ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Με sms η ενημέρωση για ανάκληση οχήματος - Αίτημα για ποινικό ανακριτή

Διορισμό ποινικού ανακριτή για Takata ζητούν βουλευτές. Βλέπουν ότι δεν έχουν γίνει αυτά τα οποία έπρεπε να γίνουν για 30 ολόκληρα χρόνια.

ΚΥΠΕ

Σειρά δράσεων, που στοχεύουν στην έγκαιρη και σωστή ενημέρωση του κοινού για τυχόν ανάκλησης του οχήματος του, μετά το θέμα που προέκυψε με τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, ετοιμάζει το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, ενώ παράλληλα εξετάζονται οι διαδικασίες και οι νομικές πτυχές για την βελτίωση της συνολικής διαδικασίας, όπως δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης, ο οποίος μιλούσε στη σημερινή συνεδρία της Επιτροπής Εμπορίου της Βουλής, η οποία συνέχισε για 4η εβδομάδα τη συζήτηση του θέματος. Παράλληλα, βουλευτές μέλη της Επιτροπής, προχωρούν σε ετοιμασία πρότασης νόμου για το θέμα, ενώ ζητούν τον διορισμό ποινικού ανακριτή.

Ο κ. Βαφεάδης ανέφερε ταυτόχρονα, ότι οι ιδιοκτήτες οχημάτων, τα οποία έχουν κληθεί για ανάκληση θα ενημερωθούν μέσω μηνύματος στο κινητό τηλέφωνο ότι εκκρεμεί ανάκληση του οχήματος τους και αν δεν ανταποκριθούν «δεν θα δύνανται να ανανεώσουν την άδεια κυκλοφορίας" του οχήματος τους και θα πρέπει αυτό να ακινητοποιηθεί.

Οι νόμοι υπάρχουν αλλά μηχανισμοί δεν υπάρχουν και αρνούνται να εμφανιστούν στη Βουλή αρμόδιες υπηρεσίες, είπε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου Κ. Χατζηγιάννης

Ο Υπουργός είπε ακόμη ότι το κράτος θα συνδράμει και θα παρέχει δωρεάν δημόσιες επιβατικές μεταφορές και πρόσθεσε ότι αν η ανάκληση ενός οχήματος αφορά κάτι το οποίο «απασχολεί την ασφάλεια των ιδιοκτητών, τότε ναι θα ακινητοποιηθούν τα οχήματα, μέχρι να διορθωθεί το πρόβλημα της ασφάλειας».

Ανέφερε ότι θα ταλαιπωρηθεί κόσμος, αλλά «προτιμούμε να ταλαιπωρηθεί παρά να κινδυνεύσει».

Ταυτόχρονα, ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι από τις 13 αντιπροσωπείες οχημάτων, οι 5 δεν έχουν ανταποκριθεί στην παροχή συνδέσμου μέσω του οποίου θα γίνεται αναζήτηση πληροφόρησης για ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, ο ένας εκ των 13 θα ετοιμάσει στοιχεία και θα τα υποβάλει και ένας έχει υποβάλει για κάποια».

Όλες αυτές οι ιστοσελίδες έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΤΟΜ και το κοινό μπορεί να προσέλθει σε αυτές για να μπορέσει να μάθει κατά πόσο το αυτοκίνητο του τυχαίνει ανάκλησης, πρόσθεσε.

Ο Λειτουργός του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ) Ευάγγελος Παντελή είπε ότι ζητήσαμε από αυτές τις εταιρείες παροχή πληροφορίας για ιστοσελίδες και «μέχρι τώρα δεν ήρθαν πίσω να μας πουν» ότι δεν θα δώσουν αυτή την πληροφόρηση.

Πρόσθεσε ότι το πρωί αναρτήθηκε σχετική πληροφόρηση στην ιστοσελίδα του ΤΟΜ

Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία, ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι έχει διοριστεί «ερευνών λειτουργών για έρευνα τυχόν πειθαρχικών παραπτωμάτων για όλες τις διαδικασίες που έχουν εφαρμοστεί μέχρι σήμερα ούτως ώστε να εντοπιστούν τυχόν κενά και να συμπληρωθούν», με τους βουλευτές μέλη της Επιτροπής, οι οποίοι προχωρούν σε ετοιμασία πρότασης νόμου για το θέμα, να ζητούν τον διορισμό ποινικού ανακριτή.

Ανέφερε επίσης ότι το Υπουργείο Μεταφορών θα ζητήσει από τη Νομική Υπηρεσία να διορίσει επιτροπή εμπειρογνωμόνων με γνώση νομικών που θα εξετάσουν το νομικό πλαίσιο στην Κύπρο σε σχέση με το ευρωπαϊκό και τις αποφάσεις των δικαστηρίων της ΕΕ με σκοπό να ενημερωθούν κατά πόσον χρειάζονται νέες ρυθμίσεις να ενσωματωθούν στην κυπριακή νομοθεσία και να ετοιμαστούν σχετικά νομοσχέδια.

«Προχωρούμε με δράσεις για την ενημέρωση του κοινού και έχουμε αναρτήσει στην ιστοσελίδα του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ) τους επίσημους συνδέσμους κατασκευαστριών εταιρειών που μας έχουν δοθεί», προσθέτοντας ότι όταν θα παραλαμβάνουμε και τις υπόλοιπες ιστοσελίδες θα αναρτώνται και αυτές.

«Σε αυτές τις ιστοσελίδες μπορεί το κοινό να καταχωρεί τα πλαίσια του αυτοκινήτου του και να μαθαίνει κατά πόσον το αυτοκίνητο υπόκειται σε ανάκληση», πρόσθεσε.

Ο κ. Βαφεάδης είπε ακόμη ότι θα ενισχυθεί η δράση των διανομέων με αποστολή μηνυμάτων κινητού τηλεφώνου «σε όλους τους ιδιοκτήτες οχημάτων για τα οποία εκκρεμεί ανάκληση», προσθέτοντας ότι αν και έχουν ειδοποιηθεί από τους διανομείς, «δεν έχουν ανταποκριθεί».

«Θα τους καλούμε να προσκομίσουν άμεσα τα οχήματα τους για ανάκληση, αλλιώς δεν θα δύνανται να ανανεώσουν την άδεια κυκλοφορίας τους», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «αυτό γίνεται για να δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο σε όλους αυτούς να προσκομίσουν τα αυτοκίνητα τους για ανάκληση».

Ο Υπουργός είπε ακόμη ότι το ΤΟΜ θα αποστείλει σημείωμα με ερωτήσεις και απαντήσεις του θέματος των ανακλήσεων σε όλους τους ιδιοκτήτες οχημάτων και θα εκδοθεί σχετική ανακοίνωση και πρόσθεσε ότι η ανακοίνωση του ΤΟΜ ημερομηνίας 6 Νοεμβρίου, διανέμεται στο κοινό σε όλα τα κέντρα τεχνικού ελέγχου, ΜΟΤ, στα ΚΕΠ και στα επαρχιακά γραφεία του ΤΟΜ κατά την εγγραφή και μεταβίβαση των οχημάτων.

Σημείωσε ότι έχει σταλεί στους διανομείς κατάλογος με τα εγγεγραμμένα οχήματα στην Κύπρο και «ζητήθηκε να ενημερώσουν το ΤΟΜ για τυχόν ανακλήσεις».

Ανέφερε ότι το ΤΟΜ θα προχωρήσει σε απευθείας ενημέρωση όλων των ιδιοκτητών ανάλογα με το αποτέλεσμα της έρευνας για την ανάκληση και σκοπός της δράσης αυτής, όπως είπε, «είναι να παρέχεται έγκυρη ενημέρωση προς όλους τους ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν εισαχθεί με προτεραιότητα να δίδεται από εισαγωγή από τρίτες χώρες γιατί για τα άλλα οχήματα υπάρχει ενημέρωση από τους διανομείς».

Ο κ. Βαφεάδης είπε ακόμη ότι το Υπουργείο θα επικοινωνήσει με τις κατασκευάστριες εταιρείες «για να διαπιστώσουμε κατά πόσον οι ιδιοκτήτες οχημάτων εισαγόμενων από τρίτες χώρες δύνανται να έχουν από αυτές συνεχή, αξιόπιστη και απρόσκοπτη ενημέρωση για ανακλήσεις και ποιος είναι ο αρμόδιος για την ενημέρωση και την ανάκληση».

Ανέφερε ότι το ΤΟΜ παραμένει στην διάθεση των βουλευτών που ετοιμάζουν την σχετική πρόταση νόμου «ούτως ώστε να βοηθήσουν όσο μπορούν για να υπάρξει μια πρόταση νόμου που να καλύψει όσο το δυνατό τα κενά, τα οποία υπάρχουν».

Είπε ακόμη ότι «το ΤΟΜ θα εκδώσει οδηγία προς όλους τους διανομείς όπως μόλις ενημερώνονται για ανακλήσεις θα ενημερώνουν αμέσως το ΤΟΜ και το ΤΟΜ με sms θα στέλνει μήνυμα σε όλους τους ιδιοκτήτες οχημάτων για να γνωρίζουν ότι το όχημα τους τυχαίνει ανάκλησης», προσθέτοντας ότι αυτό αποσκοπεί στο να μειωθεί ο χρόνος που χρειάζεται σήμερα για να φθάσει η πληροφόρηση στον ιδιοκτήτη οχημάτων προς ανάκληση.

Αναμένω από το ΤΟΜ να παρακολουθεί το θέμα και να ενημερώσει πόσοι είναι οι πολίτες που επηρεάζονται από αυτή την ανάκληση και πόσοι είναι οι πολίτες που τυχόν θα ακινητοποιήσουν τα οχήματα τους, πρόσθεσε.

Ανέφερε ότι επειδή μπορεί να χρειαστεί χρόνος το κράτος θα συνδράμει και θα παρέχει δωρεάν δημόσιες επιβατικές μεταφορές σε όσους επιλέξουν να ακινητοποιήσουν τα οχήματα τους και πρόσθεσε ότι αυτές οι δράσεις επικεντρώνονται σε όλους τους ιδιοκτήτες οχημάτων ότι θα ενημερώνονται έγκαιρα και σωστά για τυχόν ανακλήσεις, ενώ παράλληλα εξετάζονται οι διαδικασίες και οι νομικές πτυχές για τη βελτίωση της συνολικής διαδικασίας.

Αυτό αφορά όλους όσοι έχουν ενημερωθεί ότι χρήζει ανάκλησης το όχημα τους και δεν έχουν ανταποκριθεί, ανέφερε και πρόσθεσε πως «αυτό αφορά ένα αριθμό ιδιοκτητών στους οποίους εμείς θα πούμε ότι πρέπει άμεσα να προσέλθουν και αν δεν προσέλθουν θα τους αφαιρέσουμε το δικαίωμα να ανανεώσουν την άδεια κυκλοφορία».

Ο κ. Βαφεάδης είπε ότι το κράτος θα συνδράμει και θα παρέχει δωρεάν δημόσιες επιβατικές μεταφορές.

Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου Κυριάκος Χατζηγιάννης διερωτήθηκε αν αυτή η χώρα έχει μηχανισμούς και σύστημα όπως προβλέπεται από τις νομοθεσίες στο να χειρίζεται, ανακλήσεις επικινδυνότητας και πρόσθεσε πως οι νόμοι υπάρχουν αλλά μηχανισμοί δεν υπάρχουν και «αρνούνται να εμφανιστούν στη Βουλή αρμόδιες υπηρεσίες», όπως η Υπηρεσία Προστασίας του καταναλωτή, που είναι με βάση δύο νόμους η αρμόδια αρχή, ομπρέλα, και αφορά τον νόμο για την ασφάλεια των προϊόντων» και «για την εποπτεία της αγοράς».

«Βολεύτηκαν με το να ασχολούμαστε μόνο με το ΤΟΜ και δεν έχουν έρθει καν, δεν μπήκαν στον κόπο να έρθουν με εισηγήσεις ή να αναλάβουν εκείνες τις πρωτοβουλίες», πρόσθεσε.

Ο κ. Χατζηγιάννης είπε ότι ζητούμε άμεσα να διοριστεί από τον Γενικό Εισαγγελέα ανεξάρτητος ποινικός ανακριτής και το «ζητούμε από το Υπουργικό Συμβούλιο και από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για έναν τόσο περίπλοκο θέμα, που έχει να κάνει με απώλεια ζώων που έχει να κάνει με τραυματισμούς που έχει να κάνει με έναν δημόσιο κίνδυνο ασφάλειας για χιλιάδες πολίτες αυτής της χώρας».

«Είναι συστημικό το πρόβλημα, δεν έχουν γίνει αυτά τα οποία έπρεπε να γίνουν για 30 ολόκληρα χρόνια», ανέφερε και πρόσθεσε πως «είμαστε θεατές σε έναν κίνδυνο απόγνωσης των πολιτών που δεν γνωρίζουμε τι θα κάνουμε το όχημα τους».

