ΚΩΣΤΑΣ ΚΕΤΣΙΕΤΖΗΣ
Σε εξέλιξη βρίσκονται άμεσες παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και τα έργα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης με στόχο στο βόρειο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου (Λάρισα – Θεσσαλονίκη) να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές Ιουλίου και στο νότιο τμήμα (Οινόη – Τιθορέα) στα τέλη Σεπτεμβρίου, όπως δήλωσε σήμερα ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών και Υποδομών, Γιώργος Γεραπετρίτης.
«Στόχος μας είναι από αρχές Οκτωβρίου να είναι σε πλήρη λειτουργία το συνολικό σύστημα τηλεδιοίκησης που περιλαμβάνει σηματοδότηση και τα κέντρα ελέγχου», είπε.
Παράλληλα, προχωρούν οι έρευνες για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, και σύμφωνα με τον υπουργό Επικρατείας το πρώτο πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνώμων αναμένεται λίγο μετά το Πάσχα, η διερεύνηση από τη δικαιοσύνη συνεχίζεται κατά προτεραιότητα, ενώ ανεξάρτητη έρευνα έχει ξεκινήσει και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων.
Στο μεταξύ, όπως σημείωσε ο υπουργός, προχωρούν και άμεσες παρεμβάσεις ανάταξης σε βασικά σημεία του δικτύου με στόχο να καλυφθούν ανάγκες και να αυξηθούν τα επίπεδα ασφαλείας. Πρόκειται, σύμφωνα με τον κ. Γεραπετρίτη, για εργασίες φωτισμού στις σιδηροδρομικές σήραγγες, μέσα πυρανίχνευσης και προστασίας. Ακόμη εγκαταστάθηκαν σημεία 24ώρης λειτουργίας στις εισόδους και εξόδους σηράγγων, ενώ έχει ενισχυθεί και η παρουσία της αστυνομίας σε κρίσιμα σημεία του δικτύου. «Συνεχίζουμε τα έργα αποκατάσταση εντός των σηράγγων, είναι κάποιες που έχουν θέματα, οι παλιές θέλουν παρεμβάσεις. Θα έχουμε και μια μεγαλύτερη παρέμβαση στις σήραγγες που είναι πιο μεγάλες και παλιές», δήλωσε ο κ. Γεραπετρίτης.
«Μάχη με τον χρόνο»
«Είμαστε σε μάχη με τον χρόνο», δήλωσε ο κ. Γεραπετρίτης σημειώνοντας πως γίνονται συνεχείς συναντήσεις τόσο με τους ανάδοχους όσο και με τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, δηλαδή των ΟΣΕ που έχει την ευθύνη του δικτύου, την ΕΡΓΟΣΕ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ που είναι υπεύθυνη για την προμήθεια των συστημάτων στους συρμούς. «Χθες είχαμε σύσκεψη με όλους τους φορείς και διαπιστώθηκε πως κινούμαστε εντός του χρονοδιαγράμματος», δήλωσε ο υπουργός.
Μεγάλο αγκάθι είναι μια σειρά από προμήθειες για τα συστήματα αυτόματης πέδησης (ETCS), που είναι βασικό συστατικό της λειτουργίας του συστήματος τηλεδιοίκησης. «Η προμήθεια θα γίνει από τη Hitachi που είναι η μοναδική εταιρεία που προμηθεύει τα συγκεκριμένα συστήματα. Ο υπουργός είχε συνάντηση με την εταιρεία και τον πρέσβη της Ιαπωνίας για να εξασφαλιστεί ότι τα συστήματα θα είναι σύντομα στην Ελλάδα. «Το πρόβλημα είναι η γραμμή παραγωγής. Θα πρέπει να προτεραιοποιηθούμε για να έρθουν τα συστήματα».
Η επανεκκίνηση των δρομολογίων
Ο κ. Γεραπετρίτης σημείωσε πως προχωρά η αποκατάσταση των δρομολογίων. Απομένει να ξεκινήσει ο προαστιακός Αθήνα – Κιάτο, καθώς γίνονται ακόμη εργασίες βελτίωσης μέσα στις σήραγγες. Σήμερα ο Προαστιακός λειτουργεί μέχρι τη Μαγούλα και μετά το Πάσχα θα λειτουργήσει η γραμμή μέχρι το Κιάτο. Στόχος, επίσης, είναι μέσα στην επόμενη εβδομάδα να ξεκινήσουν τα περισσότερα τοπικά δρομολόγια.
Με βασικό στόχο να επιστρέψει μια μορφή κανονικότητας στις μεταφορές με τον σιδηρόδρομο, ο υπουργός Επικρατείας σημείωσε πως αυτή τη στιγμή οι πληρότητες στα Intercity Αθήνας – Θεσσαλονίκης βρίσκονται στους 150 επιβάτες κατά μέσο όρο, ενώ συζητήθηκε πρωτοβουλία της Hellenic Train για την παροχή εκπτώσεων που θα φτάνουν το 50% για τους φοιτητές και τους νέους έως 25 ετών σε όλα τα δρομολόγια του Intercity.
Ενίσχυση προσωπικού
Ο κ. Γεραπετρίτης αναφέρθηκε και στην ενίσχυση του προσωπικού του ΟΣΕ. Όπως είπε έχουν προσληφθεί οι 90 εργαζόμενοι από τις 117 θέσεις που είχαν προκηρυχθεί πέρσι (σταθμάρχες, κλειδούχοι και τεχνικοί), ενώ για φέτος προωθείται η πρόσληψη ακόμη 100 εργαζομένων. Ακόμη προχώρησε η ανανέωση συμβάσεων για 200 άτομα που απασχολούνται με δελτίο παροχής υπηρεσιών, ενώ θα ανανεωθούν οι συμβάσεις για 165 φύλακες ισόπεδων διαβάσεων.
Μνημόνιο συνεργασίας με τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους
Ο υπουργός σημείωσε ακόμη πως εντός των επόμενων ημερών θα υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας με τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους για τη μεταφορά τεχνογνωσίας, θέματα εκπαίδευσης των εργαζομένων και την ενίσχυση της λειτουργίας του ελληνικού σιδηροδρόμου. Το μνημόνιο αυτό αφορά κατά βάση τον ΟΣΕ και την ΓΑΙΑΟΣΕ για οργανωτικά και λειτουργικά ζητήματα και όχι τη Hellenic Train που είναι ιδιωτική εταιρεία και έχει αναλάβει την εμπορική λειτουργία του σιδηροδρόμου.