ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η νέα χρυσή εποχή της Ferrari

Η πιο πολύτιμη βιομηχανία αυτοκινήτου στην Ευρώπη - Το επιχειρηματικό μοντέλο πίσω από τη νέα χρυσή εποχή που βιώνει η εταιρεία

Kathimerini.gr

Αξιοποιώντας ένα επιχειρηματικό μοντέλο που βασίζεται στη σπανιότητα αλλά και στην απόλυτη πίστη των πελατών της, η Ferrari, ο ιταλικός κολοσσός κατασκευής σπορ αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, βιώνει μια νέα χρυσή εποχή. Εχοντας δεκαπλασιάσει τη μετοχή της από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, πριν από σχεδόν μία δεκαετία, η Ferrari αξίζει πλέον 90 δισ. δολάρια και είναι η πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι πέρυσι παρέδωσε μόλις 13.752 οχήματα.

Το νέο «υπεραυτοκίνητο» της Ferrari, αξίας 3,7 εκατ. δολαρίων, παρουσιάστηκε στο κοινό τον Οκτώβριο, αλλά με μια… ανατροπή: δεν ήταν διαθέσιμο προς πώληση. Και οι 799 μονάδες του χαμηλού δυναμικού μοντέλου F80, του πιο ακριβού αυτοκινήτου στην ιστορία της εταιρείας, είχαν δοθεί σε κορυφαίους πελάτες, όπως ο Λικ Πουαριέ. Ο επιχειρηματίας ακινήτων από το Μόντρεαλ κατέχει ήδη 42 Ferrari και δήλωσε «τυχερός» που του δόθηκε η ευκαιρία να αγοράσει άλλη μία. Αλλωστε, δεν αρκεί μόνο το χρήμα για να αγοράσεις μια κορυφαία Ferrari· χρειάζεται να έχεις μακροχρόνια σχέση με την εταιρεία. Η Volkswagen, η οποία πούλησε περισσότερα από 9 εκατ. αυτοκίνητα πέρυσι, έχει κεφαλαιοποίηση περίπου 40 δισ. δολάρια λιγότερα, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης μαστίζεται από την αδύναμη εγχώρια αγορά, τη δαπανηρή μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα και τον ανταγωνισμό με την Κίνα. Οπως η Tesla, ωστόσο, η οποία έγινε η πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ επειδή θεωρείται εταιρεία τεχνολογίας, η Ferrari κέρδισε την ευρωπαϊκή πρωτοκαθεδρία χάρη σε μια αξιόπιστη ομάδα: τους Γάλλους καταναλωτές τσαντών πολυτελείας. «Δεν είμαστε απλώς μια αυτοκινητοβιομηχανία. Είμαστε μια εταιρεία πολυτελείας που κατασκευάζει και αυτοκίνητα», υπογραμμίζει ο διευθύνων σύμβουλος Μπενεντέτο Βίνια.

Ο πρώην CEO Σέρτζιο Μαρκόνε, μάλιστα, συνήθιζε να συγκρίνει τη Ferrari με την Hermès, μια αναλογία ευρέως αποδεκτή πλέον. Ο γαλλικός οίκος μόδας περιορίζει την προσφορά της πολυπόθητης τσάντας Birkin, οδηγώντας σε λίστες αναμονής στα καταστήματά του και σε μια τεράστια μεταπωλητική αγορά. Οι πελάτες αγοράζουν κάθε είδους προϊόντα της Hermès για να ανέβουν στη λίστα και να αποκτήσουν το αντικείμενο του πόθου τους. Η άνθηση της Ferrari ως ηγέτιδος στον τομέα της πολυτέλειας έχει αυξήσει την περιουσία του γιου του ιδρυτή Εντζο Φεράρι, Πιέρο, και της οικογένειας Aνιέλι, η οποία απέκτησε τον έλεγχο της εταιρείας εδώ και δεκαετίες μέσω της μάρκας Fiat. Κατά την αρχική δημόσια προσφορά και οι δύο οικογένειες διατήρησαν μερίδια που τώρα αξίζουν δισ. δολάρια. Μια άλλη ομάδα που έχει ωφεληθεί από τις επενδύσεις της στη Ferrari είναι οι έξυπνοι συλλέκτες. Τα περισσότερα αυτοκίνητα χάνουν την αξία τους με τον χρόνο, όμως η αξία των σπάνιων Ferrari έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια.

Ενα καλοδιατηρημένο υπεραυτοκίνητο Ferrari προηγούμενης γενιάς, που ονομάστηκε LaFerrari, κοστίζει 3,8 εκατ. δολάρια. Οταν το μοντέλο κυκλοφόρησε το 2013, σε μια σειρά παραγωγής 499 μονάδων, η τιμή του ήταν 1,4 εκατ. δολάρια. Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος πολυτελείας τον τελευταίο χρόνο, η μετοχή της Ferrari έχει ανακάμψει σε επίπεδα ρεκόρ, ενώ το βιβλίο παραγγελιών της καλύπτει τώρα την παραγωγή έως το τέλος του 2026.

Για να διατηρήσει την κρίσιμη λίστα αναμονής γεμάτη, η Ferrari και οι αντιπρόσωποί της εργάζονται σκληρά για να προσελκύσουν αγοραστές για τα κανονικά αυτοκίνητα, ενώ ταυτόχρονα απορρίπτουν το ενδιαφέρον για τα εξαιρετικά ακριβά μοντέλα. Μια αγαπημένη τακτική του Τζέιμς Τσάμπιον, υπευθύνου της Ferrari για το εμπορικό σήμα στην H.R. Owen, τον αντιπρόσωπο της εταιρείας στο Λονδίνο, είναι να ζητάει από τους «Ferraristi» να φέρνουν φίλους ή συνεργάτες σε εκδηλώσεις. «Ολόκληρη η φιλοσοφία της Ferrari», εξηγεί, «περιστρέφεται γύρω από το να είσαι μέλος της οικογένειας Ferrari».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Αυτοκίνηση: Τελευταία Ενημέρωση