ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Οι προκλήσεις στην εκπαίδευση Ουκρανών στα F-16

Προβληματίζουν ο χρόνος εκμάθησης της λειτουργίας τους από τους πιλότους και η συντήρησή τους

Kathimerini.gr

Ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ ανακοίνωσε πως η εκπαίδευση Ουκρανών πιλότων στη χρήση μαχητικών F-16 έχει ήδη ξεκινήσει στους κόλπους της Συμμαχίας. Αν και ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί πόσα κράτη-σύμμαχοι θα προσφέρουν αεροσκάφη και σε τι αριθμό, η έναρξη των εκπαιδεύσεων, που καθυστερούσε, φαίνεται να πείθει όλο και περισσότερες χώρες.

«Το γεγονός ότι η εκπαίδευση έχει ξεκινήσει μας δίνει τη δυνατότητα να αποφασίσουμε επίσης να παραδώσουμε τα αεροπλάνα και τότε οι πιλότοι θα είναι έτοιμοι να τα χειριστούν», δήλωσε ο πρώην πρωθυπουργός της Νορβηγίας προσερχόμενος σε συνάντηση των υπουργών Αμυνας στις Βρυξέλλες.

Η νορβηγική πολεμική αεροπορία, όπως και άλλες στην Ευρώπη, έχει μεταβεί στα πιο σύγχρονα F-35. Ετσι, θεωρητικά, υπάρχουν F-16 διαθέσιμα για την Ουκρανία.

Ωστόσο, με την Ουκρανία να έχει ήδη αρχίσει να ξεδιπλώνει την αντεπίθεσή της, πολλοί αναρωτιούνται διεθνώς εάν τα F-16 και οι πιλότοι τους θα είναι σε ετοιμότητα σε εύλογο χρονικό διάστημα ώστε να συνεισφέρουν στις μάχες.

Προκειμένου ένας χειριστής να μπορεί να πιλοτάρει τέτοιο αεροσκάφος με τη μέγιστη αποδοτικότητα χρειάζεται προετοιμασία μηνών έως και χρόνων. Ετσι, ακόμη και η συγκρότηση ενός πολύ μικρού στόλου θα είναι μια δύσκολη δοκιμασία.

Ο «Pulse», Βέλγος πιλότος που μίλησε με το επιχειρησιακό του ψευδώνυμο, αποκάλυψε στο BBC πως χρειάστηκε αρκετά μεγάλο διάστημα για να φθάσει να πιλοτάρει σε υψηλό επίπεδο. «Χρειάστηκα τρία χρόνια για να γίνω εξπέρ στα F-16. Πετάνε ονειρικά, όμως το πέταγμα είναι το πιο εύκολο κομμάτι», δήλωσε αναφερόμενος στη χρήση όλων των υπόλοιπων συστημάτων, όπως τα ραντάρ, οι αισθητήρες και τα οπλικά συστήματα, ειδικά σε κατάσταση πραγματικής μάχης.

Ο Τζάστιν Μπρονκ του Royal United Services Institute λέει ότι η Ουκρανία θα χρειαστεί τη βοήθεια δυτικών μηχανικών για να διατηρήσει τα F-16 σε λειτουργία. Το προφανές ερώτημα είναι ποια χώρα είναι πρόθυμη να δεχθεί τους κινδύνους να βάλει δικούς της ανθρώπους στο έδαφός της.

Ο καθηγητής Μπρονκ προσθέτει ότι η Ρωσία είναι πιο πιθανό να στοχεύσει τις αεροπορικές βάσεις της Ουκρανίας, αν εκείνη προμηθεύεται δυτικά αεροσκάφη. Αυτός είναι ένας κίνδυνος για το μονοκινητήριο F-16, το οποίο είναι πολύ ευαίσθητο κατά την απογείωσή του σε αεροδιαδρόμους με συντρίμμια.

Αυτοί φαίνεται να είναι σημαντικοί λόγοι που κάνουν τις ΗΠΑ να αντιστέκονται –εδώ και πολύ καιρό– στην πίεση της Ουκρανίας. Δεν έχει να κάνει τόσο με τους φόβους κλιμάκωσης του πολέμου, όσο με τις πρακτικές λεπτομέρειες της λειτουργίας και της συντήρησης των F-16.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση