Kathimerini.com.cy
Στην κορυφή της αγοράς έξυπνων κινητών τηλεφώνων βρίσκεται ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός της Huawei, ο οποίος για πρώτη φορά μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2020 πούλησε τις περισσότερες συσκευές από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία παγκοσμίως – κι αυτό σημαίνει ότι υπερακόντισε και τη νοτιοκορεατική Samsung και την αμερικανική Αpple, κυρίως χάρις στην απήχηση των προϊόντων του στην κινεζική αγορά. Ειδικότερα, αν και σε ετήσια βάση οι πωλήσεις της εταιρείας ήταν κατά 5% ελαττωμένες σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πριν από ένα χρόνο, ωστόσο ξεπέρασαν τις αντίστοιχες των ανταγωνιστριών της και έφθασαν τα 55,8 εκατομμύρια τεμάχια, όπως δείχνουν τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Canalys.
Εντούτοις, όπως αναφέρει σχετικώς δημοσίευμα του τηλεοπτικού ειδησεογραφικού δικτύου CNBC, οι αναλυτές διερωτώνται εάν αυτή η τάση έχει διάρκεια, δεδομένου ότι πάνω από το 70% των πωλήσεων της Huawei πραγματοποιήθηκαν στην Κίνα, ενώ η απήχησή της στη διεθνή αγορά δέχθηκε πλήγμα. Κι αυτό έχει να κάνει με τις επιπτώσεις από την επιβολή κυρώσεων εις βάρος της επιχείρησης από την αμερικανική κυβέρνηση. Συγκεκριμένα, εκτός Κίνας οι πωλήσεις των έξυπνων κινητών Huawei εμφάνισαν κάμψη κατά 27% σε ετήσια βάση.
Οπως προαναφέρθηκε, ο κινεζικός όμιλος υψηλής τεχνολογίας, με δραστηριότητες σε εξοπλισμό δικτύων και σε κινητά τηλέφωνα, μεταξύ άλλων πούλησε την περίοδο Απριλίου - Ιουνίου, μεσούσης της πανδημίας δηλαδή, 55,8 εκατομμύρια συσκευές. Δεύτερη έρχεται με κριτήριο τις πωλήσεις η Samsung, η οποία πούλησε το εν λόγω διάστημα 53,7 εκατομμύρια τεμάχια, όπερ σημαίνει 30% λιγότερα από όσο το αντίστοιχο τρίμηνο το 2019. Αξίζει να σημειωθεί πως οι επιδόσεις της Huawei το δεύτερο τρίμηνο έρχονται και υλοποιούν το από μακρού όραμά της να καταλάβει την πρώτη θέση παγκοσμίως.
Στη Γηραιά Ηπειρο, μια πολύ σημαίνουσα αγορά για τον κινεζικό όμιλο, το μερίδιό του μειώθηκε δραστικά στο 16%, ενώ το δεύτερο τρίμηνο του 2019 κατείχε το 22%, βάσει των δεδομένων της εταιρείας ερευνών Counterpoint Research. Για τα δεδομένα της ευρωπαϊκής αγοράς, η πρώτη στην κατάταξη είναι η Apple, δεύτερη η Samsung και κατόπιν, τρίτη, ακολουθεί η Huawei, όπερ φανερώνει πως η τελευταία οικοδόμησε την κορυφαία παγκόσμια θέση της χάρις στις μεγάλες της προσπάθειες να εδραιώσει έτι περαιτέρω το μερίδιό της στην Κίνα.
Κι επειδή η συγκεκριμένη χώρα διαθέτει τεράστιο πληθυσμό, μπορεί να εκτινάξει και το συνολικό μερίδιο μιας εταιρείας επί της παγκόσμιας αγοράς. «Εκτιμούμε πως θα είναι πολύ δύσκολο για τη Huawei να διατηρήσει την πρώτη θέση στη διεθνή κατάταξη σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα», παρατηρεί ο Μο Τζία, αναλυτής της εταιρείας ερευνών Cαnalys. «Οι συνεργαζόμενες εταιρείες σε μείζονες αγορές, όπως είναι αυτή της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ανησυχούν ολοένα και περισσότερο για τις εξελίξεις στο σινοαμερικανικό μέτωπο. Οπότε περιορίζουν τον αριθμό των μοντέλων της Huawei που έχουν στα χέρια τους και στρέφονται σε άλλες εταιρείες, ώστε να μειώσουν τον όποιο κίνδυνο. Η δημοφιλία και η ισχύς του εμπορικού σήματος της Huawei στην Κίνα δεν επαρκούν ώστε να διατηρηθεί στην κορυφαία θέση η εταιρεία, αφ’ ης στιγμής ξεκινήσει σταθερά η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας», εξηγεί την άποψή του.
Ας μη λησμονούμε ότι το 2018 η Ουάσιγκτον ενέταξε τον κινεζικό όμιλο σε «μαύρη λίστα» και έτσι αυτός δεν είχε πρόσβαση σε αμερικανικής κατασκευής τεχνολογία – άρα δεν μπορεί η Huawei να κάνει χρήση του λειτουργικού συστήματος Android της Google. Οπως χαρακτηριστικά τονίζει στο Bloomberg ο επικεφαλής αναλυτής της Canalys Μπεν Στάντον, «πριν από ένα χρόνο ελάχιστοι θα είχαν προβλέψει κάτι τέτοιο, αλλά χωρίς την πανδημία δεν θα συνέβαινε, μιας και η Huawei εκμεταλλεύθηκε πλήρως την ανάκαμψη της κινεζικής αγοράς από τον κορωνοϊό».