ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

ΥΠΑΝ: Μαθήματα Ελληνικής θα χρειαστεί το 91,5% παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία

«Το Πρόγραμμα Ελληνομάθειας αποσκοπεί στη μέτρηση και διάγνωση του επιπέδου ελληνομάθειας των νεοεισερχόμενων μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτική βιογραφία».

ΚΥΠΕ

Το 91,5% των νεοεισερχόμενων παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία θα χρειαστεί κατά τη σχολική χρονιά 2024-2025 μαθήματα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης γλώσσας, αναφέρει σε ανακοίνωση το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Το Υπουργείο τοποθετείται με ανακοίνωσή του μετά από σχετικά δημοσιεύματα διευκρινίζοντας ότι το Πρόγραμμα Ελληνομάθειας αποσκοπεί στη μέτρηση και διάγνωση του επιπέδου ελληνομάθειας των νεοεισερχόμενων μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτική βιογραφία, που εγγράφονται και φοιτούν σε δημόσια Δημοτικά Σχολεία της Κύπρου και δεν έχουν ως πρώτη/μητρική γλώσσα τα ελληνικά».

Εξηγεί ότι «μέσω του προγράμματος γίνεται μια αρχική διαγνωστική αξιολόγηση, με στόχο την προσφορά αποτελεσματικής και στοχευμένης διδασκαλίας, όπου αυτό κριθεί αναγκαίο».

Όπως αναφέρει το ΥΠΑΝ, «η εφαρμογή του προγράμματος για αρχική διαγνωστική αξιολόγηση αφορά μαθητές και μαθήτριες που θα συμμετέχουν για πρώτη φορά σε πρόγραμμα στήριξης για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης και συμβάλλει στην επαρκή στελέχωση με εκπαιδευτικό προσωπικό».

Προσθέτει ότι «με βάση τα αποτελέσματα, και όπως είναι αναμενόμενο, 91,5% των παιδιών αυτών θα χρειαστεί κατά τη σχολική χρονιά 2024-2025 να παρακολουθήσουν μαθήματα για εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης και ως εκ τούτου, γίνονται οι απαραίτητες διευθετήσεις για στελέχωση των σχολείων με το κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό».

Η εφαρμογή του προγράμματος για τη σχολική χρονιά 2023-2024 αφορούσε τελική διαγνωστική αξιολόγηση για συγκεκριμένες ομάδες μαθητών και με βάση τα αποτελέσματα, ποσοστό 46,4% των 2050 παιδιών που συμμετείχαν στην τελική αξιολόγηση πέτυχαν το επίπεδο Β1 του κοινού ευρωπαϊκού πλαισίου αναφοράς για τις γλώσσες.

Σημαντικό θεωρείται το γεγονός ότι ποσοστό 80,4% των 652 παιδιών που επαναξιολογήθηκαν στην Στ’ τάξη πέτυχαν το επίπεδο αυτό, αναφέρεται.

Το ΥΠΑΝ σημειώνει ότι η συνέπεια και η συνέχεια της προσπάθειας που καταβάλλεται για ένα σύγχρονο, δημοκρατικό και συμπεριληπτικό σχολείο διασφαλίζεται από τη λειτουργία Διατμηματικής Επιτροπής στο ΥΠΑΝ για την ομαλή ένταξη μαθητών/μαθητριών με μεταναστευτική βιογραφία στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και την εφαρμογή ενιαίου αναλυτικού προγράμματος για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης από το νηπιαγωγείο μέχρι το γυμνάσιο, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση των ευρημάτων των διαγνωστικών αξιολογήσεων.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Υγεία: Τελευταία Ενημέρωση