ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πρόεδρος: Η Παιδεία υπ’ αριθμόν ένα προτεραιότητα για την κυβέρνηση

Όλα τα θέματα που έχει να διαχειριστεί η Κυβέρνηση αυτό το διάστημα, όπως το εθνικό θέμα, η οικονομία και τα θέματα υγείας, ξεκινούν από την εκπαίδευση, ανέφερε ο κ. Χριστοδουλίδης

ΚΥΠΕ

Η Παιδεία αποτελεί την υπ’ αριθμόν ένα προτεραιότητα για τη δική μας διακυβέρνηση, δήλωσε την Πέμπτη ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Χριστοδουλίδης, κατά τη διάρκεια ημερίδας για την Ψηφιακή Εκπαίδευση στη Λευκωσία, σημειώνοντας παράλληλα πως όλα τα θέματα που έχει να διαχειριστεί η Κυβέρνηση αυτό το διάστημα, όπως το εθνικό θέμα, η οικονομία και τα θέματα υγείας, ξεκινούν από την εκπαίδευση.

Στον χαιρετισμό του κατά την έναρξη της ημερίδας, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είπε πως η κυβέρνηση προσεγγίζει τον εκπαιδευτικό κόσμο και τους μαθητές ως συνεργάτες και συνοδοιπόρους σε αυτή την προσπάθεια ώστε να ανέβει ο πήχης ακόμη πιο ψηλά σε σχέση με την εκπαίδευση, προσθέτοντας πως δράσεις όπως η σημερινή αναδεικνύουν την έμφαση που δίνεται στην εκπαίδευση και, κατ’ επέκταση, στον ψηφιακό μετασχηματισμό της, ο οποίος βρίσκεται σε πλήρη ευθυγράμμιση με τις πολιτικές και τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Οι πολιτικές, τα προγράμματα και οι δράσεις του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας έχουν καθοριστική συμβολή στην επίτευξη του στόχου της ψηφιακής μετάβασης του εκπαιδευτικού μας συστήματος», ανέφερε.

Αναφερόμενος στο εκπαιδευτικό σύστημα, ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης είπε ότι πρέπει να ξεφύγουμε από μια κατάσταση πραγμάτων όπου ο πρωταρχικός στόχος είναι η κάλυψη ύλης και περισσότερης ύλης και να επικεντρωθούμε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, στην ανάπτυξη γνώσεων και στη διαμόρφωση στάσεων, και η οποία θα βασίζεται στη συμπερίληψη, στη χωρίς περιορισμούς πρόσβαση στη μάθηση, καθώς και στην ασφαλή και υπεύθυνη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών.

Συμπλήρωσε πως η πρόσφατη πανδημία ανέδειξε την ανάγκη για επιτάχυνση σε όλους τους τομείς της ψηφιακής μετάβασης, η οποία πρέπει να περιλαμβάνει προσαρμογή των παιδαγωγικών μεθόδων, τη βελτίωση των υποδομών, αλλά και την ανάπτυξη της ψηφιακής ικανότητας τόσο των μαθητών και μαθητριών, όσο και των εκπαιδευτικών.

Για τον σκοπό, συνέχισε ο Πρόεδρος, η κυβέρνηση προωθεί σχεδιασμούς με βάση τις προτεραιότητες που τίθενται σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως το Σχέδιο Δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ψηφιακή Εκπαίδευση 2021-2027, στο οποίο καθορίζονται ως στρατηγικές προτεραιότητες η προώθηση της ανάπτυξης ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών επιδόσεων και η ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων και ικανοτήτων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Προσέθεσε πως, μεταξύ άλλων, μέσα από το Πρόγραμμα Διακυβέρνησης για την Παιδεία επιδιώκεται η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού των σχολικών μονάδων, η ενίσχυση των υποδομών και του τεχνολογικού εξοπλισμού των σχολείων για όλους τους μαθητές, η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών για διδασκαλία και μάθηση χωρίς αποκλεισμούς και χωρίς διακρίσεις, καθώς και η ανάπτυξη των ψηφιακών ικανοτήτων και η ενσωμάτωσή τους στα αναλυτικά προγράμματα όλων των βαθμίδων.

Συμπλήρωσε πως στο παραπάνω πλαίσιο είναι σε εξέλιξη μεταρρυθμιστικές δράσεις του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, οι οποίες συντονίζονται από το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας και στοχεύουν στην απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων και στην αναβάθμιση της ψηφιακής υποδομής και του εξοπλισμού των σχολείων, καθώς και στη λειτουργία ολοκληρωμένων συστημάτων υπηρεσιών υποστήριξης της διαχείρισης των σχολικών μονάδων και των υπηρεσιών υποστήριξης της διοίκησης του Υπουργείου.

Συγκεκριμένα, ανέφερε πως με ορίζοντα το έτος 2026 και με αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων ύψους €13,8 εκ., η κυβέρνηση στοχεύει στην υλοποίηση της εφαρμογής ενός σχεδίου πλήρους αναβάθμισης του ψηφιακού εξοπλισμού στα σχολεία με τη δημιουργία 6.600 ψηφιακών τάξεων, μετασχηματισμού των Αναλυτικών Προγραμμάτων, ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων και των δεξιοτήτων που σχετίζονται με την εκπαίδευση STEM, επιχορήγησης για αγορά φορητών ψηφιακών συσκευών από μαθητές και μαθήτριες Δημοτικού και Γυμνασίου και επιμόρφωσης και επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών σε θέματα παιδαγωγικής ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία και τη μάθηση.

