Του Μάριου Χριστοφή
Στην αποκάλυψη ότι θα συζητηθεί στο επόμενο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας τα κενά που προκύπτουν σε θέματα ασφάλειας των ηλεκτρικών πατινιών (σκούτερ) προέβη στην «Κ», ο Υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης μετά το ατύχημα του δημοσιογράφου, Δημήτρη Δερματά που είδε το φως στη δημοσιότητας. Ωστόσο, μέχρι την λήψη αποφάσεων και αλλαγών από τις αρμόδιες αρχές, ο μόνος τρόπος να αποζημιωθεί ο παραπονούμενος είναι να κινηθεί νομικά κατά της τοπικής αρχής, η οποία έδωσε την άδεια κυκλοφορίας του οδηγού σκούτερ, μια διαδικασία η οποία είναι χρονοβόρα μέχρι την τελική της κατάληξη.
Το τροχαίο που «ξεγύμνωσε» τη νομοθεσία
Ο δημοσιογράφος, Δημήτρης Δερματάς το πρωί της Τετάρτης (17/04), ενώ οδηγούσε τη μοτοσικλέτα του στην οδό Γεώργιου Γρίβα Διγενή, του έκοψε τον δρόμο ένα πατίνι στο οποίο επέβαινε μια κοπέλα και στην προσπάθεια του να την αποφύγει, σύρθηκε στην άσφαλτο με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά στο πόδι.
Φωτογραφία από το τραυματισμένο πόδι του δημοσιογράφου.
Σε δηλώσεις του στην «Κ», ο δημοσιογράφος είπε «δεν μπορώ να κάνω τίποτα, είμαι μόνιμα καθηλωμένος, ακόμη και ένα ποτήρι νερό να θέλω να βάλω είναι μια ολόκληρη διαδικασία για μένα. Θα κάνω τέσσερις μήνες για να περπατήσω ξανά». Το συγκεκριμένο ατύχημα έφερε στην επιφάνεια τα κενά που υπάρχουν στην ισχύουσα νομοθεσία σχετικά με τα θέματα ασφάλειας. Νομοθεσία, η οποία ψηφίστηκε πριν από περίπου ένα χρόνο και την ευθύνη για την εφαρμογή της, την έχουν οι Δήμοι. Ενδεικτικό των ελλείψεων ήταν η απάντηση που έδωσε η ασφαλιστική εταιρεία που είναι συμβεβλημένος ο κ. Δερματάς. «Μου είπαν ότι συγκρούστηκα με ένα τροχό, ο οποίος δεν εμπίπτει σε καμία κατηγορία οχημάτων για να μπορώ να αποζημιωθώ ή να διεκδικήσω κάτι», ανέφερε ο δημοσιογράφος, τονίζοντας παράλληλα «όλα τα έξοδα τα πληρώνω από τη τσέπη μου, δεν μπορώ να βρω το δίκιο μου σε αυτή την ιστορία».
Φωτογραφία από το τραυματισμένο πόδι του δημοσιογράφου.
Η «Κ» σε επικοινωνία που είχε με τον Υπουργό Μεταφορών, Αλέξη Βαφεάδη αναφορικά με τι ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο ούτως ώστε να διορθώσει τις παραλήψεις γύρω από το νομοθετικό πλαίσιο, μας ανέφερε «θα θέσω το ζήτημα στο επόμενο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, θα πάρω τις απόψεις της Αστυνομίας, του Υπουργείου Δικαιοσύνης και των άλλων εμπλεκομένων για να δούμε πώς θα χαράξουμε μια πορεία για να καλύψουμε τα κενά που προκύπτουν».
Μουσιούττας: Δεν έχουμε κάτι ενώπιον μας για τροποποιήσεις
Πριν την τοποθέτηση του Υπουργούν Μεταφορών, ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών κ. Μαρίνος Μουσιούττας τόνισε «ως Επιτροπή δεν έχουμε κάτι ενώπιον μας για τροποποίηση της νομοθεσίας και ούτε αίτημα μέχρι στιγμής για αλλαγές από πλευράς ασφαλίσεως. Σε περίπτωση τροποποιήσεων πρέπει να περιλαμβάνει και τη σύμφωνη γνώμη των ασφαλιστικών εταιρειών».
Ερωτηθείς τι κινήσεις πρέπει να γίνουν για μεταβολές της υπάρχουσας νομοθεσίας ο κ. Μουσιούττας απάντησε «το αρμόδιο Υπουργείο να προτείνει αλλαγές ή να κατατεθεί πρόταση νόμου από βουλευτές».
Ανδρέου: «Πράγματι είναι ένα κενό»
Από την πλευρά της Αστυνομίας, ο εκπρόσωπος Τύπου, Χρήστος Ανδρέου σχολιάζοντας το νομοθετικό πλαίσιο ανέφερε «πράγματι είναι ένα κενό», ενώ σε περίπτωση ατυχήματος μεταξύ οχήματος με ηλεκτρικό πατίνι τόνισε «διερευνάται ως τροχαίο και ο υπαίτιος οδηγείται στο δικαστήριο. Η αστυνομία δεν εμπλέκεται ποτέ σε θέματα αποζημιώσεων».
Υπενθυμίζεται ότι, η ισχύουσα νομοθεσία των σκούτερ σύμφωνα με το μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και βουλευτή του ΑΚΕΛ, Βαλεντίνο Φακοντή ψηφίστηκε πριν ένα περίπου χρόνο και προβλέπει τους χώρους κυκλοφορίας των σκούτερ, το ηλικιακό όριο, τον κυβισμό, την ταχύτητα και την υποχρεωτική χρήση κράνους και φωσφορικού γιλέκου. Αρμόδια Αρχή για να την εφαρμόσει είναι οι Δήμοι.