ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Επιβαρυντικά στοιχεία και για άλλα πρόσωπα - Πού στρέφονται οι έρευνες

Οι απολογίες και των τριών πιθανολογείται ότι θα δοθούν στους δύο εφέτες ανακριτές που θα επιλεγούν σήμερα από την ολομέλεια του εφετείου

Ιωάννα Μάνδρου

Η κατάθεση του επιθεωρητή για τις υπηρεσίες των σταθμαρχών ανοίγει τον κύκλο των ευθυνών.

Νέος κύκλος κατηγορουμένων για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη άνοιξε χθες από τις εισαγγελικές αρχές που διερευνούν τα αίτια και αναζητούν τους υπευθύνους της τραγωδίας, με την άσκηση βαρύτατων ποινικών διώξεων κατά τριών ακόμη προσώπων. Από την ανακριτική διαδικασία, που έχει «τρέξει» με γρήγορους ρυθμούς έως τώρα, προέκυψαν επιβαρυντικά στοιχεία για τρεις σιδηροδρομικούς που είχαν άμεση εμπλοκή με τις ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα.

Με βάση τα δεδομένα της ανάκρισης, εις βάρος και των τριών ασκήθηκε ποινική δίωξη για τη βαρύτατη κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας συγκοινωνιών, κατηγορία που διώκεται σε βαθμό κακουργήματος και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξης έως ισόβια. Επίσης ασκήθηκαν διώξεις για ανθρωποκτονίες κατά συρροήν από αμέλεια, τόσες όσα τα θύματα της τραγωδίας, και για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό για τους τραυματίες.

Η δίωξη κατά των τριών αφορά κατ’ αρχάς τον επιθεωρητή της κυκλοφορίας των τρένων στην περιοχή, τον άνθρωπο που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον άπειρο σταθμάρχη το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας και που έσπευσε την ώρα που ακόμη δεν είχαν συλλεγεί οι νεκροί να ζητήσει αναρρωτική άδεια.

Εκτός όμως από τον επιθεωρητή, στην ομάδα των νέων κατηγορουμένων περιλαμβάνονται και δύο σταθμάρχες που είχαν υποχρέωση από τις βάρδιες που είχαν αναλάβει να είναι στο πόστο της Λάρισας έως τις 11 το μοιραίο βράδυ. Ομως, από ό,τι έχει προκύψει από την ανάκριση, και οι δύο έφυγαν νωρίτερα, σε χρόνους που διαφέρουν, καθώς άλλα λέει ο προφυλακισμένος σταθμάρχης και άλλα οι ίδιοι που εξετάστηκαν προανακριτικά. H ουσία όμως είναι ότι και οι δύο είχαν φύγει πριν από τις 11 το βράδυ και άφησαν τον άπειρο σταθμάρχη μόνο του, με αποτέλεσμα να προβεί σε σωρεία λαθών και παραλείψεων.

Οι απολογίες και των τριών πιθανολογείται ότι θα δοθούν στους δύο εφέτες ανακριτές που θα επιλεγούν σήμερα από την ολομέλεια του εφετείου, η οποία συνεδριάζει από το πρωί για να επιλέξει τους δύο ανώτερους δικαστές που θα αναλάβουν τις ανακρίσεις από εδώ και πέρα. Στην ολομέλεια μετέχουν 21 ανώτεροι δικαστικοί που υπηρετούν αυτή την εποχή στη Λάρισα και συγκαλείται έπειτα από πρωτοβουλία του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτη Δασκαλόπουλου, ο οποίος εποπτεύει από την πρώτη στιγμή το σύνολο των ερευνών.

Πάντως, εξαιρετικό ενδιαφέρον για την έρευνα της υπόθεσης και για τη σε βάθος αναζήτηση των αιτίων της τραγωδίας έχουν οι πληροφορίες πως οι δικαστικές αρχές δεν θα κλείσουν τον κύκλο των κατηγορουμένων με τους τρεις για τους οποίους ασκήθηκαν ποινικές διώξεις χθες.

Πληροφορίες της «Κ» από πηγές που γνωρίζουν την πορεία του ανακριτικού έργου αναφέρουν πως από τις δικαστικές έρευνες έχουν ήδη προκύψει επιβαρυντικά στοιχεία που πιθανότητα θα οδηγήσουν σε νέες διώξεις και κατά άλλων προσώπων. Οι έρευνες έχουν στραφεί ήδη στις ευθύνες που είχαν και άλλοι μέσα στον ΟΣΕ για τις βάρδιες στα κρίσιμα σιδηροδρομικά πόστα, όπως η Λάρισα, καθώς και από την κατάθεση του ήδη κατηγορούμενου επιθεωρητή προκύπτει ότι η λίστα με τις βάρδιες που ο ίδιος είχε συντάξει είχε την έγκριση ανωτέρου του στα κεντρικά του Οργανισμού. Μάλιστα, κατά την κατάθεσή του, οι βάρδιες έφθαναν στα κεντρικά προς έγκριση μέρες πριν από την υλοποίησή τους, ακριβώς για να σβήνονται σταθμάρχες που δεν ήταν οι ενδεδειγμένοι για ένα πόστο και πάντως να αποφασίζεται πόσοι σταθμάρχες θα είναι σε κάθε βάρδια και σε κάθε πόστο.

Παράλληλα, το ανακριτικό έργο έχει στραφεί στην αναζήτηση ευθυνών και για τον μηχανοδηγό της μοιραίας αμαξοστοιχίας που έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα, αν δηλαδή είχε αντιληφθεί τη λάθος πορεία του τρένου και αν μπορούσε να ζητήσει διευκρινίσεις από τον σταθμάρχη ή να προβεί σε άλλες ενέργειες που θα συνέτειναν στο να αποφευχθεί η τραγωδία.

Πάντως, βάσει πληροφοριών από δικαστικές πηγές προκύπτει ότι ο άτυχος μηχανοδηγός δεν μίλησε με τον σταθμάρχη της Λάρισας στο ραδιοτηλέφωνο, ούτε ζήτησε διευκρινίσεις από αυτόν για την εντολή που πήρε για την πορεία του τρένου έως τον επόμενο σταθμό, που ήταν οι Νέοι Πόροι. Εντούτοις παραμένει ακόμη αδιευκρίνιστο αν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας προσπάθησε από το κινητό να μιλήσει με κάποιους, κάτι που έχει γραφτεί αλλά δεν είναι επιβεβαιωμένο. Σε κάθε περίπτωση, οι ανακρίσεις από την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να κινηθούν με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα, ενώ και το μέχρι σήμερα έργο της ανακρίτριας που ανέλαβε από την πρώτη στιγμή εκτιμάται ως ιδιαίτερα σημαντικό.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση