ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Στο 33% το μερίδιο της ψηφιακής διαφήμισης στη συνολική διαφημιστική δαπάνη το 2021

Η ανακοίνωση του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Κύπρου

ΚΥΠΕ

Το σταθμισμένο μερίδιο της ψηφιακής διαφήμισης στη συνολική διαφημιστική δαπάνη ανήλθε σε 33% για το 2021, με το 72% των ερωτώμενων σε έρευνα να εκτιμά ότι δαπανά μέχρι 100.000 ευρώ σε ψηφιακή διαφήμιση, αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Κύπρου.

Σε διαδικτυακή παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στις 7 Δεκεμβρίου της έρευνας του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Κύπρου με τίτλο «Το Μερίδιο της Digital Διαφήμισης στην Κυπριακή Αγορά», παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 100 επιχειρήσεις της Κύπρου που αποτελούσαν το 47% της εμπορικής διαφημιστικής δαπάνης στην τηλεόραση το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.

Άλλα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εταιρείες που επενδύουν μέχρι 100.000 ευρώ στη διαφήμιση, επενδύουν σε ψηφιακά MME το 50% του πρϋπολογισμού τους. Αντίθετα, οι εταιρείες που ξοδεύουν στη διαφήμιση μέχρι 1 εκατ. ευρώ ετησίως, επενδύουν στην ψηφιακή διαφήμιση το 35%. Συνεπώς, το μερίδιο της ψηφιακής διαφήμισης μειώνεται όσο αυξάνεται η συνολική διαφημιστική δαπάνη.

Το 66% των ερωτώμενων απάντησαν ότι η digital διαφήμιση τους για το 2021 αυξήθηκε σε σχέση με το 2020. Για 30% παρέμεινε η ίδια, ενώ μόνο 4% των ερωτώμενων μείωσαν την digital διαφημιστική δαπάνη. Συνολικά η δαπάνη για το 2021 αυξήθηκε κατά 17%.

Επιπλέον, από την έρευνα φαίνεται ότι η ψηφιακή διαφημιστική δαπάνη επενδύεται κατά 45% σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, 26% σε programmatic, 22% σε διεθνή μέσα και 7% σε ΜΜΕ που εδρεύουν στην Κύπρο.

Το 93% υλοποιεί καμπάνιες σε κοινωνικά δίκτυα επενδύοντας το 38% του ψηφιακού προϋπολογισμού τους, 80% υλοποιούν display campaigns με το 23% του προϋπολογισμού και 71% καμπάνιες με βίντεο με 11% του προϋπολογισμού. Όσον αφορά τις υπόλοιπες καμπάνιες, 54% υλοποιούν search campaigns, 47% influencer marketing και 33% native campaigns.

Τα κύρια Μέσα κοινωνικής δικτύωσης παραμένουν το facebook, με 99% να δηλώνουν ότι έχουν σελίδες που διαχειρίζονται τοπικά και 97% ότι έχουν διαφημιστική παρουσία. Ακολουθεί το instagram, με 94% να δηλώνουν ότι έχουν σελίδες που διαχειρίζονται τοπικά και αντίστοιχη διαφημιστική παρουσία. Τρίτο έρχεται το youtube, με 76% να δηλώνουν ότι έχουν σελίδες που διαχειρίζονται τοπικά και 63% ότι έχουν διαφημιστική παρουσία.

Πρωταρχικός στόχος των εκστρατείων στα ψηφιακά μέσα παραμένει το brand awareness. Δεύτερος στόχος να επιτευχθεί η κίνηση προς την ιστοσελίδα και τρίτος στόχος η δημιουργία πωλήσεων.

Πλέον το 53% των διαφημιστικών εκστρατειών συμπεριλαμβάνουν και ψηφιακά μέσα, ενώ 40% των εκστρατειών υλοποιούνται μόνο με ψηφιακά μέσα. Το 58% των ερωτώμενων συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες που παρέχουν όλες τις υπηρεσίες, 55% με εξειδικευμένα ψηφιακά πρακτορεία και 49% έχει εσωτερικές διαδικασίες. Με freelancers δηλώνει ότι συνεργάζεται το 14%.

Τα αποτελέσματα σχολιάστηκαν σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με εισηγητές την Αιμιλία Ορφανίδου, Αντιπρόεδρο του ΣΔΚ και Ανώτερη Λειτουργό Μάρκετινγκ στη Universal Life, τον Δημήτρη Δημητρίου, Πρόεδρο του Κυπριακού Οργανισμού Εκδοτών Διαδικτύου και Διευθύνοντα Σύμβουλο στο Cyprus News Media Group και τον Ανδρέα Παύλου, Director of Digital Services της DeLeMa McCann Cyprus.

«Στη φετινή έρευνα παρατηρούμε μια γενική αύξηση στην διαφήμιση και ειδικότερα στην digital διαφήμιση και μια άμεση αντίδραση από τις εταιρίες μετά τον πρώτο χρόνο της πανδημίας που φυσιολογικά είχαν μειώσει τις ενέργειες και το budget τους», ανέφερε στον αρχικό του σχολιασμό ο συντονιστής της εκδήλωσης και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΔΚ, Λευτέρης Αθανασίου.

«Η ιδιαίτερη αύξηση στην digital διαφήμιση μέσα στο 2021 οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, όπως το γεγονός ότι το 2021 δεν ήταν κανονική χρονιά, με τους μισούς να εξακολουθούν να είναι σε μιας μορφής lockdown, η οποία έφερε και μεγαλύτερη εξάρτηση στα digital channels, αλλά και το ότι η αυξημένη digital συνδεσιμότητα στο μεγαλύτερο μέρος του 2020, είχε ως αποτέλεσμα κάποιες συμπεριφορές όπως π.χ. online αγορές, να παραμένουν στους καταναλωτές μέχρι και σήμερα», είπε, σημειώνοντας ότι και το 2023 η ψηφιακή διαφήμιση αναμένεται να παίξει μεγαλύτερο ρόλο στην επικοινωνία των εταιρειών.

Με τη σειρά του ο Ανδρέας Παύλου επεσήμανε ότι το μερίδιο της digital δαπάνης αν και αρκετά μικρότερο από τον μέσο όρο της Ευρώπης, καταδεικνύει την μετακύληση των επενδύσεων από παραδοσιακά σε digital μέσα. Από την άλλη, η επένδυση των επιχειρήσεων της Κύπρου σε social media καταλαμβάνει ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό (45%), το οποίο είναι σαφώς μεγαλύτερο από τον μέσο όρο του 25% που καταγράφει η υπόλοιπη Ευρώπη, σημείωσε.

Σύμφωνα με την Αιμιλία Ορφανίδου, είναι φανερό πως η διαδικτυακή επικοινωνία εδραιώνει πλέον τη θέση της σε μια νέα ψηφιακή εποχή, "αφού προσφέρεται ως ένα χρήσιμο εργαλείο για τους διαφημιζόμενους, τόσο σε μεγάλες επιχειρήσεις αλλά και κυρίως σε μικρομεσαίες. Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζουν και οι εξελίξεις στα Κοινωνικά Δίκτυα όπου, πέρα από το Facebook και το Instagram, φαίνεται να εδραιώνονται το LinkedIn και το Tik Tok", ανέφερε.

Από την πλευρά των εκδοτών, ο Δημήτρης Δημητρίου ανέφερε ότι το στοίχημα για τα διαδικτυακά τοπικά μέσα είναι να καταφέρουν να διαφοροποιηθούν από τον διεθνή ανταγωνισμό των διαδικτυακών πλατφόρμων και να προσφέρουν "tailored made" προτάσεις διαφήμισης στους διαφημιστές και τους διαφημιζόμενους, εξελίσσοντας ακόμα περισσότερο τον χώρο της διαδικτυακής διαφήμισης. "Το ψηφιακό περιβάλλον είναι το μέλλον, όπως δείχνει και η έρευνα, και τα κυπριακά διαδικτυακά μέσα θα προσαρμοστούν ανάλογα για να προσφέρουν ποιοτικές διαδικτυακές υπηρεσίες τελευταίας τεχνολογίας", είπε.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Pulse Market Research για λογαριασμό του συνδέσμου. Τα ευρήματα της έρευνας παρουσίασε ο Παναγιώτης Παναγιώτου, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση