ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Συνεχίζεται η συζήτηση για τη νέα σχολική χρονιά - Τα προβλήματα

Η ουσία της εκπαίδευσης δεν έχει ακόμα συζητηθεί από κανένα, είπε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας

ΚΥΠΕ

Η ουσία της εκπαίδευσης δεν έχει ακόμα συζητηθεί από κανένα, είπε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, Παύλος Μυλώνας, προτείνοντας, μεταξύ άλλων, να τεθεί προς συζήτηση ένα Εθνικό Σχέδιο Παιδείας.

«Συνεχίσαμε τη συζήτηση για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Ξεκίνησε και η Επιτροπή την περιοδεία σε διάφορες σχολικές μονάδες σε όλη την ελεύθερη Κύπρο. Τα προβλήματα επαναλαμβάνονται και είναι τα ίδια. Κτιριακές εγκαταστάσεις, κάποια μικροπροβλήματα στις αντικαταστάσεις και τη συμπλήρωση των θέσεων εργασίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, έχουμε τεράστια θέματα με την ειδική εκπαίδευση, με τους συνοδούς, με τις αυλές των σχολείων, με τα γήπεδα των σχολείων, με τα λυόμενα», ανέφερε σε δηλώσεις του στη Βουλή, μετά το πέρας της συνεδρίας της Επιτροπής, όπου συνεχίστηκε η ενημέρωση για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Όπως είπε ο κ. Μυλωνάς, «ακόμα δεν ακουμπήσαμε το θέμα, το ουσιώδες της εκπαίδευσης» αναφερόμενος στην παρεχόμενη παιδαγωγική και εκπαιδευτική διαδικασία.

«Δε συζητήσαμε ακόμα καθόλου την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Δε συζητήσαμε καθόλου τα αναλυτικά προγράμματα, το ωράριο προσέλευσης και αποχώρησης μαθητών και εκπαιδευτικών», σημείωσε.

Ανέφερε, επίσης, ότι «είναι η 6η χρονιά που το συζητώ και θα επαναλάβω μια λύση, αν έχει όρεξη κάποιο πολιτικό πρόσωπο ή ο νέος Υπουργός ή η νέα Κυβέρνηση να συζητήσει Εθνικό Σχέδιο Παιδείας αξίζει να συνεχίσουμε την προσπάθεια, διαφορετικά η θεατρική παράσταση θα συνεχίζεται, τα σενάρια θα γράφονται από διαφορετικά πρόσωπα και θα υπάρχουν θύτες και θύματα και μας αρέσουν όλους και όλες οι ρόλοι που μας ανατίθεται». «Εγώ δε θα αποδεχτώ αυτό το ρόλο», σημείωσε.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Γιώργος Κάρουλλας, σε δηλώσεις του είπε ότι η νέα σχολική χρονιά αρχίζει με τους καλύτερους οιωνούς, χωρίς το άγχος των προηγούμενων ετών.

«Σημειώνουμε τις καινοτομίες φέτος, την αύξηση των προαιρετικών ολοήμερων σχολείων, την έγκυρη διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών από την προδημοτική, τη συνεχή αξιολόγηση των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία και καταγράφουμε, επίσης, την αναμενόμενη βελτίωση των διοικητικών διαδικασιών μέσα από το σύστημα εκπαιδευτικού προγραμματισμού που έχει εγκαινιαστεί την περασμένη εβδομάδα», πρόσθεσε.

Σημείωσε την έγκαιρη στελέχωση, την παραλαβή και διάθεση των σχολικών εγχειριδίων, καθώς και όποια κάλυψη των νέων θέσεων που είναι αναγκαίες για τη λειτουργία των σχολείων.

Υπάρχουν προβλήματα, είπε, σημειώνοντας πως χρειάζεται η δημιουργική προσπάθεια όλων για να φέρουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα προς όφελος των παιδιών.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι τα πραγματικά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, αντικατέστησαν τα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα του Υπουργού Παιδείας.

«Τα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα που παρακολουθούμε εκ μέρους του Υπουργού Παιδείας τις τελευταίες μέρες, δυστυχώς σήμερα αντικαταστάθηκαν από την πραγματική εικόνα και τα πραγματικά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, έτσι όπως έχουν κατατεθεί από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, τους μαθητές και τους γονείς», πρόσθεσε.

Ο κ. Χριστοφίδης αναφερόμενος στον χειρισμό των παιδιών με αναπηρία, είπε ότι δυστυχώς η κατάσταση είναι εντελώς απαράδεκτη. «Δέκα χρόνια μετά, δεν έχει γίνει οτιδήποτε για τον εκσυγχρονισμό της αντιμετώπισης των παιδιών με αναπηρία τη στιγμή που άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν κάνει πραγματικά άλματα σε σχέση με αυτό το θέμα», πρόσθεσε.

«Κανένα πρόβλημα δεν έχει λυθεί και φαίνεται ότι κάποιοι έχουν ξεχάσει αυτή τη δέσμευση που πήραμε ενώπιων των γονιών αυτών των παιδιών, αλλά και των ίδιων των παιδιών με αναπηρία. Το μόνο που ουσιαστικά έχει κάνει το Υπουργείο Παιδείας για αυτά τα παιδιά είναι ένα σεμινάριο μέσα στο καλοκαίρι, το οποίο έγινε εσπευσμένα, για να δείξει ότι κάνει κάτι», σημείωσε.

Ο κ. Χριστοφίδης αναφέρθηκε εξάλλου σε «πραγματικό χάος σε ό,τι αφορά την επέκταση του θεσμού των εξετάσεων τετραμήνων στο Γυμνάσιο». «Κανένας δεν ξέρει τι θα γίνει, ούτε οι εκπαιδευτικοί- το ανέφερε και η ΟΕΛΜΕΚ σήμερα και το ακούσαμε και από διευθυντές σχολείων- πως θα εφαρμοστεί αυτός ο θεσμός. Με αποτέλεσμα βεβαίως να δημιουργούνται τρομερές ανησυχίες και στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς», πρόσθεσε.

Ανέφερε, επίσης, ότι η εκκρεμότητα που υπάρχει με τους εκπαιδευτικούς αορίστου χρόνου, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε ακύρωση του νέου συστήματος διορισμών στην εκπαίδευση.

«Στις 22 του Σεπτέμβρη, στην πρώτη συνεδρία της Ολομέλειας, θα βρίσκεται για ψήφιση η πρόταση νόμου που έχουμε ετοιμάσει ως ΑΚΕΛ και έχει συζητηθεί στην Επιτροπή Παιδείας, για ρύθμιση επιτέλους των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου», σημείωσε.

Ο κ. Χριστοφίδης είπε εξάλλου ότι όπως αναφέρθηκε, σε όλα σχεδόν τα νηπιαγωγεία, δεν υπάρχουν σκέπαστρα, ενώ αυτή η εικόνα επικρατεί και σε μια σειρά από δημοτικά σχολεία κυρίως, αλλά και γυμνάσια και λύκεια.

Ερωτηθείς σχετικά με την πρόταση της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης ούτως ώστε, όσοι μαθητές συμπληρώνουν τον κύκλο της δημοτικής εκπαίδευσης αλλά κρίνονται ως αναλφάβητοι, να παραμένουν ακόμη ένα χρόνο στα δημοτικά σχολεία για σκοπούς καλύτερης προετοιμασίας, ο κ. Χριστοφίδης είπε ότι είναι κάτι το οποίο πρέπει να μελετηθεί, αλλά παρέπεμψε σε επιστημονικές τοποθετήσεις, που λένε ότι αυτό πρέπει να γίνεται σε εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις.

Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ Ανδρέας Αποστόλου, σε δηλώσεις του είπε ότι «είναι με λύπη που για ακόμα μια χρονιά ως Επιτροπή Παιδείας έχουμε να διαχειριστούμε τις αδυναμίες του Υπουργείου Παιδείας να στηρίξει τους μαθητές με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες, έτσι ώστε να ενταχθούν στις γενικές τάξεις των δημοσίων σχολείων».

«Ως Βουλευτές γινόμαστε δέκτες ακόμα μια χρονιά καταγγελιών από τους Συνδέσμους Γονέων αλλά και από τους ίδιους τους γονείς για ελλιπή στήριξη», πρόσθεσε.

Σημείωσε ότι είναι ντροπή για τη Δημοκρατία μας το 2022 παιδιά να μένουν σπίτι τους, ενώ οι συμμαθητές τους είναι στα σχολεία, διότι περιμένουν στήριξη, αποφάσεις, εύλογες προσαρμογές.

Ανέφερε, επίσης, ότι στη σημερινή συνεδρία η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ έχει πει ότι τελευταία στιγμή αποθήκες μετατρέπονται σε αίθουσες διδασκαλίας για τα μωρά της Ειδικής Εκπαίδευσης και ότι ο αριθμός των συνοδών δεν έχει αυξηθεί, όπως το Υπουργείο Παιδείας είχε δεσμευτεί τον Ιούνιο και τον Ιούλιο ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας για να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες ανάγκες.

«Έστω και σήμερα οφείλει το Υπουργείο Παιδείας να ανταποκριθεί και να λύσει τα προβλήματα άμεσα, έτσι ώστε όλα τα παιδιά να επιστρέψουν στα σχολεία και αν πραγματικά θέλουμε κάθε Σεπτέμβρη να μην συζητούμε αυτά τα θέματα έχει την υποχρέωση και την ευθύνη να ξεκινήσει η συζήτηση για να ψηφιστεί μια νέα νομοθεσία που να ανταποκρίνεται στα σημερινά δεδομένα και τις υποχρεώσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ως εκ τούτου θα περιμένουμε τις απαντήσεις του Υπουργείου Παιδείας την ερχόμενη Τετάρτη, αλλά να είναι βέβαιοι ότι από την πλευρά τη δική μας, με όσα μέσα διαθέτουμε, δε πρόκειται να αποδεχθούμε να συνεχίζεται αυτή η συμπεριφορά για αυτά τα παιδιά και τους γονείς τους», συμπλήρωσε.

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ-Συνεργασία, Αλέκος Τρυφωνίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι συνέχισαν σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού την εξέταση της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, των στόχων και των προβλημάτων που υπάρχουν στη Δημοτική, Μέση και Τεχνική Εκπαίδευση.

Αναφέρθηκε σε σειρά προβλημάτων «παρόλη την μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλεται» από το Υπουργείο Παιδείας και τους εκπαιδευτικούς, όπως η ενίσχυση των κοινοτικών νηπιαγωγείων κυρίως στην ύπαιθρο και η επέκταση του ολοήμερου σχολείου.

Όπως είπε, επιπρόσθετα ζητήματα που αφορούν τη δημοτική εκπαίδευση είναι το πολύ αναμενόμενο Νομοσχέδιο για την Ενιαία Εκπαίδευση, η όλη φροντίδα για τα παιδιά με αναπηρίες και το μέγιστο θέμα των σχολικών συνοδών.

«Ευελπιστούμε και ζητήσαμε χρονοδιαγράμματα για το πότε θα γίνει το Κέντρο Αξιολόγησης των παιδιών, όπου εκεί θα αξιολογούνται οι ανάγκες κάθε παιδιού και η ανάθεση των κατάλληλων συνοδών, ζητήσαμε όπως μας δοθεί σύντομο χρονοδιάγραμμα για τα σοβαρότατα θέματα των σχολικών συνοδών – της απασχόλησης τους, των συνθηκών, της αμοιβής, αλλά και του χρόνου εργασίας που έχουν, του ανεργειακού τους επιδόματος, του πως ανελίσσονται και πως αξιοποιούνται», σημείωσε.

Για τη Μέση Εκπαίδευση, ο κ. Τρυφωνίδης είπε ότι «είναι σοβαρότατοι οι προβληματισμοί μας σχετικά με την επέκταση των εξετάσεων των τετραμήνων στα Γυμνάσια».

Τεράστιο ζήτημα αποτελεί ο υπερπληθυσμός στη Μέση Εκπαίδευση, συνέχισε, ενώ είπε ότι σε πάρα πολλά σχολεία υπάρχουν λυόμενες αίθουσες οι οποίες χρονολογούνται από 40 έτη.

Όσον αφορά την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, ο κ. Τρυφωνίδης είπε ότι τόνισαν την αναγκαιότητα και τη χρησιμότητα των ΜΙΕΕΚ, και τη δημιουργία νέων Τεχνικών Σχολών.

Είπε εξάλλου ότι «γιατί για εμάς, αλλά πιστεύω και για τους γονείς αλλά και τους εκπαιδευτικούς, είναι τεράστιας σημασίας να μας πει τόσο το Υπουργείο Παιδείας, όσο και η Αστυνομία τι έχει γίνει με την υπόθεση άσεμνης επίθεσης που δέχθηκε μαθήτρια από εξωσχολικούς και ενδοσχολικούς σε Γυμνάσιο της επαρχίας Λευκωσίας τον Μάιο». «Αντιλαμβάνεστε ότι εάν για αυτό το θέμα δεν τιμωρηθούν παραδειγματικά όλοι οι υπεύθυνοι, ίσως φέτος να έχουμε κάτι χειρότερο. Αναμένουμε την απάντηση τους και αναλόγως θα ενεργήσουμε», πρόσθεσε.

Ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, Χαράλαμπος Διονυσίου, κατάθεσε την εισήγηση να παραμένουν τα αναλφάβητα παιδιά για ακόμη ένα χρόνο στα Δημοτικά ώστε να προετοιμάζονται για τα Γυμνάσια. Εισηγήθηκε, τέλος, να ανασταλεί ο θεσμός των τετραμήνων για την πρώτη τάξη των Γυμνασίων.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση