Kathimerini.com.cy
Για τα έργα του καλλιτέχνη Γιώργο Γαβριήλ, τα οποία έφεραν αρκετές αντιδράσεις, τοποθετήθηκε με ανακοίνωση της η Ιερά Αρχιεπισκοπή Κύπρου.
Υπευθυμίζεται, πως με ανακοίνωση του το Υπουργείο Παιδεία αναφέρει πως έχει ξεκινήσει πειθαρχική έρευνα για τα έργα του καλλιτέχνη ο οποίο με τοποθέτηση του στην «Κ» πως «μέσα από τα έργα μου καταγράφω τον κόσμο ιδωμένο με τη ματιά μου, όπως τον βιώνω και τολμώ να τα δημοσιοποιώ βγάζοντας τη γλώσσα μου δηκτικά στις φαύλες δυνάμεις του συστήματος που μας κυβερνά».
Αυτούσια η ανακοίνωση:
Σχετικά με την συζήτηση και τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν από τη δημοσίευση σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στον τύπο, πινάκων καθηγητού Τέχνης και Διευθυντή Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, η Ιερά Αρχιεπισκοπή Κύπρου, επιθυμεί να σημειώσει τα εξής:
Ουδέποτε θελήσαμε να περιορίσουμε τα δικαιώματα της ελευθερίας της έκφρασης, ή της καλλιτεχνικής δημιουργίας οιουδήποτε. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, βλέπουμε ότι ο δημιουργός με τα υπό συζήτηση έργα του, ξεπέρασε κατά πολύ τα όρια άσκησης των ως άνω δικαιωμάτων, προσβάλλοντας σαφώς τον πυρήνα άλλων δικαιωμάτων των συμπολιτών του.
Το θέμα δεν είναι προσωπικό και ούτε ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ούτε η αλήθεια της πίστεώς μας, ούτε η Εκκλησία ή ο Μακαριώτατος μειώνονται από αυτές, ή παρόμοιες προσεγγίσεις. Εξάλλου ο Χριστός τόνισε πως «Μακάριοί ἐστε ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσιν καὶ εἴπωσιν πᾶν πονηρὸν καθ’ ὑμῶν ψευδόμενοι ἕνεκεν ἐμοῦ» (Ματθ. 5,11).
Ο εν λόγω εκπαιδευτικός κατά τη δική του ομολογία θέλησε να προκαλέσει και να μετρήσει αντιδράσεις, επιδιώκοντας προφανώς να χαρακτηρισθεί αντισυστημικός και να ηρωοποιήσει τον εαυτό του, ως διωκόμενο. Βάσει όμως, των σημερινών κοινωνικών πραγματικοτήτων αποδεικνύεται βαθύτατα συστημικός και φυσικά διώκτης και όχι διωκόμενος.
Η πιο σημαντική παράμετρος του θέματος είναι ότι ο εν λόγω «καλλιτέχνης» είναι εκπαιδευτικός – λειτουργός και μάλιστα από τη θέση του διοικεί σχολικές μονάδες. Ο Εκπαιδευτικός, ως γνωστό, δεν μεταδίδει ξηρές και τυπικές γνώσεις, αλλά κυρίως οφείλει με το παράδειγμα και την προσωπικότητά του να διαμορφώνει το ήθος των νέων και να τους παραδίδει στην κοινωνία ως πρόσωπα με ολοκληρωμένες προσωπικότητες που σέβονται τους εαυτούς τους, τους άλλους ανθρώπους, την ιστορία και τις παραδόσεις του λαού τους. Στο σημείο αυτό, λυπούμαστε να παρατηρήσουμε ότι ο εν λόγω εκπαιδευτικός, απέτυχε.