ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η πιο θανατηφόρα χρονιά στις αερομεταφορές από το 2018

Οι θάνατοι σε επιβατικά αεροσκάφη φέτος εκτινάχθηκαν στους 318 μετά τα δύο πρόσφατα δυστυχήματα

Money Review

Η χρονιά που ολοκληρώνεται ήταν η πιο θανατηφόρα για την εμπορική αεροπορία από το 2018 μετά και την πρόσφατη τραγωδία της Jeju Air στη Νότια Κορέα και την πτώση αεροσκάφους της Azerbaijan Airlines την περασμένη εβδομάδα.

Οι θάνατοι σε επιβατικά αεροσκάφη φέτος εκτινάχθηκαν στους 318 μετά τα δύο πρόσφατα δυστυχήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Cirium. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό νεκρών από το 2018, χρονιά κατά την οποία περισσότεροι από 500 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους λόγω της πρώτης από τις δύο συντριβές 737 Max της Boeing Co.

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί πισωγύρισμα καθώς το 2023 ήταν η πιο ασφαλής χρονιά στην ιστορία των αερομεταφορών χωρίς να έχει σημειωθεί κάποιος θάνατος σε μεγάλα επιβατικά αεροσκάφη, τα οποία συνήθως κατασκευάζονται από την Airbus SE και την Boeing. Σημειωτέον ότι η ασφάλεια είχε σημειώσει βελτίωση παρά το γεγονός ότι η εναέρια κυκλοφορία αυξήθηκε μετά την πανδημία.

Τα αεροπορικά δυστυχήματα του 2024

Η φετινή χρονιά ξεκίνησε και τελείωσε με τραγωδίες στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα κατά τη διάρκεια απόπειρας προσγείωσης, η οποία θεωρείται από τις πιο επικίνδυνες φάσεις στη διάρκεια μιας πτήσης. Τα θανατηφόρα αεροπορικά ατυχήματα παραμένουν πολύ σπάνια και ένα μεγάλο περιστατικό μπορεί ξαφνικά να μετατρέψει μια στατιστικά ασφαλή χρονιά σε μια από τις χειρότερες.

Οι ερευνητές δεν έχουν ακόμη διαπιστώσει γιατί ένα Boeing 737-800 της Jeju Air – προκάτοχος του Max – κατέβηκε στον διάδρομο προσγείωσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν νωρίς την Κυριακή χωρίς να έχει αναπτυχθεί το σύστημα προσγείωσης και προσέκρουσε σε τσιμεντένιο τοίχο. Μόνο δύο από το σύνολο των 181 επιβαινόντων σώθηκαν από την έκρηξη που προκλήθηκε.

Οι κορεατικές αρχές διέταξαν τη Δευτέρα να ελεγχθούν τα αρχεία συντήρησης 101 άλλων αεροσκαφών 737-800 που βρίσκονται σε λειτουργία μεταξύ των τοπικών αεροπορικών εταιρειών, καθώς ένα αεροπλάνο της Jeju Air είχε αντιμετωπίσει πρόβλημα με τον μηχανισμό προσγείωσης.

Τον Ιανουάριο, ένα τεράστιο αεροσκάφος της Japan Airlines συγκρούστηκε με αεροσκάφος της ακτοφυλακής στο αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο. Όλοι όσοι επέβαιναν στο εμπορικό αεροσκάφος επέζησαν, αλλά πέντε άτομα στο μικρότερο αεροσκάφος σκοτώθηκαν. Η χρονιά στιγματίστηκε επίσης από το περιστατικό με σοβαρές αναταράξεις τον Μάιο σε ένα αεροσκάφος της Singapore Airlines οι οποίες προκάλεσαν τον θάνατο ενός Βρετανού επιβάτη και τον σοβαρό τραυματισμό πολλών επιβατών.

Τον Ιούλιο, το αεροσκάφος της Saurya Airlines του Νεπάλ συνετρίβη μετά την απογείωσή του από το Κατμαντού, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 18 άτομα. Τον Αύγουστο, 62 άτομα έχασαν τη ζωή τους από την ελεύθερη πτώση στροβιλοελικοφόρου της βραζιλιάνικης αεροπορικής εταιρείας VoePass εν μέσω παγετού.

Οι πολεμικές συρράξεις συνέβαλαν, επίσης, στην εκρηκτική αύξηση των θυμάτων από αεροπορικά δυστυχήματα. Το αεροσκάφος Embraer SA 190 της Azerbaijan Airlines είχε σχεδόν ολοκληρώσει μια προγραμματισμένη πτήση από την πρωτεύουσα Μπακού προς το Γκρόζνι της Ρωσίας στις 25 Δεκεμβρίου, όταν ξαφνικά εξετράπη από την Κασπία Θάλασσα και συνετρίβη περίπου 3 χιλιόμετρα από τον προορισμό του, το Ακτάου του Καζακστάν. Ο πρόεδρος του Αζερμπαϊτζάν δήλωσε ότι το αεροπλάνο καταρρίφθηκε κατά λάθος από τη Ρωσία.

Η πρώτη θανατηφόρα συντριβή της Jeju Air σηματοδότησε επίσης το χειρότερο πολιτικό αεροπορικό ατύχημα που συνέβη ποτέ στη Νότια Κορέα. Παρότι το αεροσκάφος της Jeju Air καταστράφηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου, οι ερευνητές έχουν στη διάθεσή τους δεδομένα για να ερευνήσουν το συμβάν. Η κατεστραμμένη συσκευή δεδομένων πτήσης μπορεί να χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να αναλυθεί από ό,τι ο καταγραφέας φωνής στο πιλοτήριο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Money Review

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση