Kathimerini.gr
Βαρίδι για την Deutsche Lufthansa αποτελούν οι απεργίες των εργαζομένων της, που έρχονται να προστεθούν στη μείωση των κερδών από τα logistics. Ο μεγαλύτερος όμιλος αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης εκτιμά ότι οι απεργίες τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο κόστισαν τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ, καθώς ακυρώθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες πτήσεις. Παρότι ο οικονομικός διευθυντής Ρέμκο Στινμπέργκεν δήλωσε ότι ο αερομεταφορέας θα διατηρήσει τον στόχο του για λειτουργικό περιθώριο κέρδους 8% το 2024, οι απεργίες κατά το πρώτο τρίμηνο θα μπορούσαν να έχουν αντίκτυπο στα αποτελέσματα ολόκληρου του έτους.
Οι δραστηριότητες του γερμανικού ομίλου αεροπορικών εταιρειών έχουν διαταραχθεί από κύματα απεργιών, με την πιο πρόσφατη να πραγματοποιείται επί διημέρου αυτή την εβδομάδα, προκαλώντας την ακύρωση των ταξιδιών περίπου μισού εκατομμυρίου επιβατών, όπως ανακοίνωσε η Lufthansa. Η αναζωπύρωση των εργατικών διαφορών θυμίζει τις μακροχρόνιες μάχες που έδινε η Lufthansa με ομάδες όπως οι πιλότοι πριν από την πανδημία, καθώς οι εργαζόμενοι ζητούν και πάλι μεγαλύτερο μερίδιο από τα κέρδη που προέρχονται από την αναζωπύρωση της ζήτησης.
Η Lufthansa ανακοίνωσε προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων ύψους 2,68 δισ. ευρώ (2,92 δισ. δολ.) για το περασμένο έτος, έναντι 1,52 δισ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα, δίνοντας στην εταιρεία λειτουργικό περιθώριο κερδών 7,6% – κοντά στο περιθώριο-στόχο 8%. Ο όμιλος αερομεταφορέων θα καταβάλει μέρισμα 30 σεντς ανά μετοχή.
«Η επιθυμία για ταξίδια είναι πιο ισχυρή από ποτέ», δήλωσε την Πέμπτη ο Κάρστεν Σπορ, διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. «Αυτή η επιθυμία που νιώθουμε αντισταθμίζεται από διάφορα σημεία συμφόρησης», που περιορίζουν την προσφορά, όπως καθυστερημένα αεροσκάφη, μη προγραμματισμένες συντηρήσεις κινητήρων και ελλείψεις προσωπικού. Ο γερμανικός αερομεταφορέας είναι ο τελευταίος από τους τρεις κύριους ευρωπαϊκούς ομίλους αεροπορικών εταιρειών που ανακοινώνει αποτελέσματα για το 2023. Την περασμένη εβδομάδα η Air France-KLM και η IAG SA, η μητρική της British Airways, ανακοίνωσαν τα αποτελέσματά τους. Αμφότερες προειδοποίησαν ότι η αύξηση της χωρητικότητας μπορεί να επιβραδυνθεί φέτος, καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις αποτρέπουν το επιβατικό κοινό και τα εταιρικά ταξίδια παραμένουν κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα. Η Air France-KLM προέβλεψε αύξηση της χωρητικότητας για φέτος περίπου 5%, ενώ η IAG στοχεύει σε 7%.