Youth Empowered. Δύο λέξεις που τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει συνώνυμο της καινοτομίας, της προόδου και της στήριξης των νέων. Για άλλη μια χρονιά η Coca-Cola HBC Κύπρου σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κύπρου διοργάνωσε με επιτυχία το Νο1 πρόγραμμα ενίσχυσης της απασχολησιμότητας στον ιδιωτικό τομέα.
Από τις 19 Οκτωβρίου έως τις 23 Νοεμβρίου, νέοι ηλικίας 18-30 είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν πολύτιμα εφόδια με στόχο να εξασφαλίσουν το μέλλον που τους αξίζει. Πάγιος στόχος της Coca-Cola HBC Κύπρου και του δικτύου συνεργατών της, είναι η ολιστική ενδυνάμωση της νέας γενιάς, σε μια εποχή που η παγκόσμια αγορά εργασίας υφίσταται έναν εκτεταμένο μετασχηματισμό.
Στο επίκεντρο του φετινού κύκλου του #YouthEmpowered, βρέθηκαν οι νέοι εκτός αγοράς εργασίας. Το πρόγραμμα περιλάμβανε σεμινάρια, workshops και ομιλίες από καταξιωμένα στελέχη της Coca-Cola HBC Κύπρου και της αγοράς. Με σύνθημα #ΕμπνεύσουΔιεκδίκησεΠέτυχε, η δημοφιλής πρωτοβουλία επέστρεψε με φυσική παρουσία στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Σε συνεργασία με το Κέντρο Σταδιοδρομίας και το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Δημόσιας Διοίκησης παρουσιάστηκαν ενδιαφέρουσες θεματικές με έμφαση στη βιωσιμότητα και τις τάσεις στο σύγχρονο επιχειρείν.
Η αρχή έγινε στις 19 Οκτωβρίου, με την «Πράσινη Ενότητα: Βιωσιμότητα ως ανάγκη και όχι ως επιλογή», η οποία εγκαινίασε το φετινό κύκλο του #YouthEmpowered. Η Δρ. Ξένια Λοϊζίδου, Πολιτικός Μηχανικός/Ακτομηχανικός, και Πρόεδρος του ΔΣ, ΑΚΤΗ Κέντρο Μελετών και Έρευνας, παρουσίασε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της γαλάζιας και πράσινης ανάπτυξης εστιάζοντας στα χαρακτηριστικά του σύγχρονου επιχειρηματικού γίγνεσθαι. Η Δρ. Ξένια Λοϊζίδου τόνισε πως η αειφορία, οι περιβαλλοντικές δράσεις και η συνεργασία μεταξύ επιχειρήσεων και φορέων, αποτελούν τα θεμέλια για την μακροπρόθεσμη επιτυχία και την βελτίωση της ποιότητας ζωής.
Το λόγο στη συνέχεια πήρε η Κυριακή Μιχαήλ, Διευθύντρια του Κυπριακού Κέντρου Περιβαλλοντικών Μελετών - Terra Cypria. Στο πλαίσιο της θεματικής, η κα Μιχαήλ αναφέρθηκε στους τρόπους με τους οποίους μπορούμε όλοι να εκφράσουμε τον σεβασμό μας στο περιβάλλον, μέσα από παραδείγματα της καθημερινής ζωής. Σε πρώτο πλάνο τέθηκαν ατομικές και συλλογικές δράσεις οι οποίες αποτελούν σταθερά πηγή έμπνευσης για εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η «Πράσινη Ενότητα» έκλεισε με την ομιλία του Χρυσόστομου Αδαμίδη, ερευνητή της Circular Economy Alliance. O κ. Αδαμίδης έδειξε πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν καθιστώντας την κυκλικότητα κυρίαρχη στο επιχειρηματικό τους μοντέλο τους επιταχύνοντας παράλληλα την πολυπόθητη πράσινη μετάβαση. Παρουσιάζοντας ειδικά case studies, ο Χρυσόστομος Αδαμίδης μίλησε για την εποχή του «Corporate Sustainability Responsibility», μια έννοια που βρίσκεται στον πυρήνα των επιτυχημένων επιχειρήσεων. Στο τέλος πραγματοποιήθηκε σχετικό εργαστήριο υπό την επίβλεψη του κ. Αδαμίδη ώπου φοιτητές σχεδίασαν το δικό τους επιχειρηματικό μοντέλο κυκλικής οικονομίας.
Στις 2 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκε η «Μπλε Ενότητα: LinkedIn: A Big Opportunity», η οποία ήταν αφιερωμένη στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Σήμερα, το LinkedIn εκτός από βασικό εργαλείο εύρεσης εργασίας θεωρείται συστατικό στοιχείο του branding για εργαζομένους και επιχειρήσεις.
Στο πλαίσιο της δεύτερης μεγάλης θεματικής του #YouthEmpowered, ο διακεκριμένος Marketing Brand Specialist-Trainer Γιώργος Ζερβίδης έδειξε παραστατικά πώς χρησιμοποιείται το LinkedIn για την εξεύρεση ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και τα μυστικά που καθιστούν ανταγωνιστικό το προφίλ ενός εργαζομένου. Ο κ. Ζερβίδης εξήγησε πώς οι εργοδότες χρησιμοποιούν LinkedIn για να λανσάρουν καμπάνιες, καθώς και συγκεκριμένα εργαλεία τα οποία μπορούν να αξιοποιήσουν οι υποψήφιοι εργαζόμενοι μέσω της πλατφόρμας
Οι συμμετέχοντες στην μπλε θεματική, είχαν την ευκαιρία να μάθουν από πρώτο χέρι τον ιδανικό τρόπο διαχείρισης ενός λογαριασμού στην εν λόγω πλατφόρμα, δημιουργώντας το δικό τους λογαριασμό και αξιολογώντας προφίλ. Έπειτα, ακολούθησε ειδικό training με έμφαση στο networking ενώ ο κ. Ζερβίδης μοιράστηκε πολύτιμες συμβουλές σχετικά με το πώς τα μέλη της πλατφόρμας μπορούν να πετύχουν ένα υψηλό ποσοστό στις μηχανές αναζήτησης.
Στην αξιοποίηση των social media αναφέρθηκαν και οι ομιλητές της «Κίτρινης Ενότητας» του #YouthEmpowered, με τίτλο «The Social Media Era». Στις 9 Νοεμβρίου, ο Γιώργος Ξανθάκης, Digital Image Strategy Manager, Europe OU at The Coca-Cola Company, περιέγραψε αναλυτικά στους συμμετέχοντες πώς το personal branding μπορεί να καλλιεργηθεί με επιτυχία μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Απαντώντας σε ερωτήματα όπως «τι είναι το personal branding», «τι εικόνα εκπέμπουμε» και «ποια είναι η σωστή διαχείριση της προσωπικής μας μάρκας στα social media», ο κ. Ξανθάκης ανέλυσε τη σημασία της εικόνας και το ρόλο που παίζει ο σχεδιασμός του λογαριασμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με τον Γιώργο Ξανθάκη, ένα προσεκτικά σχεδιασμένο προφίλ αποτελεί σήμερα συγκριτικό πλεονέκτημα για τους εργαζομένους που θέλουν να κερδίσουν μια συνέντευξη αλλά και να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό.
Από την πλευρά του, ο Γιάννος Τραν, Managing Director της OnTime Media, επικεντρώθηκε στον τομέα του περιεχομένου. Ο πρωτοπόρος content creator και διάσημος Κύπριος podcaster ανέλαβε να δείξει στους συμμετέχοντες γιατί το περιεχόμενο που ανεβαίνει στις πλατφόρμες μπορεί να αποδειχθεί το «κλειδί» της επιτυχίας για το brand των επαγγελματιών στα social media. Ειδικότερα, οι συμμετέχοντες/ουσες γνώρισαν τις σημαντικότερες πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται διεθνώς καθώς και χρήσιμα tips που συστήνουν διάσημοι content creators και social media advocates.
Η «Κίτρινη Ενότητα» έκλεισε με τα case studies 3 νέων Κύπριων. Η Στέφανη Περικλέους, η Pan Dragomir και ο Ανδρέας Τομάζου έχουν σημειώσει μεγάλη επιτυχία ως social media advocates και σήμερα μετρούν χιλιάδες followers στα social media. Οι τρεις δημοφιλείς influencers μοιράστηκαν με τους συμμετέχοντες το προσωπικό τους success story, τα εμπόδια που κλήθηκαν να ξεπεράσουν αλλά και το δρόμο που τους βοήθησε να ανελιχθούν. Ενδεικτική περίπτωση, αυτή του Ανδρέα Τομάζου, ο οποίος ξεκίνησε από μόνος του τη δική του επιχείρηση αποδεικνύοντας θέληση και αποφασιστικότητα.
Ο φετινός κύκλος του #YouthEmpowered, ολοκληρώθηκε στις 23 Νοεμβρίου με την «Κόκκινη Ενότητα: Εξεύρεση Εργασίας, Προκλήσεις και Ευκαιρίες». Η τελευταία θεματική ήταν αφιερωμένη στα δεδομένα, τις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες που χαρακτηρίζουν το νέο εργασιακό περιβάλλον. Υψηλόβαθμα στελέχη της Coca-Cola HBC Κύπρου και εκπρόσωποι των συνεργαζόμενων φορέων, μίλησαν για τα επαγγέλματα του μέλλοντος, ενώ παράλληλα μοιράστηκαν πολύτιμες συμβουλές γύρω από τη σύνταξη του βιογραφικού σημειώματος και τα στάδια προετοιμασίας πριν από μια συνέντευξη.
H διευθυντική ομάδα του Τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού της Coca-Cola HBC δίδαξε στους συμμετέχοντες βήμα βήμα τη διαδικασία πίσω από την σύνταξη του βιογραφικού σημειώματος, δίνοντας βάση στις δεξιότητες που αναζητούν οι εργοδότες σήμερα και μοιράζοντας πολύτιμα tips για την αποτελεσματική προετοιμασία πριν από κάθε interview.
H Ιουστίνη Πηλείδη, Επικεφαλής Λειτουργός του Γραφείου Σταδιοδρομίας και Εκπαιδεύτρια Επαγγελματικής Κατάρτισης, αναφέρθηκε στις δεξιότητες που χρειάζεται ο εργαζόμενος του μέλλοντος και στα χαρακτηριστικά του νέου εργασιακού περιβάλλοντος.
Από την πλευρά του, ο Δημήτριος Δημητρίου Γενικός Διευθυντής της Cyprusnews Μedia και της Carierista Professional Network παρουσίασε τα επαγγέλματα που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση στην αγορά, αξιοποιώντας τα στοιχεία της δημοφιλούς πλατφόρμας εξεύρεσης εργασίας Carierista.
Για άλλη μια χρονιά το ενδιαφέρον για το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα #YouthEmpowered αποδείχθηκε ιδιαίτερα υψηλό. Περισσότεροι από 250 νέοι ηλικίας 18-30 ετών συμμετείχαν στις 4 θεματικές, αποκτώντας πολύτιμα εφόδια που θα τους βοηθήσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας.