Αναζητώντας διαμονή σε ξενοδοχείο στη Λευκωσία για την περίοδο Φεβρουαρίου, τα αποτελέσματα οδηγούν σε 22 επιλογές, ενώ εισάγοντας την επιλογή της απόστασης από το κέντρο της πόλης, το αποτέλεσμα είναι μικρότερο σαφώς, αλλά και πάλι ικανοποιητικό. Δώδεκα μικρές, κατά κύριο λόγο, μονάδες είναι το αποτέλεσμα της αναζήτησης στο booking.com ενώ τα περισσότερα εξ αυτών των επιλογών αποτελούν μικρά μπουτίκ ξενοδοχεία. Είναι μια επιλογή η οποία φαίνεται να βρίσκει έδαφος τόσο από επενδυτές, όσο και από τους επισκέπτες, με τις πληρότητες να είναι μονίμως σε ψηλά επίπεδα λόγω και του μικρού αριθμού των προσφερόμενων δωματίων. Συνήθως πρόκειται για καινούργια brands, ωστόσο αυτό φαίνεται ότι αλλάζει με την κίνηση του ομίλου Thanos Hotels(Almyra, Annabelle, Anassa) να επενδύσει στην Λευκωσία. Όπως εξήγησε ο CEOτου ομίλου Θάνος Μιχαηλίδης, στόχος του ομίλου είναι να προσφέρει μια διαφορετική επιλογή στους τουρίστες, ώστε να μπορεί να προωθείται και συνδυαστικά με τη διαμονή των τουριστών στα παραλιακά ξενοδοχεία του στην Πάφο. Η νέα μονάδα θα φέρει το όνομα Amyth και αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί και θα δεχθεί τους πρώτους επισκέπτες της τον Σεπτέμβριο του 2024.
Η νέα μονάδα θα φέρει το όνομα Amyth και αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί και θα δεχθεί τους πρώτους επισκέπτες της τον Σεπτέμβριο του 2024.
Το νέο ξενοδοχείο διαθέτει δέκα δωμάτια και σουίτες 1ος ή 2 υπνοδωματίων. Το κτίριο στο οποίο στεγάζεται (ιδιοκτησία της Αρχιεπισκοπής) βρίσκεται μόλις λίγα μέτρα από την Αρχιεπισκοπή Κύπρου και το Μουσείο Βυζαντινής Τέχνης, και απέναντι από το Αρχοντικό του Χατζηγεωργάκη Κορνέσιου, που σήμερα φιλοξενεί το Εθνολογικό Μουσείο Κύπρου. Οι εσωτερικοί χώροι του ξενοδοχείου χρονολογούνται από τις αρχές του 1990 και διατηρούν παραδοσιακές λεπτομέρειες, χαρακτηριστικό που δένει με τον χαρακτήρα και της εντός των τειχών πόλης της Λευκωσίας. Η Λευκωσία είναι η πόλη η οποία προσφέρει στον επισκέπτη μια διαφορετική, πιο αυθεντική εικόνα της Κύπρου, σχολιάζει ο κ. Μιχαηλίδης επισημαίνοντας ότι η νέα μονάδα δεν απευθύνεται σε επισκέπτες που αναζητούν μόνο την διανυκτέρευση αλλά κύριο ζητούμενό τους είναι η εμπειρία διαμονής σε ένα διατηρητέο κτίριο, στο ιστορικό κέντρο μιας πόλης. Εκτός από το Amyth, την τελευταία διετία έχουν εμπλουτίσει τις επιλογές διαμονής στο ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας και τα μικρά boutique ξενοδοχεία Madama και Gate22. Πρόκειται για ανοίγματα που συνδυάζουν τόσο διαμονή αλλά και προσεγμένες γαστρονομικές επιλογές στα εστιατόρια τους, τα οποία φαίνεται ότι έχουν «αγκαλιαστεί» από τους επισκέπτες της Λευκωσίας.
Ψηλές πληρότητες
Όπως περιγράφει ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου Madama (μικρή μονάδα με έξι σουίτες στο κέντρο της Λευκωσίας) ο οποίος μίλησε στην «Κ», γενικότερα η Παλιά Λευκωσία κινείται πολύ καλά ενώ οι πληρότητες είναι ψηλές από το άνοιγμα του ξενοδοχείου περί τα μέσα του 2022. Οι τύποι τουριστών διαφέρουν. Τους χειμερινούς μήνες οι κρατήσεις αφορούν επισκέπτες που έρχονται στην Κύπρο για επαγγελματικά ταξίδια ενώ το καλοκαίρι αφορά τουρίστες με την πιο παραδοσιακή έννοια και από αγορές όπως ευρωπαϊκές αλλά και Αμερική, Καναδά, Ισραήλ. Σημαντικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι μεγάλη μερίδα των επισκεπτών είναι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες. Από πλευράς της ΕΤΑΠ Λευκωσίας, ο πρόεδρος Θεόδωρος Κρίγγου ανέφερε ότι, ευρύτερα τους τελευταίους μήνες οι διανυκτερεύσεις στη Λευκωσία παρουσιάζουν αύξηση και αναμένεται ότι τα δεδομένα θα είναι ακόμα καλύτερα το 2024. Όπως είπε, οι προσθήκες των μπουτίκ ξενοδοχείων στο κέντρο της πόλης έχουν εμπλουτίσει σημαντικά τόσο με κλίνες όσο και σε ποιότητα τον τομέα της φιλοξενίας στη Λευκωσία. Την ίδια ώρα το άνοιγμα νέων μονάδων και η κινητικότητα σε επενδύσεις στον τουριστικό τομέα συνεπάγεται και με καλύτερες προοπτικές για τον τουρισμό στην πρωτεύουσα. Η προσθήκη του Amyth από τη Thanos Hotels, και το λίφτινγκ του ξενοδοχείου Landmark (μέλος του ομίλου Marriott International) αποτελούν αφενός ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης της Λευκωσίας και αφετέρου ενδυναμώνουν την ανταγωνιστικότητα του προορισμού και των τουριστικών του υποδομών.
Τα ατού της Λευκωσίας
Η Λευκωσία μπορεί να προωθηθεί τουριστικά μέσα από τέσσερα σημαντικά στοιχεία σύμφωνα με την ΕΤΑΠ: Την κουλτούρα και τον πολιτισμό της, τον θρησκευτικό τουρισμό και την γαστρονομία. Με την ολοκλήρωση του νέου μουσείου στη Λευκωσία δημιουργείται η προοπτική για ανάδειξη του όρου «cultural tourism». Είναι ένας τρόπος αύξησης της επισκεψιμότητας στην πόλη, λειτουργώντας συνδυαστικά με τα υπόλοιπα μουσεία και τις μικρές επιχειρήσεις στο ιστορικό κέντρο. Ο στόχος της ΕΤΑΠ είναι όπως η Λευκωσία αναδειχθεί ως ένας πολυπολιτισμικός προορισμός με πέραν των πέντε διαφορετικών θρησκευτικών μνημείων μέσα στην πόλη. Ήδη έχει δημιουργηθεί και προωθείται στους επισκέπτες ειδική διαδρομή που περιλαμβάνει όλα τα θρησκευτικά μνημεία όλων των θρησκειών.
Άλλο στοιχείο το οποίο μπορεί να χτίσει και να αναπτύξει η Λευκωσία είναι οι γαστρονομικές επιλογές που προσφέρει η Λευκωσία, η οποία έχει αναβαθμιστεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, στοιχείο που αναδείχθηκε και κατά την απονομή των Wiz 50 Βest Restaurants που διοργανώθηκε από τον οδηγό πόλης Wiz Guide, τον όμιλο SppMedia και την Τράπεζα Κύπρου. Η ΕΤΑΠ προχωράει το επόμενο διάστημα με στοχευμένη καμπάνια επί τούτου με τον τίτλο Taste Nicosia, ενώ προωθεί το signature welcome to Nicosia drink, το οποίο θα προκύψει μέσα από διαγωνισμό και θα συμπεριληφθεί στα μενού των χώρων εστίασης στην εντός των τειχών πόλη. Στις προσπάθειες της ΕΤΑΠ για τουριστική προώθηση της πρωτεύουσας είναι αυτό το διάστημα και η αναβάθμιση της ιστοσελίδας αλλά και η δημιουργία application «Visit Nicosia guide tour», η οποία τρέχει σε πιλοτική μορφή.