ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Διακίνηση μεταναστών στον Έβρο: Οι συντεταγμένες, οι «εγκέφαλοι» και τα διαμερίσματα-φυλακές

Ως συντονιστές - «εγκέφαλοι» της οργάνωσης εμφανίζονται δύο άτομα, ένας Πακιστανός και ένας Έλληνας τρόφιμος φυλακών

Γιάννης Σουλιώτης, Παναγιώτης Βλαχουτσάκος

«Χρυσές δουλειές» έκανε η εγκληματική οργάνωση που δραστηριοποιούνταν στη διακίνηση μεταναστών από τα ελληνοτουρκικά σύνορα του Έβρου στο εσωτερικό της χώρας η οποία εξαρθρώθηκε πριν από μερικές ημέρες από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Πατρών.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα κυκλώματα διακίνησης μεταναστών καθώς, όπως προέκυψε από την έρευνα της ΕΛ.ΑΣ., η οργάνωση έχει διαπράξει συνολικά 51 μεταφορές αλλοδαπών, διακινώντας τουλάχιστον 228 ανθρώπους οι οποίοι κατέβαλαν στους διακινητές έως και 5.500 ευρώ ανά άτομο.

Οι «εγκέφαλοι» της οργάνωσης

Ως συντονιστές – «εγκέφαλοι» της οργάνωσης εμφανίζονται δύο άτομα, ένας Πακιστανός και ένας Έλληνας τρόφιμος φυλακών. Τα εν λόγω πρόσωπα φέρονται να είχαν αναλάβει την επικοινωνία με τα μέλη της ομάδας δίδοντας κατεύθυνση για τον χρόνο και το μέρος των παράνομων μεταφορών οι οποίες γίνονταν με αυτοκίνητα που είχαν ενοικιαστεί από εταιρίες ενοικιάσεως οχημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, ο Πακιστανός είχε αναλάβει τον ρόλο να μιλά με δουλέμπορους από την Τουρκία και να κανονίζει τον χρόνο που οι μετανάστες θα έπρεπε να βρίσκονται στα σύνορα στον Έβρο προκειμένου να παραληφθούν από έτερα μέλη της οργάνωσης για την προώθηση τους στο εσωτερικό της χώρας.

Από τη μεριά του ο Έλληνας, ο οποίος είναι τρόφιμος φυλακών, επικοινωνούσε με μέλη της οργάνωσης που βρίσκονταν εντός Ελλάδος και τους έδινε κατευθύνσεις όσον αφορά στη μεταφορά των μεταναστών από τον Έβρο στη Θεσσαλονίκη.

Ενδεικτικό των μέτρων προφύλαξης που έπαιρναν τα μέλη του κυκλώματος είναι το γεγονός πως οι περισσότεροι συμμετέχοντες δεν γνωρίζονταν μεταξύ τους προκειμένου να αποφεύγονται οι διαρροές αλλά και να διασφαλίζεται πως σε περίπτωση σύλληψης κάποιου μέλους οι Αρχές δεν θα έφθαναν στον πυρήνα της οργάνωσης.

Μεταφορές με συντεταγμένες

Όπως εξηγούν στο kathimerini.gr πηγές με γνώση της υπόθεσης, η οργάνωση λειτουργούσε ως εξής:

Μέλη του κυκλώματος επισκέπτονταν εταιρείες ενοικιάσεως οχημάτων και νοίκιαζαν αυτοκίνητα με πλαστά έγγραφα. Στη συνέχεια τα μέλη αυτά δέχονταν μηνύματα με συγκεκριμένες συντεταγμένες καθώς και ενημέρωση για τον χρόνο που το κάθε όχημα θα πρέπει να βρίσκεται στις συντεταγμένες αυτές.

Στη συνέχεια πήγαιναν στο προκαθορισμένο σημείο, κοντά στα ελληνοτουρκικά σύνορα, άφηναν τα οχήματα εκεί και αποχωρούσαν. Τότε «έπιαναν δουλειά» έτερα μέλη της ομάδας τα οποία παραλάμβαναν τους μετανάστες από τους συνεργαζόμενους Τούρκους δουλέμπορους, τους έβαζαν μέσα στα οχήματα και τους μετέφεραν στη Θεσσαλονίκη.

