ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Dassault και Airbus βάζουν ξανά σε τροχιά το πρότζεκτ για το μαχητικό του μέλλοντος

Γαλλία και Γερμανία ετοιμάζονται να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο ανάπτυξης ενός αεροσκάφους που θα μπορούσε μελλοντικά να αντικαταστήσει τα Eurofighter, Tornado και Rafale

Γαλλία και Γερμανία παρουσιάζονται έτοιμες να περάσουν στην επόμενη φάση ανάπτυξης του δικού τους μαχητικού αεροσκάφους, επαναφέροντας έτσι στη «ζωή» το μεγαλύτερο αμυντικό – εξοπλιστικό πρόγραμμα της Ευρώπης, όπως αναφέρουν σε άρθρο τους οι Financial Times.

Οι δύο χώρες και οι δύο από τις κύριες εταιρείες που εμπλέκονται, η Airbus και η Dassault Aviation, ετοιμάζονται να προχωρήσουν στο επόμενο κρίσιμο στάδιο υλοποίησης του πρότζεκτ Future Combat Air System (FCAS), με τη σχετική συμφωνία να αναμένεται ενδεχομένως ακόμη και μέσα στις επόμενες ημέρες, όπως σημειώνουν οι FT επικαλούμενοι πηγές που θέλουν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους.

Η συμφωνία αναμένεται ενδεχομένως ακόμη και μέσα στις επόμενες ημέρες.

Περίπου 3,8 δισεκατομμύρια ευρώ είχαν προϋπολογιστεί για αυτήν την επόμενη φάση – που ονομάζεται «Φάση 1β» («Phase 1b») αλλά οι συνομιλίες διακόπηκαν καθώς οι εμπλεκόμενες πλευρές διαφωνούσαν σε μια σειρά από θέματα (πνευματικής ιδιοκτησίας, κατανομής και επιμερισμού των εργασιών, τεχνικών προδιαγραφών του αεροσκάφους). Εν τω μεταξύ, το κλίμα στις γαλλογερμανικές σχέσεις θα γινόταν ακόμη πιο περίπλοκο και τεταμένο, με την κοινή συνεδρίαση των υπουργικών συμβουλίων Γαλλίας και Γερμανίας που ήταν προγραμματισμένη για τον Οκτώβριο να αναβάλλεται και τις δύο χώρες να διαφωνούν ανοιχτά σε μια σειρά από θέματα: αναφορικά με το πλαφόν στο φυσικό αέριο, τους αγωγούς φυσικού αερίου, τα προγράμματα έκτακτης βοήθειας νοικοκυριών και επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από την ενεργειακή κρίση κ.ά. Υπενθυμίζεται ότι το Παρίσι είδε με καχυποψία και την απόφαση των Γερμανών να προχωρήσουν στην αγορά 35 αμερικανικών F-35.

Περίπου 3,8 δισεκατομμύρια ευρώ είχαν προϋπολογιστεί για αυτήν την επόμενη φάση – που ονομάζεται «Φάση 1β» («Phase 1b»). Φωτ: Airbus. 

«Η Γαλλία και η Γερμανία είναι πεπεισμένες για τη σημασία του Future Combat Air System. Δεν υπάρχει εναλλακτική, πρέπει να λειτουργήσει», δήλωσε ο Μάικ Σέλχορν (Mike Schoellhorn) της Airbus τη Δευτέρα από το Βερολίνο.

Το FCAS, που ξεκίνησε από το Παρίσι και το Βερολίνο το 2017 για να προσχωρήσει σε αυτό αργότερα και η Μαδρίτη, είναι το μεγαλύτερο αμυντικό πρότζεκτ στην Ευρώπη, σημειώνουν οι FT. Ένα πρότζεκτ, συνολικού κόστους δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ, που σχεδιάστηκε για να δώσει ώθηση στη στρατηγική αυτονομία της Γηραιάς Ηπείρου, να ενισχύσει τους πολιτικούς και στρατιωτικούς δεσμούς μεταξύ των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών οικονομιών και να δώσει νέα πνοή στην ευρωπαϊκή αεροδιαστημική βιομηχανία.

Το FCAS σχεδιάστηκε με το βλέμμα στραμμένο στην ανάπτυξη ενός νέας γενιάς μαχητικού αεροσκάφους που θα συνεργάζεται με drones και θα φέρει προηγμένα συστήματα επικοινωνιών. Το εν λόγω αεροσκάφος θα μπορούσε ενδεχομένως να αντικαταστήσει στο μέλλον μαχητικά όπως είναι τα Eurofighter, Tornado και Rafale. Όπως σημειώνουν ωστόσο οι FT, το μαχητικό που ίσως προκύψει μέσα από το πρότζεκτ FCAS δεν θα είναι έτοιμο πριν από το 2040 ή το 2050, ενώ παράλληλα στην Ευρώπη «τρέχει» και ένα άλλο παρόμοιο πρότζεκτ, εν προκειμένω το Tempest με τη συμμετοχή Βρετανών (BAE Systems) και Ιταλών (Leonardo).

Πηγή: FT

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση