ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Takata: Τι απάντησε ο Βαφεάδης για τα 57 προειδοποιητικά S.O.S

Πώς απάντησε για το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της «Κ», ο υπουργός Μεταφορών

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Ρωτήθηκε για τις 57 ευρωπαϊκές προειδοποιήσεις σε σχέση με τους Τakata o υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, θέμα το οποίο έφερε και στη δημοσιότητα η «Κ».

Ο κ. Βαφεάδης απάντησε ότι αυτές αφορούν ανακοινώσεις που δημοσιεύτηκαν στην ιστοσελίδα της RAPEX, που αφορά όλων των ειδών προϊόντων, όπως οχήματα, συσκευές κ.α. Συμπλήρωσε ότι η διαφορά των οικιακών συσκευών από τα οχήματα είναι ότι για τις πρώτες δεν είναι γνωστό που έχουν καταλήξει τα προϊόντα. Συνεπώς, συνέχισε, το RAPEX ενημερώνει όχι μόνο την Υπηρεσία Καταναλωτή, αλλά και την αρμόδια εποπτική αρχή, η οποία αναλόγως με το προϊόν και τη γνώση που έχει για το που έχει καταλήξει το προϊόν, χειρίζεται την ενημέρωση του κοινού.

Υπέδειξε ότι όσον αφορά τα οχήματα, είναι γνωστό που βρίσκονται, «συνεπώς η ευθύνη για την ενημέρωση, η οποία διοχετεύεται από το RAPEX στην Υπηρεσία Καταναλωτή, στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ), παράλληλα και βάσει της νομοθεσίας, η ευθύνη για ενημέρωση δεν καταλήγει στο ΤΟΜ, αλλά η ενημέρωση είναι ευθύνη του διανομέα που ενεργεί εκ μέρους του κατασκευαστή».

Το ΤΟΜ, συνέχισε, ενημερώνεται ότι τρέχει αυτή η ανάκληση για να κάνει την εποπτεία του. «Το ΤΟΜ καλύπτει την εποπτεία, ο κατασκευαστής -ο οποίος να μην ξεχνάμε ότι έχει την ευθύνη- έχει την υποχρέωση να ενημερώσει τον ιδιοκτήτη του οχήματος ή του προϊόντος», σημείωσε.

«Το ερώτημα που προκύπτει είναι το ΤΟΜ, έχει κάνει την εποπτεία όπως θα ανέμενε κάποιος λογικά να την κάνει, ναι ή όχι», σημείωσε και πρόσθεσε ότι αυτό είναι ερώτημα το οποίο θα απαντηθεί από την Ερευνητική Επιτροπή.

Άπραγη έμεινε η Κύπρος παρά τα 57 ευρωπαϊκά S.O.S

Τις διαχρονικές ευθύνες του ΤΟΜ και των κρατικών υπηρεσιών της χώρας μας στο θέμα των αερόσακων Takata, ανέδειξε το ρεπορτάζ της «Κ» με τον τίτλο «Το Rapex ήχησε 57 φορές για τους Takata, αλλά η Κύπρος ύπνωττε».

Όπως καταγράφεται στο αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του Παύλου Ξανθούλη, το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης της Ε.Ε., Rapex-Safety Gate, εξέπεμψε σήμα κινδύνου για το πρόβλημα με τους αερόσακους Takata, με ένδειξη, «επικινδυνότητα τραυματισμών (risk: injuries)» 57 φορές. Παρά τις συστάσεις που έγιναν κατά καιρούς -από το 2019 μέχρι το 2024- από την Κομισιόν για την επικινδυνότητα των αεροσάκων σε όλες της αγορές της ΕΕ, η Κύπρος δεν ενημέρωσε για εντοπισμό προβλημάτων στην επικράτειά της, ούτε βεβαίως προχώρησε στη λήψη μέτρων, κάτι που περιλαμβάνεται στις υποχρεώσεις ανατροφοδότησης του εν λόγω συστήματος.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση