Γιάννης Παπαδόπουλος
Οι έρευνες για τον εντοπισμό αγνοουμένων στα γκαράζ του «Euroferry Olympia» πήραν παράταση, τουλάχιστον για 30 ώρες. Τόσο αναμένεται να διαρκέσει, καιρού επιτρέποντος, η επιχείρηση ρυμούλκησής του στο λιμάνι του Πλατυγιαλίου Αιτωλοακαρνανίας. Αφού δέσει εκεί, σε πιο ασφαλές και ελεγχόμενο περιβάλλον, οι άντρες της ΕΜΑΚ αναμένεται να εισέλθουν και πάλι στα καταστρώματά του. Δέκα άτομα, βάσει της επίσημης λίστας επιβατών, δεν έχουν βρεθεί ακόμη μετά τη φωτιά που ξέσπασε στο πλοίο τα ξημερώματα της 18ης Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, η μεταφορά του πλοίου σε ασφαλή λιμένα κρίθηκε ότι ήταν η μόνη ενδεδειγμένη λύση, καθώς η Πυροσβεστική ενημέρωσε «ότι έχουν εξαντληθεί οι επιχειρησιακές δυνατότητες έρευνας και διάσωσης» στη θέση που είχε, ανοιχτά της Κέρκυρας. Ακόμη και μετά τον ελλιμενισμό του προβλέπεται μια μακρά αλυσίδα ενεργειών που πρέπει να ακολουθηθούν. Πέρα από τις έρευνες των διασωστών στα έγκατα του πλοίου, μόλις σβήσει τελείως η φωτιά και πέσει η θερμοκρασία στις λαμαρίνες του, θα πρέπει να γίνει άντληση όλων των υδάτων που είχαν χρησιμοποιηθεί στις απόπειρες κατάσβεσης. Πιθανότατα να αδειάσει το πλοίο από καύσιμα και έπειτα να ξεκινήσει η μετακίνηση των καμένων οχημάτων. Δεν αποκλείεται αυτά τα στάδια να διαρκέσουν πολλές εβδομάδες.
Το «Euroferry Olympia» εξακολουθούσε να βγάζει καπνούς από το εσωτερικό του. Η ρυμούλκησή του ξεκίνησε χθες το μεσημέρι και η ταχύτητα με την οποία κινείται δεν ξεπερνά τα τέσσερα ναυτικά μίλια την ώρα. Χθες εμφανίστηκε στο λιμεναρχείο Κέρκυρας για συμπληρωματική κατάθεση ο 21χρονος Λευκορώσος οδηγός φορτηγού, ο οποίος κατάφερε να βρει διέξοδο και να γλιτώσει από το φλεγόμενο πλοίο μόνος του, δύο ημέρες μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς. Μια εξήγηση για το πώς επιβίωσε άθικτος, χωρίς να εισπνεύσει μεγάλες ποσότητες καπνού, ίσως βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο σφραγίστηκαν τα αμπάρια μόλις έπιασε φωτιά. Οι πόρτες έκλεισαν υδραυλικά, ενώ εκείνος βρισκόταν στο κατώτερο γκαράζ του πλοίου και η πυρκαγιά είχε εκδηλωθεί σε ανώτερα καταστρώματα.