Του Ονασαγόρα
Τα τελευταία χρόνια περάσαμε πολλά. Από τον κορωνοϊό στον πόλεμο της Ουκρανίας και τα όσα συγκλονιστικά συμβαίνουν δίπλα μας στη Γάζα. Εντούτοις τίποτα δεν μπόρεσε να ταρακουνήσει τον μέσο κύπριο όσο το σκάνδαλο της μονής Αβακούμ. Ο λόγος; Μα απλούστατα είχε όλα τα συστατικά μιας χολιγουντιανής υπερπαραγωγής: θαύματα (πολλά και ακριβοπληρωμένα θαύματα) λεφτά (πολλά λεφτά σε σακούλες και χρηματοκιβώτια) βάιραλ βίντεο (κάποιοι αθεόφοβοι κατέγραφαν ακόμη και τις εξομολογήσεις) και φυσικά σεξ (διότι όταν ακούς για σεξ σε Μονή αναπόφευκτα το τεντώνεις το αυτάκι σου). Με αυτά λοιπόν τα συστατικά είχαμε ένα σκάνδαλο διεθνών προδιαγραφών που μας έκανε γνωστούς (και λίγο ρεζίλι) στα πέρατα της Οικουμένης.
Τις τελευταίες βδομάδες οι εξελίξεις είχαν σχεδόν παγώσει αφού ελάχιστα διέρρεαν προς τα έξω. Ούτε βίντεο, ούτε καταθέσεις (δικαστικές ή χρηματικές καταθέσεις) ούτε αλληλοκατηγορίες μεταξύ των εμπλεκομένων. Η ζωή μας στην Κύπρο είχε αρχίσει να επιστρέφει στις πληκτικές μέρες του παρελθόντος όπου για να γελάσουμε περιμέναμε κάποια ανάλυση του Κουλία στη Βουλή. Ώσπου ξαφνικά ο αγαπημένος μας ηγούμενος Νεκτάριος, γνωστός από τα αλμυρά και τις κρέπες του φούρνου της Μονής, κάνει ανάρτηση με απολογισμό και ρίχνει το ίντερνετ (διότι ποτέ κανένας influencer στην Κύπρο δεν έριξε το ίντερνετ όπως το πέτυχαν οι μοναχοί στο Φτερικούδι, να τα λέμε και αυτά).
Ο Δίπλαρος θα μου βαφτίσει την Ιωάννα Μελωδία. Μαυρίκιος
Δεν θα σχολιάσω το περιεχόμενο της ανάρτησης, μπορείτε να την διαβάσετε στο διαδίκτυο και να κρίνετε μόνοι σας τι θα πιστέψετε και τι όχι. Το σίγουρο πάντως είναι πως μπαίνουμε στην τελική ευθεία και η κάθε πλευρά προσπαθεί να φέρει με το μέρος της την κοινή γνώμη. Οι δικηγόροι των μοναχών και του Ησαΐα ετοιμάζονται για εβδομάδες των παθών στις δικαστικές αίθουσες και η φράση «δικηγόρος του διαβόλου» παίρνει μια σουρεαλιστική διάσταση ανάλογα και με το που θεωρεί κάποιος πως βρίσκονται οι περισσότερες ευθύνες.
Ένας από τους μοναχούς της μονής Αβακούμ είχε πάντως εκδιωχθεί κακήν κακώς από τον Λυθροδόντα με τους ψιθύρους να αναφέρουν διάφορες κολάσιμες συμπεριφορές. Πώς μπόρεσε κάποιος που αντιμετώπιζε σοβαρότατες κατηγορίες ηθικής φύσεως να ανελιχθεί τόσο γρήγορα σε Μονή της ίδιας μητροπολιτικής περιφέρειας είναι κάτι που μόνο ο Θεός -και ο εκπρόσωπός του στη γη Ησαΐας- μπορεί να μας εξηγήσει.
Φεύγοντας από τον Λυθροδόντα ο συγκεκριμένος μοναχός άφησε πίσω του συντρίμμια, αρρωστημένους και αγρίμια που λέει και το λαϊκό άσμα. Εκτός όμως από αγρίμια άφησε και ελαφάκια. Ναι σωστά ακούσατε, ελαφάκια όπως αυτά που τραβάνε το έλκηθρο του Άη Βασίλη.
Κάποιοι λένε πώς ο γκλαμουράτος ηγούμενος είχε διασυνδέσεις και με τον Άη Βασίλη και έτσι ο αγαπημένος άγιος των Χριστουγέννων του έστελνε στην Κύπρο τα ελαφάκια του για σέρβις. Κάποιοι άλλοι λένε πώς ήθελε όταν έβγαινε σε σύνταξη από θαυματουργός μοναχός να φτιάξει ένα ζωολογικό κήπο στον οποίο θα δάκρυζαν ελέφαντες και άλλα ζώα και οι τουρίστες θα έτρεχαν να του τα ακουμπήσουν. Διότι, πέραν από εξαιρετικός ιεράρχης, είναι και καταρτισμένος μπίζνεσμαν. Oh my God, τι τραβάμε και δεν το μαρτυράμε.
Κλείνουμε με μια αυτονόητη υπενθύμιση: παρόλο που οι μοναχοί δεν έχουν γυναίκα καλό θα ήταν να τηρούν το ρωμαϊκό γνωμικό που λέει πως «η γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει απλά να είναι αλλά και να φαίνεται τίμια». Και αφού μιλάμε για γυναίκες, να τονίσουμε το -επίσης αυτονόητο- πως δεν τις χτυπάμε με ζώνη -ούτε καν με αγία ζώνη- και δεν τους φωνάζουμε υστερικά Έξωωωω επειδή είναι 11 το πρωί και νιώθουμε κουρασμένοι -από τι άραγε κουρασμένοι-; Κύριε ελέησόν με τον αμαρτωλό.