Ανέφερε ότι διαφωνεί «κάθετα στον διορισμό Ερευνώντα Λειτουργού που μπορεί να εστιάσει την προσοχή του μόνο σε μία πτυχή του όλου θέματος».

Ο κ. Χατζηγιάννης ευχαρίστησε τον Υπουργό Μεταφορών για τη συνεργασία που είχαν τις τελευταίες μέρες, βάσει της οποίας ολοκλήρωσαν ένα νομικό πλαίσιο, το οποίο έχει να κάμει με τους ελέγχους του ΤΟΜ, τα λεγόμενα ΜΟΤ, αλλά και για την κάθε νέα εγγραφή οχήματος.

Ανέφερε ότι «εξακολουθεί να παραμένει το πρόβλημα τι θα κάνουμε για τις χιλιάδες εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα τα οποία βρίσκονται στους δρόμους».

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα είπε ότι «για ακόμη μια φορά είδαμε αλληλοεπίρριψη ευθυνών, αποποίηση ευθυνών» και πρόσθεσε πως «επιβεβαιώθηκε ότι κάποιες αντιπροσωπείες χρεώνουν για τον ολιγόλεπτο έλεγχο κατά πόσο το αυτοκίνητο φέρει αερόσακο ΤΑΚΑΤΑ από €75 μέχρι €190».

Ανέφερε ότι αντιπροσωπεία για δύο διαφορετικά είδη αυτοκινήτων, το ένα όχημα πολυτελείας το χρεώνει €190 και το άλλο είναι €160, ενώ άλλη εταιρεία χρεώνει €75.

«Θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο να υπάρχουν κάποιες αντιπροσωπείες. οι οποίες δεν χρεώνουν και κάποιες άλλες να χρεώνουν τον πολίτη, ο οποίος δεν φέρει καμία ευθύνη», πρόσθεσε.

Ο κ. Κώστα είπε ακόμη ότι θεωρεί «απαράδεκτο το γεγονός» ότι ο σύνδεσμος εισαγωγής μηχανοκίνητων ηλεκτρικών οχημάτων απάντησε στην πληροφόρηση που είχε και είναι διασταυρωμένη, το ότι «δηλαδή από το 1996 οι αντιπροσωπείες στην Κύπρο αποστέλλουν αιτήματα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, παίρνουν εξαρτήματα για αλλαγές προβληματικών αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ» και πρόσθεσε ότι η απάντηση του συνδέσμου είναι ότι «τούτο ήταν μια προσπάθεια αποπροσανατολισμού και αποποίησης ευθύνης από κάποιους άλλους την ίδια χρονική στιγμή, χωρίς να απαντήσουν αν αυτό είναι αλήθεια».

«Αν δηλαδή εδώ και 30 χρόνια αντιπροσωπείες στην Κύπρο, ήξεραν για τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ», πρόσθεσε.

Ανέφερε επίσης ότι «με έκπληξη ακούσαμε από τον Υπουργό Μεταφορών και το ΤΟΜ ότι εδώ και 3 βδομάδες σχεδόν έχουν ζητηθεί συγκεκριμένα στοιχεία από τις αντιπροσωπείες αναφορικά με τις ιστοσελίδες τους για να μπορεί να κάνει το ΤΟΜ αυτό που είχαμε ζητήσει από τον περασμένο χρόνο από τις 15 Οκτώβρη, δηλαδή δημιουργία μιας πλατφόρμας στην οποία θα μπαίνει μέσα ο πολίτης και να παίρνει στοιχεία κατά πόσο το αυτοκίνητο του φέρει ελλαττωματικό αερόσακο.

Από τις 13 εταιρείες, ενώ έπρεπε να απαντήσουν σε 3 ημέρες, έχουν περάσει 3 εβδομάδες και 5 από αυτές δεν έχουν ανταποκριθεί, πρόσθεσε.

Πρόσθεσε ότι 3 εταιρείες από αυτές «έχουν πει ξεκάθαρα ότι δεν πρόκειται να συνεργαστούν με το Υπουργείο Μεταφορών και το ΤΟΜ, την ίδια ώρα που σκοτώνεται κόσμος, την ίδια ώρα που δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα κυκλοφορούν έξω στους δρόμους και είναι κίνδυνος θάνατος ανά πάσα στιγμή δηλαδή να έχουμε έκρηξη αυτού του αερόσακου».

