Της Άννας Πολυβίου
Ένα σκίτσο που αποτύπωνε το εξωτερικό ενός καταστήματος καλλυντικών έδωσε την ιδέα στον Λέανδρο Καρακατσάνη για τη δημιουργία της Cream Team (DUST+CREAM). Μιας εταιρείας που προσφέρει στους πελάτες της καλλυντικά αρίστης ποιότητας. Το ελληνικό brand ομορφιάς, αγκαλιάστηκε πολύ γρήγορα στην Ελλάδα αλλά και στην Κύπρο. Σήμερα διαθέτει 85 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο. Ο κ. Καρακατσάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Cream Team (DUST+CREAM), σε συνέντευξη στην «Κ», αναφέρεται στο ξεκίνημα και την πορεία της εταιρείας, την αμοιβαία σχέση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές, τους στόχους, την κυπριακή αγορά και την ψηφιακή παρουσία του ελληνικού brand ομορφιάς.
- Πώς αποφασίσατε να μπείτε στο χώρο της ομορφιάς;
- Όλα ξεκίνησαν από μία ιδέα, που σχεδιάστηκε σε ένα κομμάτι χαρτί. Στο σκίτσο αποτυπωνόταν το εξωτερικό ενός καταστήματος καλλυντικών. Στην Ελλάδα της κρίσης, θεωρήσαμε χρέος μας να προσφέρουμε στο ελληνικό κοινό, καλλυντικά προϊόντα άριστης ποιότητας, σε εξαιρετικά προσιτές τιμές, κάτι το οποίο δεν υπήρχε στην εγχώρια αγορά.
Κάπως έτσι, το ταξίδι ξεκίνησε και το πρώτο κατάστημα DUST+CREAM άνοιξε στην Νότια Ελλάδα –και πιο συγκεκριμένα στην Καλαμάτα. Αρχικά, η DUST+CREAM επένδυσε στην επαρχία και συνέχισε να ανοίγει καταστήματα σε αρκετές πόλεις. Η ζήτηση όμως ήταν μεγάλη και πολύ σύντομα άνοιξαν καταστήματα στα αστικά κέντρα της Θεσσαλονίκης και Αθήνας.
- Ποια η φιλοσοφία πίσω από την έρευνα και παραγωγή της DUST+CREAM;
- Το κύριο μέλημα των καταστημάτων που διαθέτουν μια γκάμα με περισσότερους από 3.000 κωδικούς σε προϊόντα μακιγιάζ, αρώματα, καλλυντικά και είδη προσωπικής περιποίησης για γυναίκες και άνδρες, είναι να προσφέρουν ποιοτικά προϊόντα σε προσιτές τιμές που προσαρμόζονται απόλυτα στις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών της.
Το brand προσφέρει προϊόντα υψηλής ποιότητας, δημιουργημένα με τέτοιον τρόπο ώστε να σέβονται τις ανάγκες και τη διαφορετικότητα των καταναλωτών, προσφέροντας παράλληλα την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής.
Η διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης των προϊόντων είναι μια αρκετά σύνθετη και χρονοβόρα διαδικασία που απαιτεί μεθοδική δουλειά και πολλή δημιουργικότητα. Το ταξίδι ξεκινά από τη διερεύνηση των σύγχρονων αναγκών του πελάτη. Ακολουθεί η σύνθεση καινοτόμων φορμουλών, η χρήση νέων δραστικών συστατικών και η ανεύρεση σύγχρονων, sustainable υλικών συσκευασίας. Αυτά που σχεδιάζονται, παράγονται στην ιδιόκτητη μονάδα παραγωγής στη Θεσσαλονίκη, ενώ ακολουθούν πιστά τις προδιαγραφές του Ε.Ο.Φ. και είναι όλα ελεγμένα και πιστοποιημένα. Τον Σεπτέμβριο του 2014 η εταιρεία έλαβε την πιστοποίηση Συστήματος Ορθής Παρασκευαστικής Πρακτικής κατά ISO 22716:2007, για την παραγωγή και αποθήκευση καλλυντικών προϊόντων, από την TUV AUSTRIA HELLAS. Έκτοτε, ανανεώνεται ετησίως.
- Τα προϊόντα της DUST+CREAM συνδυάζουν ποιότητα σε προσιτές τιμές. Πώς το έχετε πετύχει αυτό;
- Επενδύσαμε στη δημιουργία ιδιόκτητης μονάδας παραγωγής με έδρα τη Θεσσαλονίκη, που τροφοδοτεί απευθείας το δίκτυο καταστημάτων της, χωρίς ενδιάμεσους, εξασφαλίζοντας έτσι χαμηλά κόστη. Η DUST+CREAM επιλέγει να μετακυλήσει το «όφελος» στους καταναλωτές, δημιουργώντας προϊόντα σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.
Βιώσιμη ανάπτυξη
- Ποια η σημασία της βιώσιμης ανάπτυξης για την DUST+CREAM;
- Η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί για εμάς μονόδρομο, μιας και θεωρούμε χρέος μας να παραδώσουμε στις επόμενες γενιές έναν κόσμο καλύτερο από αυτόν που παραλάβαμε.
Τα τελευταία χρόνια το brand έχει βάλει στο DNA του το κομμάτι της αειφορίας και έχει παρουσιάσει σειρές με υψηλή ποσόστωση σε natural origin ingredients και sustainable packaging materials, κάνοντας τα πρώτα του βήματα στην παρουσίαση λύσεων φιλικών προς το περιβάλλον.
Ταυτόχρονα, σχεδιάζονται επενδύσεις στην παραγωγική μας μονάδα και είσοδος σε αυτή νέων τεχνολογιών και μηχανημάτων, που στόχο έχουν την αύξηση της παραγωγικότητας και την ελαχιστοποίηση του ανθρακικού αποτυπώματος.
- Διαθέτετε καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο. Υπάρχουν πλάνα για επέκταση των καταστημάτων σας και σε άλλες χώρες;
- Αυτή τη στιγμή διαθέτουμε πάνω από 85 φυσικά καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο και 2 e-shops με την επωνυμία DUST+CREAM. Γίνονται όμως προσεκτικά και μεθοδευμένα βήματα για την επέκταση της εταιρείας στο εξωτερικό, καθώς υπάρχει μεγάλη ζήτηση των προϊόντων DUST+CREAM από πολλές χώρες. Ωστόσο, η εταιρεία Creamteam ΑΒΕΕ που είναι κύριος του σήματος "DUST+CREAM" διαθέτει και business unit χονδρικής που δραστηριοποιείται με private labeled προϊόντα σε αρκετές χώρες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.
Είναι πρόκληση να εισέρχεται κανείς σε μία νέα αγορά με ιδιαίτερες καταναλωτικές συνήθειες, όπως η κυπριακή και να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις ενός νέου κοινού.
Η κυπριακή αγορά
- Πώς βλέπετε την κυπριακή αγορά;
- Η DUST+CREAM εισήλθε στην αγορά της Κύπρου εν μέσω πανδημίας. Μέσα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο κατάφερε να εδραιωθεί και να ανοίξει καταστήματα σε πέντε κομβικά σημεία της χώρας. Είναι πρόκληση να εισέρχεται κανείς σε μία νέα αγορά με ιδιαίτερες καταναλωτικές συνήθειες και να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις ενός νέου κοινού. Με μεθοδική δουλειά και στόχευση στη γνωριμία του κυπριακού κοινού με το brand και το awareness αυτού, η DUST+CREAM κατέκτησε σημαντικό μερίδιο της εγχώριας αγοράς ομορφιάς, δημιουργώντας σχέσεις εμπιστοσύνης με τους νέους της πελάτες.
- Εντοπίζετε διαφορές συγκριτικά με την αγορά της Ελλάδας;
- Στο κομμάτι της αποδοχής των προϊόντων μας στις δύο αγορές δε θα λέγαμε ότι παρατηρούμε σημαντικές διαφορές. Η κυπριακή αγορά αγκάλιασε πολύ γρήγορα τα καταστήματα και τα προϊόντα μας και πολύ άμεσα ξεκίνησε η δημιουργία σχέσεων με τους πελάτες και η κατανόηση των «θέλω» τους. Το awareness της DUST+CREAM στην Κύπρο είναι αξιοσημείωτο για το χρονικό διάστημα που δραστηριοποιούμαστε στο νησί. Σε σχέση με το προϊοντικό μίγμα και το weight της κάθε κατηγορίας στις δύο χώρες, θα λέγαμε πως η Κύπρος δείχνει ιδιαίτερη προτίμηση στα προϊόντα μακιγιάζ. Τα νέα αρώματα D+C PERFUMES όμως, έκαναν έντονη την εμφάνισή τους και κερδίζουν σημαντικό έδαφος.
- Το γεγονός ότι τα προϊόντα της DUST+CREAM κατασκευάζονται στην Ελλάδα, πιστεύετε έχει παίξει ρόλο στην επιλογή του καταναλωτικού κοινού;
- Η στενή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου δεν περιορίζεται μόνο στη γεωγραφική εγγύτητα και την κοινή γλώσσα. Οι Κύπριοι καταναλωτές έχουν δημιουργήσει ένα δέσιμο εμπιστοσύνης σε σχέση με τα ελληνικά προϊόντα και αυτό τους κάνει να τα επιλέγουν συνειδητά, γνωρίζοντας ότι ανταποκρίνονται στις υψηλές προσδοκίες τους.
Επιπρόσθετα, πριν από το άνοιγμα των καταστημάτων στην Κύπρο, μετρούσαμε πληθώρα επισκέψεων Κύπριων πελατών στα καταστήματα μας στην Ελλάδα, όλα τα χρόνια της ύπαρξής μας, πράγμα που μας υποδείκνυε τις στενές σχέσεις των δύο χωρών και στον χώρο του beauty. Για αυτό και αποφασίσαμε να απευθυνθούμε στην κυπριακή αγορά πιο άμεσα. Όσο περνούν τα χρόνια, γίνεται όλο και πιο γνωστό στο κυπριακό κοινό ότι η DUST+CREAM παράγει και εμπορεύεται προϊόντα που σχεδιάζονται στην Ελλάδα, γεγονός που δημιουργεί ακόμη πιο ισχυρές σχέσεις σύνδεσης του πελάτη με το brand.
Τα προϊόντα που ξεχωρίζουν και η ηλεκτρονική αγορά
- Ποια είναι τα προϊόντα σας με το μεγαλύτερο ποσοστό αγοράς;
- Το portfolio της DUST+CREAM αριθμεί περισσότερους από 3.000 κωδικούς, που αγγίζουν όλες τις προϊοντικές κατηγορίες του beauty industry. Η DUST+CREAM που είναι ένα mono-brand στο οποίο μπορεί κανείς να βρει την γκάμα των προϊόντων που διαθέτει ένα milti-brand. Περιλαμβάνει προϊόντα μακιγιάζ, κρέμες προσώπου και σώματος, αντηλιακά προϊόντα, αρώματα και είδη προσωπικής φροντίδας. Τα σημαντικότερα μερίδια πωλήσεων καταλαμβάνει η κατηγορία του make up με ένα εξαιρετικά extended κωδικολόγιο και με πληθώρα επιλογών. Το μακιγιάζ είναι το δυνατό μας σημείο! Η κατηγορία της αντηλιακής προστασίας «αγγίζει» σημαντικά την κυπριακή αγορά, μιας και η ανάγκη προστασίας από τις επιπτώσεις της ηλιακής ακτινοβολίας έχει εμπεδωθεί στους πελάτες της Κύπρου. Η ενίσχυση της κατηγορίας αρωμάτων με τα unique και premium D+C PERFUMES τους τελευταίους μήνες, έχει φέρει ένα νέο αέρα στο brand, έχει ενθουσιάσει και είναι πολλά υποσχόμενη.
- Πιστεύετε ότι η ηλεκτρονική αγορά έχει επηρεάσει την αγορά στα φυσικά καταστήματα; Αν ναι, σε τι βαθμό και πώς;
- Στην DUST+CREAM, δε δίνουμε προτεραιότητα μόνο στη δια ζώσης παρουσία των πελατών στα καταστήματά μας, αλλά και στην ψηφιακή μας προβολή. Επενδύουμε σε τεχνολογία και νέα κανάλια επικοινωνίας, με στόχο να βελτιώνουμε διαρκώς την εμπειρία αγορών και να παρέχουμε πραγματική αξία σε κάθε μας αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές.
Ωστόσο, η άμεση επαφή με το προϊόν -ιδιαίτερα στο beauty industry- η δυνατότητα που προσφέρεται στον πελάτη στην instore επίσκεψη του για αλληλεπίδραση με το προϊόν (παρατήρηση υφής, αρώματος, χρώματος) υποδεικνύει πως οι εταιρείες δεν πρέπει να αμελούν την περιποίηση και των φυσικών καταστημάτων. Η DUST+CREAM δείχνει τον δρόμο, μιας και ήδη έχει ξεκινήσει το refresh των καταστημάτων της στην Ελλάδα και δρομολογεί και την ανανέωση των καταστημάτων της στην Κύπρο.