ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Black Friday: Πώς κινείται σήμερα η αγορά (φωτογραφίες)

Άρχισε με προσδοκίες ο εκπτωτικός θεσμός, αυξημένη από το απόγευμα της Πέμπτης η κίνηση στην αγορά, μειωμένη ωστόσο το πρωί της Παρασκευής

Από το απόγευμα της Πέμπτης η κίνηση στην αγορά άρχισε να αυξάνεται αισθητά, κυρίως δε στα εμπορικά κέντρα που ευνοήθηκαν λόγω των καιρικών συνθηκών. Από το πρωί της Παρασκευής η κίνηση φαίνεται μάλλον υποτονική σε σύγκριση τουλάχιστον με τις αντίστοιχες εικόνες του 2019, όπως καταδεικνύουν και οι φωτογραφίες από την αγορά.

Αναμένεται αύξηση των φετινών συναλλαγών γύρω στο 28-30% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Βεβαίως οι καταναλωτές έχουν μάθει από τις προηγούμενες χρονιές ότι οι προσφορές της Black Friday δεν περιορίζονται σε μία μόνο μέρα αλλά ο θεσμός παρατείνεται συνήθως για περίοδο μίας εβδομάδας. Ως εκ τούτου η επίσκεψη στην αγορά για αγορές σε χαμηλότερες τιμές, μπορεί να γίνει και το απόγευμα της Παρασκευής αλλά και το Σαββατοκύριακο.

Αύξηση της επισκεψιμότητας αναμένεται λοιπόν μετά το μεσημέρι. Μιλώντας στην «Κ» ο γγ του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου Μάριος Αντωνίου, στις τάξεις του λιανικού επικρατεί ικανοποίηση για τις μέχρι στιγμής αγορές κυρίως σε ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά αλλά και ένδυση, τόσο από πλευράς επισκεψιμότητας όσο και τον τζίρο. Αναμένεται μάλιστα αύξηση των συναλλαγών γύρω στο 28-30% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
 

Τα προϊόντα που έχουν την τιμητική τους είναι τα προϊόντα τεχνολογίας, ηλεκτρικά, ηλεκτρονικά. Σε πρώτη προτίμηση είναι οι τηλεοράσεις, τάμπλετ, κονσόλες gaming, gadget ενώ φέτος υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά σκούτερ. Το αντίστοιχο προϊόν πέρσι που συγκέντρωσε την ιδιαίτερη προτίμηση των καταναλωτών, ήταν οι ρομποτικές σκούπες.

Βάσει στοιχείων της JCC, κατά την περσινή περίοδο η εβδομάδα του Black Friday (Δευτέρα- Κυριακή) είχε καταγράψει αύξηση 21% των εμπορικών συναλλαγών σε σχέση με μια κανονική εβδομάδα του λιανικού εμπορίου. Αντίστοιχα, το 2020 λόγω της πανδημίας οι συναλλαγές είχαν καταγράψει αύξηση μόλις 6% σε φυσικά καταστήματα και online καταστήματα. Πρόκειται για στοιχείο το οποίο μπορεί να θεωρηθεί αντιπροσωπευτικό της εικόνας στην αγορά, εφόσον βάσει τελευταίων υπολογισμών, το 72% των εμπορικών συναλλαγών γίνονται με την χρήση κάρτας και όχι με μετρητά.

Αυξάνονται τα παράπονα καταναλωτών

Στο μεταξύ συνεχίζονται τα παράπονα καταναλωτών στον αρμόδιο σύνδεσμο και οι έλεγχοι της Υπηρεσίας προστασίας καταναλωτή για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Όπως ανέφερε ο κ. Αντωνίου, κάτι τέτοιο δεν δικαιολογείται ειδικότερα εφόσον το προηγούμενο διάστημα είχαν γίνει ενημερωτικές διαλέξεις προς τους επιχειρηματίες και τους καταστηματάρχες για το σύνολο των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει νομοθεσίας καθορίζεται μηχανισμός και διαδικασίες επιβολής διοικητικών προστίμων μέχρι €500.000 από την Υπηρεσία σε περίπτωση παραβάσεων, καθώς και ιεραρχικής προσφυγής εναντίον των αποφάσεων για επιβολή διοικητικού προστίμου.

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Τις προηγούμενες ημέρες η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή παρέθεσε προς τους καταναλωτές μια σειρά από συμβουλές και συστάσεις για την περίοδο του θεσμού Black Friday, οι οποίες παρατίθενται εκ νέου πιο κάτω: 

- Αγοράστε αυτά που πραγματικά χρειάζεστε. Λάβετε υπόψη τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν και μην προβαίνετε σε αχρείαστες αγορές.

- Διενεργήστε έρευνα αγοράς. Εντοπίστε τα προϊόντα που πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και σημειώστε την τιμή τους, ώστε να μπορείτε πιο εύκολα να έχετε πραγματική εικόνα του ύψους των εκπτώσεων που θα ανακοινωθούν.

- Μην αγοράσετε ένα προϊόν, απλά επειδή είναι σε προσφορά. Μελετήστε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που σας ενδιαφέρει, προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες και απαιτήσεις σας. Αναζητήστε κριτικές (reviews) για την ποιότητα του προϊόντος. Αξιολογήστε την τελική τιμή, όχι την έκπτωση.

- Αξιοποιήστε το διαδίκτυο. Χρησιμοποιήστε το διαδίκτυο, όχι μόνο για πραγματοποίηση αγορών, αλλά και για να εντοπίσετε εναλλακτικά προϊόντα, κριτικές για το προϊόν που σας ενδιαφέρει, καθώς και την τιμή πώλησης του προϊόντος από άλλους προμηθευτές.

- Η τιμή δεν πρέπει να είναι το μόνο κριτήριο. Ιδιαίτερα αν σκοπεύετε να αγοράσετε κάποιο προϊόν αξίας (π.χ. κινητό τηλέφωνο, υπολογιστή), είναι σημαντικό να αξιολογήσετε την αξιοπιστία και την ποιότητα εξυπηρέτησης του συγκεκριμένου πωλητή.

- Ρωτήστε άλλους καταναλωτές για τις εμπειρίες τους, όπως για παράδειγμα η ανταπόκριση του πωλητή σε θέματα εγγυήσεων.

- Καθορίστε τον προϋπολογισμό σας από πριν. Είναι προφανές ότι την περίοδο του Black Friday θα υπάρξουν αρκετές προσφορές και θα είναι εύκολο να παρασυρθείτε. Καθορίστε από πριν τι χρειάζεστε και το μέγιστο ποσό που θέλετε να διαθέσετε, έχοντας υπόψη τις οικονομικές σας δυνατότητες.

- Ενημερωθείτε για την πολιτική επιστροφών του καταστήματος, πριν προβείτε σε αγορά. Να θυμάστε ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, για αγορές από κατάστημα δεν υπάρχει νομική υποχρέωση και επαφίεται στην πολιτική του κάθε καταστήματος αν θα αποδεχτεί επιστροφές ή αλλαγές. Αυτό προφανώς και δεν ισχύει για αγορές μέσω διαδικτύου, όπου οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης μετά την παραλαβή του προϊόντος.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X