Kathimerini.gr
Το πράσινο φως για να πετάξει ξανά το Boeing 737 Max έδωσε η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αερομεταφορών των ΗΠΑ, είκοσι μήνες αφότου το πρώτο σε πωλήσεις αεροπλάνο της εταιρείας καθηλώθηκε στο έδαφος, εξαιτίας των δύο δυστυχημάτων που οδήγησαν 346 άτομα στο θάνατο.
Η απαγόρευση πτήσεων για τα Boeing 737 Max ίσχυε από το Μάρτιο του 2019. Οι έρευνες που πραγματοποιήθηκαν αποκάλυψαν ότι «ένοχη» για τα δυστυχήματα ήταν μία ρύθμιση ασφαλείας που κανονικά έπρεπε να αποτρέπει τα αεροπλάνα από το να ανεβαίνουν πολύ γρήγορα. Όμως σε αυτές τις δύο περιπτώσεις, ανάγκασε τη μύτη των αεροσκαφών να γυρίσει προς τα κάτω, οδηγώντας στη συντριβή. Οι πιλότοι και των δύο πτήσεων πάλεψαν με τα συστήματα των αεροπλάνων, αφού η εταιρεία δεν ανέφερε τη συγκεκριμένη ρύθμιση στο manual αεροσκάφους.
Η καθήλωση των Max κράτησε ένα χρόνο περισσότερο από ό,τι αναμενόταν αρχικά και κόστισε στην Boeing τουλάχιστον 20 δισ. δολάρια. Εάν συνυπολογιστούν και οι χαμένες παραγγελίες για το συγκεκριμένο τύπο αεροπλάνου, αυτό πιθανότατα είναι το πιο ακριβό λάθος που έχει γίνει ποτέ από ιστορία.
«Οι αρχές έχουν δηλώσει ότι οι αλλαγές στο σχεδιασμό της Boeing, σε συνδυασμό με τις αλλαγές στις διαδικασίες των πληρωμάτων και τη βελτίωση της εκπαίδευσης, θα τους δώσει την εμπιστοσύνη να πιστοποιήσουν το αεροσκάφος ως ασφαλές για να πετά», ανέφερε η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αερομεταφορών.
Με το τέλος της απαγόρευσης πτήσεων, η Boeing θα μπορέσει να αρχίσει να παραδίδει τα τουλάχιστον 450 Max που έχει κατασκευάσει αλλά δεν μπορούσε να παραδώσει στους πελάτες της. Η εταιρεία έχει παραγγελίες για περισσότερα από 3.000 ακόμα Boeing 737 Max, παρότι οι πελάτες της προχώρησαν σε εκατοντάδες ακυρώσεις μετά τα δυστυχήματα.