«Από την εικόνα που παρουσιάζουν τα οχήματα είναι προφανές πως κατά καιρούς έχουν εμπλακεί σε τροχαία ατυχήματα καθώς σε πολλά σημεία έφεραν ζημιές, ενώ κάποια από αυτά ήταν στραπατσαρισμένα. Η έρευνα που οδήγησε στο “ξήλωμα” του κυκλώματος ξεκίνησε έπειτα από αναφορές εταιρειών ενοικιάσεως αυτοκινήτων που κατήγγειλαν πως κάποιοι επιτήδειοι νοίκιαζαν οχήματα και δεν τα επέστρεφαν ποτέ. Έτσι διαπιστώθηκε πως τα έγγραφα που προσκόμιζαν οι ενοικιαστές ήταν πλαστά και από εκεί η έρευνα έφθασε στην εξάρθρωση του κυκλώματος» σημείωσαν οι ίδιες πηγές.

Τα διαμερίσματα – φυλακές

Όπως προαναφέρθηκε, για τις μεταφορές η οργάνωση λάμβανε έως και 5.500 ευρώ από τον κάθε μετανάστη, ανάλογα με την περιοχή που ήθελε να φθάσει. Πιο συγκεκριμένα, αν ο μετανάστης επιθυμούσε να μπει στην Ελλάδα και να παραμείνει εκεί τότε έδινε από 1.500 έως 2.000 ευρώ. Αν όμως επιθυμούσε να περάσει από την Ελλάδα και να συνεχίζει στην Ευρώπη τότε κατέβαλε από 5.000 έως 5.500 ευρώ.

Τι γινόταν όμως στην περίπτωση που κάποιος από αυτούς τους ανθρώπους δεν είχε τα χρήματα που απαιτούσε το κύκλωμα; Τότε η οργάνωση τον μετέφερε σε συγκεκριμένα διαμερίσματα στη Θεσσαλονίκη όπου τον κρατούσε φυλακισμένο μέχρι να «τακτοποιήσει» τις οφειλές του.

«Έχουν εντοπιστεί τουλάχιστον τρία διαμερίσματα που χρησιμοποιούσαν τα μέλη του κυκλώματος για να κλειδώνουν μέσα τους ανθρώπους που δεν είχαν όλα τα λεφτά που απαιτούσαν. Τους κρατούσαν εκεί μέχρι, με κάποιον τρόπο, να βρουν τα χρήματα και στη συνέχεια τους άφηναν ελεύθερους» ανέφεραν καλά ενημερωμένες πηγές.

Για τις μεταφορές των παράτυπων μεταναστών τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης χρησιμοποίησαν 51 οχήματα, εκ των οποίων τα 47 εκμισθώθηκαν και υπεξαιρέθηκαν από τις περιοχές της Αχαΐας, της Αττικής, καθώς και από νησιά των Κυκλάδων και των Επτανήσων.

Η αντίστροφη μέτρηση για την εξάρθρωση του κυκλώματος ξεκίνησε το πρωί της Δευτέρας (17/10), όταν οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πατρών οργάνωσαν και υλοποίησαν συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση, κατά την οποία συνέλαβαν σε διάφορες περιοχές της Αττικής εννέα άτομα (τέσσερις αλλοδαπούς και πέντε ημεδαπούς άνδρες). Παράλληλα, ταυτοποίησαν ακόμη 30 άτομα, συνεργών και μελών της εγκληματικής οργάνωσης, που ενέχονται στη διακίνηση των μεταναστών.

Να σημειωθεί πως σε βάρος των εμπλεκομένων σχηματίστηκε κακουργηματικού χαρακτήρα δικογραφία για τα κατά περίπτωση αδικήματα, της σύστασης και συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση, της πλαστογραφίας πιστοποιητικών, της ψευδής κατάθεσης, της ψευδής καταγγελίας, της υπεξαίρεσης, της παράβασης του Κώδικα Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ένταξης και της παράβασης της νομοθεσίας για την Πρόληψη και καταστολή νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση