ΠΕΤΡΟΣ ΣΟΥΤΖΙΗΣ
Η Mercedes-Benz κατέληξε σε συμφωνία με τους Ευρωπαίους αντιπροσώπους της για τη μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο αντιπροσωπείας, στο οποίο οι πελάτες θα αγοράζουν απευθείας από την αυτοκινητοβιομηχανία και όχι από τον αντιπρόσωπο, δήλωσε η γερμανική μάρκα.
Η συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση Αντιπροσώπων Mercedes-Benz, ή FEAC, δημιουργεί ένα πλαίσιο για την εισαγωγή της αλλαγής, η οποία θα επηρεάσει τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα φορτηγά. Η Britta Seeger, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler που είναι υπεύθυνη για τις πωλήσεις, δήλωσε ότι μέχρι το τέλος του 2023, περισσότερα από τα μισά νέα οχήματα Mercedes που διατίθενται στην Ευρώπη «θα πρέπει να πωλούνται με το νέο μοντέλο της αντιπροσωπείας». Το μοντέλο πωλήσεων της εταιρείας αναμένεται να κυκλοφορήσει στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, καθώς και στο Ηνωμένο Βασίλειο, έως το 2023, δήλωσε η Mercedes.
«Με αυτή τη συμφωνία δημιουργούμε ένα σαφές και προβλέψιμο πλαίσιο για τις ευρωπαϊκές πωλήσεις», δήλωσε ο πρόεδρος της FEAC Friedrich Lixl σε δήλωση του. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Daimler, Ola Kallenius, δήλωσε σε συνέντευξή του στο Automotive News Europe τον Ιούνιο ότι το μοντέλο αυτό θα τεθεί σε εφαρμογή σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, ως μέρος ενός ευρύτερου ψηφιακού μετασχηματισμού της διαδικασίας πώλησης.
Αρχικά δοκιμαστικά έργα έχουν πραγματοποιηθεί στην Αυστρία, τη Σουηδία και τη Νότια Αφρική ήδη, δήλωσε η Mercedes.Στο τρέχον μοντέλο λιανικής πώλησης, οι έμποροι αγοράζουν το απόθεμά τους από αυτοκινητοβιομηχανίες και αναλαμβάνουν το κόστος της προώθησης καθώς και τη διατήρηση του αποθέματος. Αποκομίζουν κέρδη από το περιθώριο κέρδους στα πωλούμενα οχήματα, αλλά αυτό το περιθώριο μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με τις διαπραγματεύσεις με μεμονωμένους πελάτες. Το μοντέλο της αντιπροσωπείας μεταφέρει μεγάλο μέρος αυτού του κόστους στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι αντιπρόσωποι θα λαμβάνουν αμοιβή ανά όχημα που πωλείται, καθώς και έσοδα από υπηρεσίες μετά την πώληση. Μπορεί το κέρδος ανά όχημα να είναι χαμηλότερο, αλλά θα καλύπτουν τη διαφορά με το να μην χρειάζεται να επιβαρυνθούν με δαπανηρά έξοδα απογραφής και προώθησης. Ορισμένες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη έχουν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να στραφούν στο μοντέλο αντιπροσωπείας, εν μέρει για να μειώσουν το κόστος διανομής και επίσης να έχουν μεγαλύτερο έλεγχο στη διαδικασία πώλησης.
Η Stellantis, που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση του Ομίλου PSA και της Fiat Chrysler Automobiles, ανακοίνωσε την ακύρωση των συμβάσεων αντιπροσώπων από την 1η Ιουνίου 2023, προετοιμάζοντας τη μετάβαση στις πωλήσεις με το νέο μοντέλο έως το 2026. Ο Όμιλος Volkswagen χρησιμοποιεί ένα μοντέλο αντιπροσωπείας για την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων, από τη σειρά ID της μάρκας VW και την Audi. Η Mercedes με την σειρά της δήλωσε ότι τα οφέλη για τους πελάτες θα περιλαμβάνουν μεγαλύτερη διαφάνεια τιμών και μεγαλύτερη επιλογή οχημάτων στο διαδίκτυο. Για τους αντιπροσώπους, «Το νέο μοντέλο αντιπροσωπείας προσφέρει στους συνεργάτες την ευκαιρία να επικεντρωθούν ακόμη περισσότερο στους πελάτες και την υποστήριξή τους», δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία.
Ορισμένοι αγοραστές θα εξακολουθούν να θέλουν να ακολουθήσουν την παραδοσιακή διαδικασία και να ξεκινήσουν με μια επίσκεψη στην αντιπροσωπεία, ενώ άλλοι μπορεί να διεξάγουν ολόκληρη τη διαδικασία διαδικτυακά, συμπεριλαμβανομένης μιας εικονικής περιήγησης ή μιας δοκιμαστικής οδήγησης του οχήματος. «Θέλουμε να κάνουμε όσο το δυνατόν πιο εύκολο για τους πελάτες μας να αλληλεπιδρούν μαζί μας», είπε ο Seeger στην ανακοίνωση. «Δεν έχει σημασία αν είναι ψηφιακό ή φυσικό».
Λόγω των κανόνων των μάρκων των ΗΠΑ, δεν είναι δυνατό η Mercedes να προχωρήσει με το ίδιο μοντέλο πώλησης με τους αντιπροσώπους της εκεί.