Money Review
Ως γνωστόν επί χρόνια το Netflix έπαιζε πρακτικά μόνο του στην αρένα της διαδικτυακής τηλεόρασης, με αποτέλεσμα φυσικά να συγκεντρώσει πελώριο -αν όχι όλο- κομμάτι της πίτας της συγκεκριμένης αγοράς, στην οποία οι κύριοι ανταγωνιστές, με την εξαίρεση του (διαφορετικής φιλοσοφίας) Amazon Prime, άργησαν χαρακτηριστικά να εισέλθουν. Οταν πάντως το έκαναν πριν δύο χρόνια περίπου είχαν την… τύχη να συμπέσουν με το ξεκίνημα μιας παγκόσμιας πανδημίας, η οποία έκλεισε τον κόσμο στα σπίτια, φέρνοντάς τον προφανώς μπροστά στην τηλεόραση. Ούτε παραγγελία να το είχαν…
Κάπως έτσι το HBO Max, διαδικτυακό παρακλάδι της κραταιάς Warner Bros. γνωστοποίησε πρόσφατα πως το τέλος του 2021 το βρήκε να μετρά 73.8 εκατ. συνδρομητές ανά την υφήλιο, ξεπερνώντας τους στόχους που ίδια η πλατφόρμα είχε θέσει στις αρχές του έτους. Αν τώρα ανατρέξουμε για τις αρχικές, προ πανδημίας, προβλέψεις αυτές έχουν ξεχαστεί από καιρό, μιας και μιλούσαν (αισιόδοξα) για δέκα φορές μικρότερα νούμερα από αυτά που βλέπουμε με τα σημερινά δεδομένα.
Φυσικά μεσολάβησαν πολλά. Η Warner αποφάσισε πρακτικά να «θυσιάσει» ολόκληρο τον κατάλογο ταινιών της για το 2021, προκειμένου να προικίσει την καινούρια πλατφόρμα με υλικό που κυκλοφορούσε την ίδια μέρα στις κινηματογραφικές αίθουσες και εκεί. Κάπως έτσι πολλοί από τους ανησυχούντες -ή απλά απρόθυμους να αφήσουν την θαλπωρή του σπιτιού τους- θεατές προτίμησαν να δουν μπλοκμπάστερ όπως το «Dune» ή το καινούριο «Matrix», όχι στην αίθουσα αλλά στην τηλεόραση, το λάπτοπ, αν όχι και στο κινητό.
Το μεγαλύτερο μέρος των συνδρομητών της πλατφόρμας προέρχονται από τις Η.Π.Α., ωστόσο αυτή έχει ήδη επεκτείνει την κάλυψή της σε μεγάλα κομμάτια της Νοτίου Αμερικής, όπως και στις Δανία, Φινλανδία, Νορβηγία, Ισπανία και Σουηδία. Στην Ελλάδα μέρος από το περιεχόμενό της -κυρίως οι σειρές- προβάλλεται από την Vodafone TV.
Ακόμα καλύτερα ωστόσο φαίνεται πως τα έχει πάει η πλατφόρμα της Ντίσνεϊ. Το Disney Plus ξεκίνησε προσφέροντας αρχικά στους συνδρομητές του τον (διόλου μικρό) πλήρη κατάλογο των κλασικών κινουμένων σχεδίων του στούντιο, όμως σύντομα πλούτισε το περιεχόμενό του με ορίτζιναλ υλικό.
Εχοντας στη διάθεσή της τις ανεξάντλητες μυθολογίες τόσο της Marvel όσο και του «Πολέμου των Αστρων», η Ντίσνεϊ άρχισε να βομβαρδίζει το κοινό με σειρές αλλά και ταινίες, αφού οι τελευταίες δεν μπορούσαν να προωθηθούν κατάλληλα στα μισόκλειστα σινεμά. Αποτέλεσμα οι σχεδόν 115 εκατομμύρια συνδρομητές που μετρά πλέον η πλατφόρμα, αριθμός που την κατατάσσει στη δεύτερη θέση, πίσω από το Netflix.