ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Έπεσαν οι υπογραφές για κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Αστρομερίτη - Ευρύχου

Το συνολικό του κόστος ανέρχεται σε €88.627.630 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ

ΠΗΓΗ: Ανακοινώσεις

Υπογράφτηκε η σύμβαση για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Αστρομερίτη – Ευρύχου, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Προεδρικό Μέγαρο την Πέμπτη. Στην τελετή παρευρέθηκε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος και εκπρόσωποι των ορεινών κοινοτήτων.

Η κατασκευή του έργου αναμένεται να διαρκέσει 36 μήνες και η υλοποίηση αναμένεται να ξεκινήσει τον επόμενο μήνα. Το συνολικό του κόστος ανέρχεται σε €88.627.630 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Θα είναι υπεραστικός αυτοκινητόδρομος τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, μήκους 11 χιλιομέτρων. Ο δρόμος ξεκινά σε σημείο του υφιστάμενου δρόμου Αστρομερίτη – Ευρύχου, νοτίως της κοινότητας Αστρομερίτη, μετά τη διασταύρωση προς την κοινότητα Βυζακιάς και τερματίζει στη συμβολή του υφιστάμενου δρόμου. Περιλαμβάνει έναν ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή Κουτραφά, ανισόπεδες διαβάσεις και δύο ισόπεδους κόμβους για τη διασύνδεση με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο. Επίσης περιλαμβάνεται μεγάλη κοιλαδογέφυρα στον ποταμό της Ελιάς, στην περιοχή Βυζακιάς.

Στον χαιρετισμό του, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, είπε ότι το μεγαλεπίβολο αυτό έργο μπαίνει επίσημα σε τροχιά υλοποίησης. «Ήταν στις προγραμματικές μου δηλώσεις αλλά και το όραμα. Πώς επιτέλους διαμορφώνεται μια Εθνική Στρατηγική για την ανάπτυξη των ορεινών κοινοτήτων». Αναφέρθηκε στο ότι ο θεσμός του Επιτρόπου Ορεινών Περιοχών δημιούργησε τις προϋποθέσεις για «να ευαισθητοποιηθούν οι πάντες αλλά και να υλοποιηθούν τα όσα είχα στις προγραμματικές μου δηλώσεις», ενώ πρόσθεσε ότι η σημαντικότητα διαφαίνεται και από την υλοποίηση μιας σειράς άλλων οδικών κατασκευών που οδηγούν προς τις ορεινές κοινότητες αλλά και πολιτικές για να δοθούν κίνητρα για «να συγκρατήσουμε τους κατοίκους της υπαίθρου στις περιοχές τους».

Ενδεικτικά, αναφέρθηκε σε έργα που αφορούσαν πάγιο αίτημα των κατοίκων, συνολικού ύψους €350 εκ. Τα έργα, που είναι υπό εξέλιξη, αφορούν τον δρόμο Λεμεσού – Σαϊτά, τους αυτοκινητόδρομους Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς και τον περιμετρικό αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας, ενώ πρόσθεσε ότι στις 30 Σεπτεμβρίου αναμένεται να προκηρυχθούν προσφορές για τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Παλαιχωρίου.

Όπως είπε, με αυτά τα έργα ενισχύεται η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, η προσέλκυση επισκεπτών και τουριστών, η τόνωση των υφιστάμενων οικονομικών δραστηριοτήτων, η προσέλκυση επενδύσεων και η αύξηση της απασχόλησης και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, «ώστε, είτε να συγκρατήσουμε τους νέους που σήμερα κατοικούν είτε να τους δώσουμε εκείνα τα κίνητρα ανόδου στις κοινότητές μας».

«Είμαι βέβαιος ότι αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση αναζωογόνησης των ορεινών κοινοτήτων και των κοινοτήτων της υπαίθρου», σημείωσε, προσθέτοντας ότι το όραμα για να καταστούν οι ορεινές κοινότητες ελκυστικοί τόποι μόνιμης διαβίωσης και επαγγελματικής δραστηριοποίησης καταδεικνύεται και από μια σειρά πολιτικών και σχεδιασμών που συμβάλλουν σε αυτή την κατεύθυνση, αναφέροντας ενδεικτικά τον προγραμματισμό εφαρμογής 350 δράσεων που εμπίπτουν στην Εθνική Στρατηγική Ορεινών Κοινοτήτων, με ορίζοντα υλοποίησης το 2030 και συνολικό προϋπολογισμό πέρα των €525 εκ. Επιπλέον, πέραν των 194 δράσεων, ύψους €367 εκ. έχουν ολοκληρωθεί ή βρίσκονται σε πορεία υλοποίησης.

Ο Πρόεδρος αναφέρθηκε επίσης στα στεγαστικά κίνητρα που παρέχονται για μόνιμη διαμονή στις ορεινές περιοχές, σημειώνοντας ότι από το 2019 εγκρίθηκαν συνολικά 780 αιτήσεις, ύψους €28 εκ., ενώ για το 2022, εξαιτίας του μεγάλου ενδιαφέροντος, τα κονδύλια έχουν τριπλασιαστεί και ανέρχονται στα €15 εκ.

Ακόμα, ανέφερε ότι το ποσό που προϋπολογίστηκε για να δαπανηθεί την τριετία 2022-2024 για αναπτυξιακά έργα σε κοινότητες της υπαίθρου και των ορεινών περιοχών υπερβαίνει τα €370 εκ., αυξημένο κατά €125 εκ. σε σύγκριση με την προηγούμενη τριετία.

Αναμένεται, είπε επίσης, ως το τέλος του 2022, να ολοκληρωθούν δράσεις με οριζόντιο και θεσμικό χαρακτήρα, όπως η συμπερίληψη των ορεινών κοινοτήτων των επαρχιών Λευκωσίας, Πάφου, Λάρνακας και των υπόλοιπων κοινοτήτων της Λεμεσού, στην Εθνική Στρατηγική Ανάπτυξης ορεινών κοινοτήτων. Μίλησε επίσης για τη θέσπιση της αρχής «ορεινότητας» και της πολιτικής ορεινών περιοχών, τη νέα δήλωση πολιτικής Τροόδους, την αναγνώριση της οικοτεχνίας ως κλάδου δευτερογενούς παραγωγής.

Ασκώντας αυτοκριτική, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης αναφέρθηκε στην υπόσχεσή του για κατασκευή τελεφερίκ μεταξύ Αμιάντου και Τροόδους, λέγοντας ότι δεν κατέστη εφικτό να βρεθεί επενδυτής. Εξέφρασε όμως την άποψη ότι με την πολιτική χωροθέτησης του Τροόδους και τη νέα συνδεσιμότητα του οδικού δικτύου, τα επόμενα χρόνια, έστω και υπό άλλη Προεδρεία, θα υλοποιηθεί.

Χαιρετισμό στην τελετή απηύθυνε και ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος, ο οποίος με τη σειρά του είπε ότι είναι σημαντικό για τους πολίτες οι εξαγγελίες και τα λόγια να μετατρέπονται σε πράξεις. Είπε ότι πρόκειται για ένα πολυαναμενόμενο έργο που ανέμεναν εδώ και δεκαετίες οι τοπικές κοινότητες της ορεινής Λευκωσίας και που θα ολοκληρώσει τη συνδεσιμότητα και την προσβασιμότητα των ορεινών περιοχών με το αστικό κέντρο, θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια, θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο της διαδρομής και θα συμβάλει στην υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής για τις ορεινές περιοχές.

«Η κυβέρνηση του Νίκου Αναστασιάδη μπορεί να περηφανεύεται για το γεγονός ότι έχει προωθήσει την κατασκευή όλων των σημαντικών αυτοκινητόδρομων που ενώνουν τις απομακρυσμένες περιοχές με τα αστικά κέντρα», πρόσθεσε.

Απευθυνόμενος στους Προέδρους των Κοινοτικών Συμβουλίων που παρευρέθηκαν, ανέφερε ότι «με σκληρή δουλειά, με μεθοδικότητα αλλά πάνω από όλα με συνεργασία, αντιμετωπίσαμε όλα τα προβλήματα που υπήρχαν». Υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση έλαβε σημαντικές αποφάσεις για την υλοποίηση του έργου, όπως την παραμονή τεσσάρων λωρίδων αντί δύο, αλλά και τον χαρακτηρισμό του έργου από το Υπουργικό Συμβούλιο ως έργο «σημαντικού δημοσίου συμφέροντος», για να μπορέσει να προχωρήσει η υλοποίησή του.

Σημείωσε επίσης ότι ο υφιστάμενος δρόμος θα παραμείνει σε λειτουργία και μετά την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου, ενώ συνεχάρηκε και το Τμήμα Δημοσίων Έργων για την αποτελεσματικότητά του, καθώς το Υπουργείο έχει είτε υπό εκτέλεση, είτε υπό προσφορά, έργα που ξεπερνούν το €1,2 δισ. ευρώ

Τις ευχαριστίες των κοινοτήτων προς την κυβέρνηση εξέφρασε εκ μέρους του συμπλέγματος κοινοτήτων Σολέας-Μαραθάσας, Λάμπρος Κουλεντρής. Χαρακτήρισε «ιστορική» τη μέρα και είπε ότι οι κοινότητες ανέμεναν την υλοποίηση αυτού του έργου εδώ και δεκαετίες. Όπως είπε, το έργο θα έχει πολλά οφέλη για τις κοινότητες, όπως οδική ασφάλεια, μείωση του κόστους μετακίνησης και συγκράτηση της τάσης φυγής από τις περιοχές.

Τη σύμβαση υπέγραψε η αναπληρώτρια διευθύντρια του Τμήματος Δημοσίων Έργων, Ελένη Κασκίρη και ο αντιπρόσωπος της εταιρείας Cybarco-Pharmakas, Ηρακλής Πασσάδης.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΠΗΓΗ: Ανακοινώσεις

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση