Kathimerini.gr
Ανοδική ήταν την Τετάρτη η συνολική πορεία των αγορών στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, με τους επενδυτές ωστόσο να παραμένουν επιφυλακτικοί, καθώς ο αριθμός των κρουσμάτων από τον κορωνοϊό αυξάνεται κατακόρυφα και πληθαίνουν οι φόβοι για ύφεση της παγκόσμιας οικονομίας.
Στο πράσινο βρίσκονταν από την αρχή της συνεδρίασης οι αμερικανικές αγορές, διότι είχε προηγηθεί η ανακοίνωση του Κογκρέσου για πακέτο στήριξης της οικονομίας ύψους 2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Πριν από τη λήξη της συνεδρίασης, ο Dow Jones κινείτο στο 4,7% και ο S&P στο 2,9%. Άλμα σημείωσε συγκεκριμένα η μετοχή της Boeing, της μεγαλύτερης εξαγωγικής δύναμης των ΗΠΑ, καθώς διέρρευσε στον αμερικανικό Τύπο ότι η εταιρεία θα επανεκκινήσει την παραγωγή των MAX 737, αρχής γενομένης από τον Μάιο. «Οι αγορές κινούνται ανάλογα με το συναίσθημα. Πηγαινοέρχονται μεταξύ αισιοδοξίας και πανικού», σχολίασε στο Bloomberg ο Νέιθαν Θουφτ, υψηλόβαθμο στέλεχος της Manulife Investment Management.
Θετική ήταν η εικόνα και στις ευρωπαϊκές αγορές, διότι οι κυβερνήσεις προετοιμάζονται για νέα πακέτα μέτρων. Ο FTSE 100 του Λονδίνου έκλεισε με κέρδη της τάξεως του 3,46% και ο DAX της Φρανκφούρτης με 1,71%, διότι η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε νέα μέτρα στήριξης της οικονομίας. Ο δείκτης της Γαλλίας ανήλθε στο 4,47% και ο δείκτης του Μιλάνου στο 1,20%. Μολονότι η Ισπανία μετράει πλέον περισσότερους νεκρούς από τον κορωνοϊό σε σχέση με την Κίνα, το χρηματιστήριο της Μαδρίτης έκλεισε χθες με κέρδη 3,35%.
Στην Ασία, οι βασικοί δείκτες των χρηματιστηρίων σημείωσαν τα μεγαλύτερα κέρδη σε μία ημέρα από την περίοδο της χρηματοπιστωτικής κρίσης και συγκεκριμένα από το 2008. «Αυτό που είναι αξιοθαύμαστο στη συγκεκριμένη κρίση σε σχέση με το 2008 είναι η ανταπόκριση των αρμόδιων αρχών, διότι η ταχύτητα με την οποία διαμόρφωσαν τα υφιστάμενα προγράμματα και έθεσαν νέα πακέτα σε εφαρμογή είναι εντελώς πρωτόγνωρη», σχολίασε στο Reuters o Αντρέα Σισιόνι, επικεφαλής στρατηγικής στην TS Lombard.
Σε πολύ χαμηλά επίπεδα κινήθηκε η τιμή του πετρελαίου, διότι όλο και περισσότερες χώρες επιβάλλουν κατ’ οίκον περιορισμό και συνεπώς μειώνεται η ζήτηση για πετρελαϊκά προϊόντα. Παράλληλα, οι αεροπορικές εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν καθηλώσει μεγάλο μέρος ή και ολόκληρο τον στόλο τους, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ζήτηση των καυσίμων.