ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Social Media: Μήπως κερδίζουν τελικά τις εκλογές;

Οι πρωταθλητές των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, η επιρροή που μπορεί να έχουν και τα ποσά που ξόδεψαν σε Facebook και Instagram

Του Έκτορα Γεωργίου

Του Έκτορα Γεωργίου

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν αναμφίβολα ένα σημαντικό εργαλείο στην αρένα των εκλογικών αναμετρήσεων. Είχαν μπει για τα καλά στην εποχή του κορωνοϊου, εδραιώθηκαν πριν από τις βουλευτικές εκλογές του 2021 και πλέον θεωρούνται αναπόσπαστο κομμάτι του προεκλογικού. Το ερώτημα είναι πόσο η παρουσία των υποψηφίων στα social media, οι αναρτήσεις και οι διαφημίσεις τους μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο για τη νίκη. Η απάντηση δεν έχει ακόμη δοθεί μετά βεβαιότητας όμως το σίγουρο είναι πως βοηθά στην αναγνωρισιμότητα των υποψηφίων και στην μάχη των εντυπώσεων.

Το Tik tok δεν αρκεί…

Κληθείς να σχολιάσει τον ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον προεκλογικό στην «Κ», ο Χαράλαμπος Ρωσσίδης, Διευθυντής Επικοινωνίας της «ΓΝΩΡΑ», επισήμανε ότι τα ΜΚΔ είναι ένα σημαντικό εργαλείο όχι όμως αρκετό για να δώσει από μόνο του τη νίκη σε εκλογές.

«Ακόμα και ο Φειδίας Παναγιώτου», όπως εξηγεί ο κ. Ρωσσίδης «ο οποίος συστήθηκε μέσω βίντεο στα social , είδαμε τις τελευταίες βδομάδες να επιδιώκει εμφανίσεις και στα πιο παραδοσιακά μέσα επικοινωνίας. Φαίνεται πως αντιλήφθηκε ότι δεν αρκεί μόνο το Tik Tok ή το YouTube και πως πρέπει να δημιουργήσει περιεχόμενο και για άλλα επικοινωνιακά εργαλεία θέλοντας προφανώς να προσεγγίσει και μεγαλύτερης ηλικίας ψηφοφόρους, οι οποίοι συγκεντρώνουν περισσότερες πιθανότητες να πάνε στην κάλπη».

Μία πιο χαλαρή εικόνα

Σε ερώτηση μας πως άλλαξε ο πολιτικός λόγος με την ενίσχυση των ΜΚΔ, ο κ. Ρωσσίδης ανέφερε ότι ο πολιτικός λόγος των υποψηφίων να προσαρμόζεται στα δεδομένα του Tik Tok και του Instagram. Επίσης επιχειρείται η προώθηση μιας πιο χαλαρής και ευχάριστης εικόνας. Κάθε υποψήφιος, ωστόσο, έχει τα δικά του μηνύματα και ακολουθεί τη δική του τακτική. Επιλέγει, δηλαδή, εάν θα επενδύσει στο θετικό μήνυμα ή στο πιο αρνητικό και επιθετικό, ωστόσο σε ένα γενικότερο πλαίσιο, κυριαρχούν τα βίντεο, τα γραφικά και οι φωτογραφίες παρά εκτενή κείμενα, προσθέτει.

Παρ' όλ' αυτά, η λανθασμένη χρήση των Social Media μπορεί να εξελιχθεί σε μπούμερανγκ, όταν προωθείται μια διαφορετική εικόνα ή ένας διαφορετικός εαυτός από τον πραγματικό.

Στο παρά 5΄ της κάλπης για την διπλή εκλογική αναμέτρηση της 9ης Ιουνίου, η «Κ» έψαξε τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και καταγράφει τους «πρωταθλητές» του ψηφιακού κόσμου, αλλά και πόσα χρήματα πλήρωσαν τους τελευταίους 3 μήνες.

Πρωταθλητής το ΑΚΕΛ

Παρατηρώντας τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και το προφίλ του κάθε κόμματος, μπορεί κάνεις να διαπιστώσει τις διαφορές στις προσεγγίσεις κάθε κόμματος.

Την πρωτιά κατέχει το ΑΚΕΛ, συγκεντρώνοντας περίπου 38,5 χιλιάδες ακόλουθους συνολικά σε Facebook, Twitter και Instagram, ενώ ακολουθεί ο Δημοκρατικός Συναγερμός με 37,5 χιλιάδες. Την ίδια στιγμή το ΔΗΚΟ απαριθμεί σχεδόν 20 χιλιάδες.
Λίγο πιο κάτω συναντάμε ΕΔΕΚ και Κίνημα Οικολόγων όπου συνολικά έχουν 15 χιλιάδες και 16,5 χιλιάδες, αντίστοιχα.
Σε πιο χαμηλά επίπεδα βρίσκεται η Δημοκρατική Παραταξή με 3,5 χιλιάδες συνολικά ακόλουθους, όντα σχετικά νέο κόμμα, ενώ στη τελευταία θέση βρίσκεται το ΕΛΑΜ έχοντας μόνο σελίδα στο «Χ» με λιγότερους από 500 ακόλουθους.

Να σημειωθεί ότι το ΕΛΑΜ, σύμφωνα και με τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας μέχρι τώρα, η META «κατεβάζει» την σελίδα του Εθνικού Λαϊκού Μέτωπου καθώς παραβιάζει τους όρους της πλατφόρμας.

Τα σκήπτρα στον Φειδία

Τα σκήπτρα βέβαια στα ΜΚΔ κατέχει ο ανεξάρτητος υποψήφιος ευρωβουλευτής Φειδίας Παναγιώτου, όπου απαριθμεί περίπου 5 εκατομμύρια ακόλουθους σύμφωνα με τα όσα είπε σε πρόσφατη συνέντευξη του στον ΑΝΤ1. Αριθμός πολύ μεγάλος για τα δεδομένα της Κύπρου, χωρίς όμως αυτό να μεταφράζεται σε ψήφους.

Πόσα ξόδεψαν τα κόμματα σε διαφημίσεις στο «ΜΕΤΑ»

Σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν νέους ηλικιακά ψηφοφόρους, τα πολιτικά κόμματα επενδύουν αρκετούς πόρους στα ΜΚΔ. Σύμφωνα με τον Χαράλαμπο Ρωσσίδη, τα τελευταία χρόνια ένα μέρος της δαπάνης μετακινήθηκε από τα παραδοσιακά ΜΜΕ προς την Google και τη Meta .Η «Καθημερινή» μέσω του Ad Library της Εταιρείας «ΜΕΤΑ» παρουσιάζει πόσα χρήματα ξόδεψαν τα κόμματα τους τελευταίους 3 μήνες σε Facebook και Instagram.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, από τις 3 Μαρτίου μέχρι και τις 3 Ιουνίου, το ΑΚΕΛ βρίσκεται στην πρώτη θέση καθώς ξόδεψε σε διαφημίσεις 9820 ευρώ. Στη δεύτερη θέση με βρίσκεται το Δημοκρατικό Κόμμα με 3849 χιλιάδες ευρώ, ακολουθεί η ΔΗΠΑ με 2630 χιλιάδες ευρώ. Με 1729 ευρώ το Κίνημα Οικολόγων - Συνεργασία Πολιτών βρίσκεται στην τέταρτη θέση, ενώ σε χαμηλά επίπεδα διαφήμισης βρίσκεται ο Δημοκρατικός Συναγερμός με μόλις 1610 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι το συνολικό ποσό που ξόδεψε το ΑΚΕΛ, είναι το μεγαλύτερο σε σχέση με τα αλλά κόμματα με την διαφορά ότι το κόμμα της Αριστεράς καλύπτει ισόποσα και τις διαφημίσεις των υποψηφίων Ευρωβουλευτών, σε αντίθεση με τους άλλους υποψηφίους των κομμάτων που πληρώνουν από προσωπικά τους έξοδα τις διαφημίσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Έκτορα Γεωργίου

Εκλογές 2024: Τελευταία Ενημέρωση

X