Kathimerini.com.cy
Συνεχίζει να προκαλεί πονοκέφαλο στους πολίτες το μπάχαλο που επικρατεί με τους προβληματικούς αερόσακους Takata. Ακόμη μεγαλύτερο προβληματισμό προκαλεί και το γεγονός πως δύο εταιρείες ζητούν συγκεκριμένο ποσό για αντικατάσταση του αερόσακου, ζήτημα για το οποίο ρωτήθηκε και ο κ. Βαφεάδης την περασμένη Δευτέρα και ανέφερε πως είναι θέμα που πρέπει να απασχολήσει την υπηρεσία προστασίας του καταναλωτή.
Πάντως, στην πλατφόρμα του «Χ» μια κοπέλα καταγγέλλει ότι από συγκεκριμένη εταιρεία εισαγωγής οχημάτων της ζητήθηκε να δώσει μπροστά τα λεφτά (149, 94 ευρώ) προτού καν διευθετηθεί το ραντεβού, που μπορεί όπως αναφέρουν να κρατήσει μήνες.
Τα λεφτά τα ζήτησαν μαζί με την αίτηση, online. Η αίτηση κατατέθηκε χθες και το μόνο που έλαβα από αυτούς είναι το κάτωθι μέιλ: pic.twitter.com/2D0Hku0914
— Athanasia Giasoumi (@poetryf) February 5, 2025
Όπως φαίνεται και στο e-mail που έλαβε η κοπέλα από την εν λόγω εταιρεία, εάν οι οδηγοί προχωρήσουν σε αλλαγές ή άλλες επεμβάσεις στο όχημά τους πριν το ραντεβού για αλλαγή, ενδέχεται να χρεωθούν περαιτέρω για το κόστος αποκατάστασης του οχήματος στην εργοστασιακή του κατάσταση.
Ένωση Καταναλωτών: Οι καταναλωτές δεν πρέπει να πληρώσουν τίποτε
«Μάταια αναμέναμε όλοι τόσες μέρες να αποφασίσει ο υπουργός για να εκδώσει τα διατάγματα με την ελπίδα αυτά θα βοηθήσουν στην προσπάθεια να ξεπεραστούν τα προβλήματα και να χαράξουν πορεία προς επίλυση των προβλημάτων.
Τίποτε δεν φωτίστηκε περισσότερο και το μπάχαλο διατηρείται. Αντίθετα, με την αποκάλυψη ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων με εξαρτήματα ελαττωματικών αερόσακων, φρένων κτλ. που πρέπει να αντικατασταθούν μέσα σε 8 μήνες, όπως τα διατάγματα επιβάλλουν, ανέρχονται στις 83 περίπου χιλιάδες, έφεραν στο φως κι άλλα προβλήματα αντί να δώσουν λύση στα αδιέξοδα των καταναλωτών.
Τα τηλέφωνα του ΤΟΜ για ενημέρωση των πολιτών δεν απαντούν και στην ιστοσελίδα που κι αυτή έχει τα δικά της προβλήματα, δεν μπορούν όλοι να μπουν, έφεραν και χρεώσεις που κάποιες εταιρείες επιβάλλουν ακόμα και για την ενημέρωση τους.
Η Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών και Ποιότητας Ζωής δηλώνει μεγάλη απογοήτευση από την κατάληξη ενός προβλήματος για το οποίο οι καταναλωτές, όχι μόνο καμιά ευθύνη δεν έχουν, αλλά αντίθετα ευρίσκονται εγκλωβισμένοι και σε σοβαρό κίνδυνο ακόμα και για τη ζωή τη δική τους και των παιδιών τους.
Η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά τις ξένες κατασκευάστριες εταιρείες, τις κυπριακές εταιρείες που τις αντιπροσωπεύουν, αλλά και το Κυπριακό κράτος που για 15 τόσα χρόνια τους έκανε πλάτες και δεν απαίτησε την αναγκαία συμμόρφωση τους με νόμους και κανονισμούς ενός Ευρωπαϊκού κράτους.
Είναι δε παράδοξο και απαράδεχτο, επίσημα με αποδοχή μάλιστα του κράτους, να επιβάλλεται στους καταναλωτές από κάποιες εταιρείες, οποιαδήποτε χρηματική επιβάρυνση είτε για τη σχετική ενημέρωση τους είτε ακόμα και την αντικατάσταση των ελαττωματικών εξαρτημάτων των αυτοκινήτων τους.
Αν δε η Υπηρεσία του κράτους έχει αποφανθεί ότι κάποιες εταιρείες, για οποιαδήποτε νόμιμη δικαιολογία, δικαιούται πληρωμής, τότε είναι ασυγχώρητο λάθος να στρέφεται προς τους καταναλωτές.
Αν υπάρξουν τέτοιες δικαιολογημένες περιπτώσεις, το κράτος και η όποια υπηρεσία του δεν πρέπει να στρέφεται στους καταναλωτές αλλά το ίδιο να αναλάβει την ευθύνη διευθέτησης πληρωμών.
Καλούμε τους καταναλωτές να μην αποδέχονται οποιαδήποτε πληρωμή σε κανένα, καθότι είναι νομικό δικαίωμα τους να απαιτούν ΔΩΡΕΑΝ αντικατάσταση οποιουδήποτε ελαττωματικού εξαρτήματος στο αυτοκίνητό τους.
Καλούμε επίσης τη Βουλή να απαιτήσει από το κράτος να αποδεχτεί να πληρώσει το ίδιο χρεώσεις, καθότι φέρει το ίδιο την ευθύνη γιατί δεν απαίτησε διαχρονικά ως επιβαλλόταν την δωρεάν αντικατάσταση ελαττωματικών εξαρτημάτων, θέτοντας μάλιστα σε κίνδυνο τις ζωές πολιτών του. Για όσους δε αναγκαστούν να ακινητοποιήσουν τα αυτοκίνητα τους, το κράτος να βρει τους τρόπους για να τους βοηθήσει να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη ζωή και τις δραστηριότητες τους.»