ΠΗΓΗ: Ανακοινώσεις
Το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων ανακοινώνει την καταγραφή 37 θανατηφόρων που προκλήθηκαν από οδικές συγκρούσεις κατά το έτος 2022 αριθμός ο οποίος είναι ο χαμηλότερος που έχει καταγραφεί στην Κύπρο με μείωση 17.8% σε σχέση με το 2021.
Ως κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Κυπριακή Δημοκρατία έχει υιοθετήσει τον Ευρωπαϊκό στόχο για μείωση των θανατηφόρων από οδικές συγκρούσεις κατά 50% την περίοδο 2021-2030.
Το θέμα της οδικής ασφάλειας συζητήθηκε στο πρόσφατο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ ημερομηνίας 5/12/2022, όπου η Επιτροπή εξέφρασε τις ανησυχίες για την αύξηση των θανατηφόρων από οδικές συγκρούσεις στην ΕΕ αφού κατά το 2021 σε Ευρωπαϊκό επίπεδο υπήρξε αύξηση των θανατηφόρων κατά 6% σε σχέση με το 2020 ενώ τα προκαταρτικά στατιστικά για τους πρώτους έξι με δέκα μήνες του 2022 είχαν αυξητική τάση σε σχέση με το 2021.
Ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Γιάννης Καρούσος σε παρέμβαση του στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ αναφέρθηκε στην μείωση που καταγράφεται στην Κύπρο κατά την περίοδο 2021-2022 καθώς και τις δράσεις και πολιτικές που υλοποιούνται ή υλοποιήθηκαν στη Κύπρο και συνέβαλαν σε αυτή τη μείωση.
Η μείωση των θανατηφόρων που έχουν προκληθεί από οδικές συγκρούσεις των τελευταίων ετών συνεχίζει να έχει πτωτική τάση αφού από το 2019 καταγράφηκε μείωση 26.9% μέχρι σήμερα.
Συγκεκριμένα, το 2019 καταγράφηκαν 52 θανατηφόρα, το 2020 καταγράφηκαν 48, το 2021 καταγράφηκαν 45 και το 2022 καταγράφηκαν 37 θανατηφόρα. Βάσει των στατιστικών στοιχείων που παρουσιάζονται από την Αστυνομία, το 2022 το ποσοστό μείωσης των θανατηφόρων που έχουν προκληθεί από οδικές συγκρούσεις ανέρχεται στο 17.8% σε σχέση με το 2021, σε 22.9% σε σχέση με το 2020 και 28.8% σε σχέση με το 2019.
Η συλλογική προσπάθεια όλων όσοι έχουν προσφέρει στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας όπως το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, το Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξεως, η Αστυνομία, το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, οργανισμοί και εθελοντές για την υλοποίηση δράσεων, πρωτοβουλιών, τροποποιήσεις νομοθεσιών αλλά και πολιτικών του Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια έχει φέρει αποτελέσματα.
Δε στεκόμαστε, όμως, στη βελτίωση των δεικτών μέχρι σήμερα, καθώς πίσω από κάθε στατιστικό στοιχείο, υπάρχει μια ανθρώπινη ζωή που χάθηκε άδικα στην άσφαλτο.
Η σκληρή δουλειά και η συλλογική προσπάθεια από όλους του εμπλεκόμενους θα συνεχιστεί μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος των μηδενικών θανατηφόρων από οδικές συγκρούσεις.