Kathimerini.gr
Στο περιστατικό που σημειώθηκε μεταξύ των αμαξοστοιχιών 1210 και 1307 του Προαστιακού, που κινούνταν αντίθετα στην ίδια γραμμή, μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων, αναφέρεται η Hellenic Train.
Σύμφωνα με την εταιρεία, «οι μηχανοδηγοί της έκαναν το καθήκον τους, τηρώντας τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας». «Αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων», προστίθεται στην ανακοίνωση.
Τέλος, η Hellenic Train επισημαίνει ότι βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με όλους τους αρμόδιους φορείς, για την πλήρη διαλεύκανση όλων των πτυχών του συμβάντος.
Η ανακοίνωση της Hellenic Train
«Αναφορικά με το γεγονός που έλαβε χώρα σήμερα το πρωί στο ΣΣ Αγ. Αναργύρων μεταξύ των αμαξοστοιχιών 1210, με προορισμό τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος” και την αμαξοστοιχία 1307 προερχόμενη από το Κιάτο, η Hellenic Train επιθυμεί να δηλώσει ότι οι μηχανοδηγοί της, έκαναν το καθήκον τους, τηρώντας τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας.
Αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων. Βρισκόμαστε σε ανοιχτή επικοινωνία με όλους τους αρμόδιους φορείς για την πλήρη διαλεύκανση όλων των πτυχών του συμβάντος».
Εισαγγελική παρέμβαση
Νωρίτερα, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Αντώνης Ελευθεριάνος, έδωσε εντολή διενέργειας ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης, με ερευνώμενο αδίκημα αυτό που αφορά επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς (άρθρο 291 ΠΚ).
Στο πλαίσιο της έρευνας, που θα διενεργηθεί από τη ΓΑΔΑ, ο εισαγγελέας ζητεί να εξασφαλιστούν όλα τα κρίσιμα στοιχεία, όπως τα ηχητικά ντοκουμέντα που αφορούν το συμβάν και τα πορίσματα του ΟΣΕ, καθώς και να πραγματοποιηθεί η λήψη όλων των απαραίτητων καταθέσεων.
Η εποπτεία της έρευνας ανατέθηκε στην εισαγγελέα Πρωτοδικών Αγγελική Τριανταφύλλου. Σημειώνεται πως σε αργία για 30 ημέρες τέθηκε ήδη ο σταθμάρχης του ΟΣΕ που έδωσε λανθασμένη εντολή στην αμαξοστοιχία 1307 που ερχόταν από το Κιάτο προς Αθήνα.
Το χρονικό
Το συμβάν κατεγράφη σήμερα το πρωί, στις 9:13, όταν η αμαξοστοιχία 1210 αναχώρησε από τον τον σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών και άρχισε να κινείται προς τον σταθμό Αγίων Αναργύρων. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες από τον ΟΣΕ, έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει με κατεύθυνση τον σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών η αμαξοστοιχία 1307, προερχόμενη από το Κιάτο.
Ο σταθμάρχης, ωστόσο, των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210 ακούγοντας την εντολή αναχώρησης που έδωσε το ΣΚΑ στην αμαξοστοιχία 1307, κινητοποιήθηκαν. Επικοινώνησε ο πρώτος με GSMR με τον σταθμάρχη του ΣΚΑ, δίνοντας άμεση εντολή ακύρωσης της κίνησης της αμαξοστοιχίας, ενώ ταυτόχρονα ο μηχανοδηγός της 1210 επικοινώνησε με VHF με τον μηχανοδηγό της 1307 και τον ενημέρωσε πως ήδη κινείται προς τον σιδηροδρομικό σταθμό Αγίων Αναργύρων.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕ, ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1307 αντελήφθη επίσης την κατάσταση και ακινητοποίησε τον συρμό. Ο ΟΣΕ υποστηρίζει ότι η ακινητοποίηση έγινε πριν οι δύο αμαξοστοιχίες βρεθούν στην ίδια, μονή γραμμή.
Η 1210 περίμενε να περάσει η 1307 και συνέχισε αργότερα το δρομολόγιό της. Σύμφωνα με πληροφορίες από τον ΟΣΕ, οι δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν με 60 χλμ./ώρα, ενώ η απόσταση μεταξύ των δύο τρένων ήταν κοντά στα 3 χιλιόμετρα.
«Ηταν λάθος του σταθμάρχη. Ωστόσο λειτούργησαν τα μέτρα ασφαλείας που περιγράφονται στον γενικό κανονισμό κυκλοφορίας από τους μηχανοδηγούς και αποφεύχθηκε κάποιο συμβάν», αναφέρουν από τον ΟΣΕ. Αξίζει να σημειωθεί πως, στο τμήμα από σταθμό Λαρίσης – Αγίους Αναργύρους η γραμμή είναι μονή λόγω των έργων υπογειοποίησης, ενώ παράλληλα δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση που αποτελεί μία ισχυρή δικλείδα ασφαλείας και αποτρέπει ανθρώπινα λάθη.