Έχουμε τις εταιρείες να μην αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους, να μη θέλουν να συνεργαστούν έστω και τώρα με το κράτος και παράλληλα να έχουμε και την υπηρεσία προστασίας καταναλωτή του Υπουργείου Εμπορίου, ενώ από τη νομοθεσία πηγάζει ξεκάθαρα η ευθύνη της να ενημερώνει τον κόσμο για αυτές τις ανακλήσεις - και μέχρι σήμερα δεν έκαναν τίποτε απολύτως - να επιρρίπτει την ευθύνη αλλού, πρόσθεσε.

Ανέφερε ότι «αν η πολιτεία κράτος, Βουλή, εταιρείες δεν αναλάβουμε τις ευθύνες μας, τότε πολύ σύντομα θα θρηνήσουμε και άλλα θύματα».

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ Πανίκος Λεωνίδου είπε ότι «όλοι αντιλαμβανόμαστε και συνειδητοποιούμε και την επικινδυνότητα και την ανασφάλεια και το άγχος που έχουμε δημιουργήσει και έχει δημιουργηθεί στην κοινωνία».

Ανέφερε ότι ευθύνη και του κράτους και της Βουλής και όλων των θεσμών είναι να εξεύρουμε μία άμεση λύση και πρόσθεσε ότι η πρόταση νόμου της Επιτροπής εστιάζεται σε δύο φάσεις που είναι πως «θα πρέπει να υπάρξει άμεση διαδικασία καταγραφής, επικοινωνίας, ενημέρωσης του κοινού για το πρόβλημα, για να ξέρει ο καθένας τι αυτοκίνητο οδηγεί και ποιος αερόσακος ευρίσκεται στο αυτοκίνητο».

«Το δεύτερο είναι αφού γίνει αυτή η καταγραφή θα πρέπει να υπάρξει ενημέρωση και αποτελεσματική διαδικασία εφαρμογής και αλλαγής του προβληματικού αερόσακου», πρόσθεσε.

Πρέπει να υπάρξει συνεργασία και να συμβάλλουν όλοι μαζί στο να επιταχύνουμε και τις διαδικασίες και να βρούμε τη χρυσή τομή για να νιώσει ο πολίτης ικανοποίηση ότι διοικείται από σοβαρούς θεσμούς, αφενός αλλά και ότι μπορεί να κυκλοφορεί στους δρόμους της Κύπρου, πρόσθεσε.

Σε σχέση με τον διορισμό ποινικό ανακριτή, ο κ. Λεωνίδου είπε ότι «όπως ελέγχθηκε και από τον δικηγόρο του αποδεδειγμένου θύματος, φαίνεται ότι ξεκίνησε διαδικασία ποινικής ανάκρισης με στόχο να εξευρεθεί το πρόβλημα και ποιοι ευθύνονται για αυτό», ενώ συμφώνησε με την εισήγηση του Υπουργού, ο οποίος θέλει να διευκρινίσει και να βρει το πραγματικό πρόβλημα, αλλά και στους αίτιους της καθυστέρησης αυτού του μεγάλου προβλήματος».

Ο Κεντρικός Οργανωτικός Γραμματείας της ΠΟΒΕΚ Κυριάκος Μουστάκας είπε ότι ο σύνδεσμος έδωσε εισηγήσεις για το πώς θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα «Φαίνεται ότι με την πρόταση νόμου που ετοιμάστηκε τώρα και θα μπει σε συζήτηση την Πέμπτη είναι στη σωστή κατεύθυνση», πρόσθεσε.

Ο κ. Μουστάκας είπε ότι πρέπει να υπάρχουν γύρω στις 15.000 οχήματα προς ανάκληση, που δεν αφορούν όλες αερόσακους, προσθέτοντας ότι μέσα στην πρόταση νόμου - από πληροφορίες που έχουμε - θα αξιολογείται η κατηγορία της ανάκλησης και εκεί και όπου είναι για λόγους ασφαλείας θα είναι επιτακτική και άμεση».

Θέση και των 120 μελών του συνδέσμου είναι ότι «δεσμεύονται εάν άτομα έχουν αγοράσει όχημα από κοντά τους και θα διαπιστωθεί αυτό το πρόβλημα, τότε θα του δίνουν όχημα για να κυκλοφορεί, πρόσθεσε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση