνη θα φέρει ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας».
Τέλος, το ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ καλεί «για μια ακόμα φορά τον Υπουργό Παιδείας να αφουγκραστεί επιτέλους τις απόψεις και τους προβληματισμούς όλων των εμπλεκόμενων φορέων και να ξεκινήσει άμεσα ουσιαστικό διάλογο με τη συμμετοχή των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων, των Ακαδημαϊκών, του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και της ΠΣΕΜ για διαμόρφωση ενός Σχεδίου Αξιολόγησης των μαθητών /τριών, που να λειτουργεί πραγματικά προς όφελος του Δημόσιου Σχολείου και πρωτίστως των μαθητών/τριών».