ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ψηφιακός Μετασχηματισμός 'Η Εξαφανιστείτε

Μια γρήγορη αναδρομή στην ιστορία

Προωθητική Ενέργεια

Ιστορικά, ο κόσμος μας έχει βιώσει σημαντικές εποχές, από τον Μεσαίωνα, την Αναγέννηση, την Επιστημονική Επανάσταση, τη Βιομηχανική Επανάσταση, την Εποχή των Παγκόσμιων Πολέμων και άλλες. Η ροή/μετασχηματισμός των κύκλων/εποχών της ανθρωπότητας συνεχίζεται αδιάκοπα στο μέλλον μας. Είτε προσαρμόζεσαι και ακολουθείς τη ροή/μετασχηματισμό, είτε απλώς τα παρατάς και εξαφανίζεσαι μέσα στον χρόνο.

Μέσα από τα χρόνια, έχουμε δει πολλές βιομηχανίες να παρακμάζουν είτε γιατί δεν ακολούθησαν τη ροή/μετασχηματισμό είτε επειδή δεν κατάφεραν να αποφύγουν το αναπόφευκτο (π.χ. εταιρείες τηλεγράφων, φωτογραφία με φιλμ, καταστήματα ενοικίασης βίντεο, εκτυπώσεις εφημερίδων, κατασκευή γραφομηχανών κ.λπ.).

Κάποιες αξιοσημείωτες επιχειρήσεις που παρακμάσαν λόγω ασυμβατότητας με τη ροή/μετασχηματισμό είναι:

  • Η Nokia απέρριψε το Android
  • Η Yahoo απέρριψε την Google
  • Η Kodak απέρριψε τις ψηφιακές κάμερες

Τι είναι ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός?

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην ουσία του είναι απλώς μια νέα εποχή, ένας νέος κύκλος, μια επανεκκίνηση, μια νέα εκκίνηση. Οι επιχειρήσεις όλων των κλάδων πρέπει να ενσωματώσουν την αλλαγή και να ακολουθήσουν το νέο σχέδιο ροής/μετασχηματισμού. Πρέπει να αποδεχτούν και να προσαρμοστούν στη νέα εποχή για να επιβιώσουν και να ευημερήσουν.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι ένα μείγμα τεχνολογικών αλλαγών, όπου η διοίκηση, οι εργαζόμενοι και οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να το υιοθετήσουν και να το αποδεχτούν πλήρως. Είναι η εποχή της τεχνητής νοημοσύνης (AI), της ψηφιοποίησης και των αυτοματισμών.

Ένα ενδιαφέρον σημείο αυτής της εποχής είναι πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μονάχα ένα νήμα ύφανσης ενός πιο σύνθετου “καλλιτεχνικού” σχεδίου που περιέχει το νήμα του ESG, το νήμα της ισορροπίας εργασίας-ζωής, το νήμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, το νήμα της Γενιάς Z και το νήμα της πολιτικής αστάθειας, όπου οι επιχειρήσεις πρέπει να ισορροπήσουν τις ενέργειές τους ανάμεσα σε κάθε νήμα ύφανσης για να επιτύχουν το ισοζύγιο.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός υπαγορεύει στις επιχειρήσεις να θέσουν όλες τις διαδικασίες, τις ροές και τους ελέγχους τους κάτω από το μικροσκόπιο. Τα αποτελέσματα θα δείξουν πού η ενσωμάτωση των ψηφιακών τεχνολογιών σε αυτούς τους τομείς της επιχείρησης θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο λειτουργίας της και την παροχή αξίας σε πελάτες και ενδιαφερόμενους.

Η αποτυχία είναι μέρος του ταξιδιού του ψηφιακού μετασχηματισμού (σημασία έχει το ταξίδι, όχι ο προορισμός!). Το ταξίδι περιλαμβάνει μια πολιτισμική αλλαγή που απαιτεί από τις επιχειρήσεις να αμφισβητούν συνεχώς το status quo, να πειραματίζονται με νέες προσεγγίσεις και να διασυνδέουν παραδοσιακές διαδικασίες με ψηφιακές τεχνολογίες και αυτοματισμούς.

Αποδεχόμενοι το αναπόφευκτο (Ψηφιακός Μετασχηματισμός)

Αποδοχή! Μια μεγάλη λέξη που δεν αναφέρεται μόνο στην αποδοχή της αλλαγής αλλά και στην υιοθέτηση της αλλαγής, την ενσάρκωση της αλλαγής.

Στον σημερινό κόσμο που καθοδηγείται από την τεχνολογία, ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι πλέον επιλογή, αλλά αναγκαιότητα για τις επιχειρήσεις που προσπαθούν να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Καθώς οι βιομηχανίες εξελίσσονται, οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμόζονται σε νέες τεχνολογίες, διαδικασίες και νοοτροπίες για να ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες προσδοκίες των πελατών/ενδιαφερόμενων, να βελτιστοποιούν τις λειτουργίες τους και να ενισχύουν την καινοτομία.

Κύριοι Παράγοντες του Ψηφιακού Μετασχηματισμού

  1. Προσδοκίες Πελατών: Η σημερινή πολυ-ψηφιακή εμπειρία σημαίνει ότι ο πελάτης αναμένει μια αδιάλειπτη και μοναδική εμπειρία σε κάθε αλληλεπίδραση. Οι επιχειρήσεις πρέπει να προβλέψουν αυτές τις προσδοκίες και να τις ικανοποιήσουν χρησιμοποιώντας τη δύναμη της ανάλυσης δεδομένων, της τεχνητής νοημοσύνης και άλλων τεχνολογιών.
  2. Κίνητρο Εργαζομένων: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός θα παρακινήσει τους εργαζόμενους, παρέχοντάς τους ευκαιρίες να εργαστούν με προηγμένες τεχνολογίες και να αναπτύξουν νέες δεξιότητες. Η εκπαίδευση στα ψηφιακά εργαλεία, η αναγνώριση της προσαρμοστικότητάς τους και οι καινοτόμες πρωτοβουλίες είναι σημαντικές για τη διατήρηση υψηλών επιπέδων δέσμευσης στην πορεία του μετασχηματισμού.
  3. Τεχνολογική Πρόοδος: Το cloud, ο μεγάλος όγκος δεδομένων, το Internet of Things (IoT) και η τεχνητή νοημοσύνη, μεταξύ άλλων ταχέων τεχνολογικών εξελίξεων, εξοπλίζουν τις επιχειρήσεις να αναβαθμίσουν τις προσφορές τους και να εισάγουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες, φτάνοντας σε νέες αγορές.
  4. Ανταγωνιστική Πίεση: Καθώς περισσότερες εταιρείες αναπτύσσουν τις ψηφιακές στρατηγικές τους, η πίεση για να μην μείνουν πίσω οι υστερούντες έχει αυξηθεί. Η καινοτομία πρέπει να είναι συνεχής και πιο αποτελεσματική, αν θέλουν να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις.
  5. Αποτελεσματική Λειτουργία: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός εξομαλύνει τις λειτουργίες αυτοματοποιώντας διαδικασίες, μειώνοντας χειροκίνητα καθήκοντα και βελτιώνοντας τη συνεργασία. Τα τελικά αποτελέσματα μπορεί να περιλαμβάνουν εξοικονόμηση κόστους, ταχύτερη είσοδο στην αγορά και καλύτερη λήψη αποφάσεων.
  6. Συμμόρφωση με Κανονισμούς: Σε πολλές βιομηχανίες, οι απαιτήσεις συμμόρφωσης με κανονισμούς γίνονται όλο και πιο αυστηρές. Οι ψηφιακές λύσεις βοηθούν τους οργανισμούς να διατηρήσουν τη συμμόρφωση τους, ενώ παράλληλα προωθούν τη διαφάνεια και την ασφάλεια.

Προκλήσεις του Ψηφιακού Μετασχηματισμού

Παρά τα πλεονεκτήματα που εμπεριέχονται στον ψηφιακό μετασχηματισμό, υπάρχουν αρκετές προκλήσεις:

  1. Πολιτισμική Αντίσταση: Οι αλλαγές σε μια επιχείρηση πρέπει να αλλάξουν όλα τα επίπεδα νοοτροπίας. Η αντίδραση ή η αντίσταση σε τέτοιες αλλαγές μπορεί να προέρχεται από τους εργαζόμενους λόγω φόβου απώλειας εργασίας ή διατάραξης καθιερωμένων ροών εργασίας.
  2. Παρωχημένα Συστήματα: Πολλοί οργανισμοί διαθέτουν πολύ παλαιά τεχνολογία, και τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία αντιμετωπίζουν τεράστιες προκλήσεις ενσωμάτωσης. Η αναβάθμιση ή η αλλαγή αυτών των συστημάτων είναι ακριβή και χρονοβόρα.
  3. Ασφάλεια και Ιδιωτικότητα Δεδομένων: Καθώς οι εταιρείες συλλέγουν δεδομένα, η ασφάλεια των δεδομένων γίνεται κύρια ανησυχία. Ακόμα και μια μικρή παραβίαση δεδομένων μπορεί να οδηγήσει σε νομικές συνέπειες και πλήγμα στην φήμη του οργανισμού.
  4. Έλλειψη Δεξιοτήτων: Η ψηφιοποίηση απαιτεί ένα νέο σύνολο δεξιοτήτων και ικανοτήτων. Αν οι οργανισμοί δεν επενδύσουν σοβαρά σε εκπαίδευση και ανάπτυξη, το έλλειμα θα είναι τεράστιο και θα αποτελέσει εμπόδιο στην πρόοδο σε κάθε βήμα.
  5. Αφοσίωση Ηγεσίας: Κάθε επιτυχημένος μετασχηματισμός πραγματοποιείται με ισχυρή αφοσίωση της ηγεσίας. Χωρίς αυτήν, οι πρωτοβουλίες δεν μπορούν να έχουν σωστή κατεύθυνση και τα αναμενόμενα αποτελέσματα δεν θα υλοποιηθούν.

Στρατηγικές Ψηφιακού Μετασχηματισμού

Για να ξεπεραστούν αυτές οι προκλήσεις και να επιτευχθεί επιτυχής ψηφιακός μετασχηματισμός, οι οργανισμοί πρέπει να αναπτύξουν «κατάλληλες» στρατηγικές:

  1. Σαφής Όραμα και Στρατηγική: Πρέπει να υπάρχει σαφώς ορισμένο όραμα και στρατηγική σχετικά με το τι θα σημαίνει πραγματικά ο ψηφιακός μετασχηματισμός για τον οργανισμό σας και πώς όλα αυτά εμπίπτουν στους συνολικούς επιχειρηματικούς σας στόχους. Δημιουργήστε έναν οδικό χάρτη που καθορίζει βήματα, χρονοδιαγράμματα και πόρους που απαιτούνται.
  2. Ψηφιακή Κουλτούρα: Αναπτύξτε μια καινοτόμο κουλτούρα με πλήρη ευελιξία. Ενθαρρύνετε τη συνεργασία μεταξύ των λειτουργιών και της ιεραρχίας· ενδυναμώστε τους εργαζόμενους να δοκιμάσουν νέες τεχνολογίες και ιδέες.
  3. Σωστή Τεχνολογία: Προσδιορίστε ποια ψηφιακά εργαλεία και πλατφόρμες είναι απαραίτητα για να επιτύχετε τους στόχους σας για τον μετασχηματισμό και κάντε προσεκτικές επενδύσεις στη δυνατότητα κλιμάκωσης, τις δυνατότητες ενσωμάτωσης και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα.
  4. Πελατοκεντρική Προσέγγιση: Οδηγήστε την αλλαγή με επίκεντρο τον πελάτη. Χρησιμοποιήστε τις αναλύσεις για να γνωρίζετε τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των πελατών, προσφέροντάς τους ακριβώς αυτό που θέλουν.
  5. Καταρτισμένο Εργατικό Δυναμικό: Βελτιώστε το υπάρχον εργατικό δυναμικό μέσω στοχευμένης εκπαίδευσης, εργαστηρίων και πιστοποιήσεων. Εισάγετε τα απαραίτητα σύνολα δεξιοτήτων από εξωτερικούς συνεργάτες ή ακόμη και μέσω συνεργασιών με παρόχους τεχνολογίας, εάν χρειάζεται, για να καλύψετε τα κενά.
  6. Ασφάλεια Δεδομένων και Συμμόρφωση: Εφαρμόστε τις κατάλληλες τεχνικές κυβερνοασφάλειας και διατηρήστε πλήρη επίγνωση των συνεχώς μεταβαλλόμενων κανονιστικών απαιτήσεων. Δημιουργήστε ένα πλαίσιο διακυβέρνησης δεδομένων για την αντιμετώπιση θεμάτων ακεραιότητας, ιδιωτικότητας και συμμόρφωσης δεδομένων.
  7. Μέτρηση και Προσαρμογή: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι γεγονός· είναι διαδικασία. Πρέπει να μετράτε την πρόοδο αρκετά συχνά και να διασφαλίζετε ότι πάντα λαμβάνεται υπόψιν την κριτική που ασκείται σχετικά με τις αλλαγές των διαδικασιών, ώστε να μπορείτε να αλλάξετε ή να προσαρμόσετε τη στρατηγική εάν και όπου χρειάζεται.

Επίλογος

Δεν πρόκειται για τον προορισμό· είναι το ταξίδι. Ένα ολιστικό ταξίδι πολιτιστικής προσαρμογής και ευθυγράμμισης με τη ροή της εποχής, το οποίο περιλαμβάνει την τεχνολογία, τις διαδικασίες και την ηγεσία. Ανοίγει νέες οδούς για να προσφέρει μεγαλύτερες ευκαιρίες στους οργανισμούς στην αναζήτησή τους για ανάπτυξη και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε έναν ολοένα και πιο ψηφιακό κόσμο. Ο μόνος τρόπος για να επιτύχει και να επιβιώσει μια επιχείρηση σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο ψηφιακό μέλλον είναι να είναι ευέλικτη, ταχύτατη και να επιδιώκει πάντα τη βελτίωση.

Η K. Treppides & Co Ltd, είναι η μεγαλύτερη ανεξάρτητη συμβουλευτική εταιρεία στην Κύπρο, με εδραιωμένη διεθνή παρουσία και γραφεία στη Μεγάλη Βρετανία και τη Μάλτα. Σήμερα, το εργατικό δυναμικό της K.Treppides & Co Ltd, ανέρχεται στους 200 επαγγελματίες. Προσφέρει ένα πλήρες φάσμα συμβουλευτικών, φορολογικών, λογιστικών υπηρεσιών σε ομίλους, εταιρείες και επενδυτές που δραστηριοποιούνται σε διεθνή βάση σε διάφορους οικονομικούς και επιχειρηματικούς τομείς. Η Εταιρεία, η οποία ξεκίνησε τις εργασίες τις το 1985, διαθέτει 40 χρόνια εμπειρίας και μια επίλεκτη ομάδα έμπειρων στελεχών οι οποίοι μπορούν να καθοδηγήσουν και να βοηθήσουν επενδυτές και επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της διαδικασίας εδραίωσης και μετέπειτα επενδυτικής δραστηριότητας τόσο στην Κύπρο, όσο και διεθνώς.

Στοιχεία Επικοινωνίας:

Στέλιος Γιαννάκη

syiannaki@treppides.com

www.treppides.com 

Nicosia: Treppides Tower, Kafkasou 9, Aglantzia, CY 2112, Nicosia, Cyprus

Limassol: Andrea Kariolou 38, Ayios Athanasios, CY 4102, Limassol Cyprus

London: Office 920, 15-19 Bloomsbury Way, London WC1A 2TH

Malta: Level 1, Somnium, Tower Road, Swatar, Birkirkara BKR 4012

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Προωθητική Ενέργεια

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση