ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αντιδράσεις στα κατεχόμενα για «παραχώρηση» των λιμανιών σε ξένες εταιρείες

Οι εταιρείες από την Τουρκία, τις οποίες αποκαλούν ξένες εταιρείες, «δεν ξέρω αν θα ενδιαφερθούν για έναν διαγωνισμό διαχείρισης μερικών εκατομμυρίων δολαρίων», πρόσθεσε ο κ. Αρικλί

ΚΥΠΕ

Η «μεταβίβαση» των κατεχόμενων λιμανιών σε ξένες εταιρείες θα έχει ανεπανόρθωτες αρνητικές συνέπειες σε πολλούς τομείς για την κοινωνία ανέφερε η Salamis Port Shipping Ltd, η οποία αποτελείται από περίπου 40 εταιρείες από όλους τους τομείς που ασχολούνται με τα λιμάνια.

Σύμφωνα με το ΓΤΠ, ο τ/κ Τύπος αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας χθες όπου επαναλαμβάνει τη θέση ότι πρέπει να είναι ανοικτός και στις ντόπιες εταιρείες ο διαγωνισμός που θα προκηρυχθεί σε σχέση με τις διαχειριστικές δραστηριότητες στα κατεχόμενα λιμάνια Αμμοχώστου και Κερύνειας.

Στη δήλωση εκφράζεται η πλήρης πεποίθηση της εταιρείας ότι οι μέτοχοί της θα μπορέσουν να μεταφέρουν τα λιμάνια προς το μέλλον και θα εγκαταστήσουν μια σύγχρονη αντίληψη στη διαχείριση λιμένων χάρη στη συσσωρευμένη γνώση που έχουν εδώ και 50 χρόνια και τις τεχνικές τους δυνατότητες.

Αναφέροντας ότι σε περίπτωση που συμμετέχουν ξένες εταιρείες στο «διεθνή διαγωνισμό» θα καταστεί δύσκολο να ελεγχθούν τυχόν εγκλήματα που μπορεί να προκύψουν στα λιμάνια, η εταιρεία λέει ότι θα πάνε χαμένες οι τεχνικές επενδύσεις που έκαναν οι ντόπιες ιδιωτικές εταιρείες εδώ και τόσα χρόνια σε περίπτωση που κερδίσουν τον διαγωνισμό ξένοι και υπάρχει ο κίνδυνος να ζημιώσει εκατομμύρια δολάρια ο τουρκοκυπριακός «λαός».

Προστίθεται ότι κατά τη διάρκεια συνάντησής τους, ο «υπουργός συγκοινωνιών», Ερχάν Αρικλί τούς είπε ότι σε περίπτωση που ενωθούν όλες οι ντόπιες εταιρείες θα τους παραχωρηθεί η διαχείριση των κατεχόμενων λιμανιών χωρίς διαγωνισμό.

Στο μεταξύ, η διαδικτυακή Κίπρις ποστασί γράφει ότι ο κ. Αρικλί απάντησε στη Salamis Port Shipping Ltd με ανάρτηση στα ΜΚΔ λέγοντας ότι αυτό που γίνεται δεν είναι «διαγωνισμός ιδιωτικοποίησης των λιμανιών», αλλά «ένας μικρός διαγωνισμός που θα διασφαλίσει να δοθούν για ορισμένο χρονικό διάστημα οι λιμενικές υπηρεσίες».

Οι εταιρείες από την Τουρκία, τις οποίες αποκαλούν ξένες εταιρείες, «δεν ξέρω αν θα ενδιαφερθούν για έναν διαγωνισμό διαχείρισης μερικών εκατομμυρίων δολαρίων», πρόσθεσε ο κ. Αρικλί. Όμως, συνέχισε, «η πλεονεξία μεγάλωσε τόσο πολύ το μάτι των φίλων που δεν διστάζουν να πλασάρουν ως ‘ξένες εταιρείες’ τις εταιρείες που θα μπορούσαν να έρθουν από την Τουρκία. Και το πιο θλιβερό, ισχυρίζονται ότι σε περίπτωση που πάρουν τα λιμάνια αυτές οι εταιρείες, θα προκύψουν ανεπανόρθωτες αρνητικές συνέπειες».

Ο γγ του Κόμματος της Αναγέννησης των εποίκων (ΚΑ), Ερσάχ Γιλμάζ, πρόεδρος του οποίου είναι ο Ερχάν Αρικλί, δήλωσε πως το θέμα των λιμανιών αποτελεί κόκκινη γραμμή γι’ αυτούς και εάν το ζήτημα δεν επιλυθεί το ΚΑ μπορεί ακόμα και να εγκαταλείψει την «κυβέρνηση συνασπισμού».

Σε γραπτή του δήλωση, ανέφερε ότι «η άθλια κατάσταση των δύο θαλάσσιων πυλών είναι γνωστή σε όλους» και στα λιμάνια της Κερύνειας και της Αμμοχώστου, επικρατούν συνθήκες που δεν υπάρχουν «ούτε σε καθυστερημένες αφρικανικές χώρες».

«Εάν δεν μπορούμε να λύσουμε αυτό το ζήτημα όταν είμαστε στην κυβέρνηση, ειδικά όταν έχουμε το υπουργείο μεταφορών, δεν έχει νόημα να είναι το ΚΑ στην κυβέρνηση», ανέφερε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση

X