«Η εποχή της ψηφιακής πολιτότητας που διανύουμε επιβάλλει επιτακτικά την προσαρμογή του εκπαιδευτικού μας συστήματος, δεν πρέπει να είναι προαιρετικό για αυτούς που επιλέγουν, θα πρέπει να είναι για όλους τους μαθητές μας, ώστε το σύστημά μας να προετοιμάζει κριτικά σκεπτόμενους και ψηφιακά ικανούς πολίτες, έτοιμους να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις, να αξιοποιούν τις ευκαιρίες και να διαμορφώνουν το μέλλον τους», υπογράμμισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, προσθέτοντας πως προσβλέπει στη στήριξη όλων των εμπλεκομένων στα εκπαιδευτικά δρώμενα για αποτελεσματική ανταπόκριση σε αυτό το κάλεσμα «ώστε να δώσουμε στα παιδιά μας όλα τα εφόδια που τους είναι απαραίτητα για προσωπική και επαγγελματική ευημερία ως πολίτες ενός σύνθετου, απαιτητικού και διαρκώς εξελισσόμενου περιβάλλοντος».

Στον δικό της χαιρετισμό, η Υπουργός Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου είπε πως οδοδείκτης για το Υπουργείο αποτελεί το πρόγραμμα διακυβέρνησης, το οποίο αποσκοπεί στην επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και την ενσωμάτωση σύγχρονων τεχνολογιών.

Προσέθεσε πως το Υπουργείο ενδιαφέρει ιδιαίτερα και η πιστοποίηση με σκοπό την παρέμβαση στους τομείς που χρήζουν βελτίωσης, καθώς και η παροχή εξειδικευμένων προγραμμάτων εκπαίδευσης στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων από όλες τις ομάδες πληθυσμού.

Σύμφωνα με την κ. Μιχαηλίδου, όλες οι ενέργειες του Υπουργείου εμπίπτουν στις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με βάση το Σχέδιο Δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση 2021-2027, αλλά και το κείμενο πολιτικής του Υπουργείο Παιδείας, το οποίο θα επικαιροποιηθεί και θα κοινοποιηθεί σύντομα, σε πλήρη συνεργασία με το Υφυπουργείο Έρευνας και Καινοτομίας, με στόχο την υποστήριξη της μάθησης και της εκπαίδευσης για τη δια βίου απόκτηση ικανοτήτων σε ένα πλαίσιο συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.

Τα βασικά έργα του Υπουργείου που σχετίζονται με χρηματοδοτήσεις στήριξης της πολιτικής μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης αφορούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό στα σχολεία, ένα πρόγραμμα 14 εκατομμυρίων ευρώ που σχετίζεται με τις δεξιότητες και τις ικανότητες μαθητών και εκπαιδευτικών, την επιχορήγηση αγοράς ηλεκτρονικού υπολογιστή τύπου ταμπλέτας στη δημοτική και στη μέση εκπαίδευση, τη δημιουργία ψηφιακών τάξεων και τον μετασχηματισμό των αναλυτικών προγραμμάτων.

Συμπλήρωσε πως το μεγάλο πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών συνεχίζεται μέσω του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και άλλων φορέων, ώστε και ο τελευταίος εκπαιδευτικός όλων των βαθμίδων να έχει την ευκαιρία στήριξης, ενδυνάμωσης και επικαιροποίησης γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων.

Το δεύτερο μεγάλο πρόγραμμα του Υπουργείου αφορά την ηλεκτρονική διακυβέρνηση του σχολείου, σε συνεργασία και διασύνδεση με το κεντρικό Υπουργείο, συνέχισε η κ. Μιχαηλίδου, εξηγώντας πως πρόκειται για μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, το Σύστημα Υπηρεσιών Υποστήριξης.

Προσέθεσε πως πολύ σύντομα το Υπουργείο θα είναι σε θέση να προχωρήσει με την πλήρη υλοποίηση των σχεδιασμών του που αφορά στο μηχανογραφικό σύστημα της εκπαίδευσης, με στόχο τη συστηματική ενημέρωση των εκπαιδευτικών, τη βελτίωση της διαχείρισης των σχολικών μονάδων, την υποστήριξη των εκπαιδευτικών με τράπεζες υλικών, τη διεκπεραίωση καθημερινών διοικητικών αναγκών και την προμήθεια του αναγκαίου εξοπλισμού.

Συμπλήρωσε πως ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 20 και πλέον εκατομμύρια ευρώ, μια από τις μεγαλύτερες επεμβάσεις αυτού του είδους, η οποία χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και από εθνικούς πόρους.

Η κ. Μιχαηλίδου στάθηκε επίσης στην αγαστή, όπως τη χαρακτήρισε, συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας, το οποίο έχει ήδη εργαστεί παράλληλα σε πολλές από τις προαναφερθείσες θεματικές και συνεισφέρει με έτοιμο υλικό στην ελληνική γλώσσα.

Μαγνητοσκοπημένο χαιρετισμό στην ημερίδα απηύθυνε και η Θέμις Χριστοφίδου, Γενική Διευθύντρια ΓΔ Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατά τον οποίο ανέφερε πως 34 στους 100 μαθητές στην ΕΕ έχουν χαμηλή επίδοση στις ψηφιακές δεξιότητες, 54 στα 100 άτομα ηλικίας 16-74 ετών έχουν τις ελάχιστες βασικές ψηφιακές δεξιότητες, ενώ μόνο 39 στους 100 εκπαιδευτικούς νιώθουν επαρκώς προετοιμασμένοι για τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών.

Προσέθεσε πως θετικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός πως η ψηφιακή εκπαίδευση συνιστά το 1/3 του προϋπολογισμού για την εκπαίδευση στο πλαίσιο των εθνικών σχεδίων ανάκαμψης και ανθεκτικότητας των κρατών μελών της ΕΕ, συμπληρώνοντας πως οι προσπάθειες σε ευρωπαϊκό επίπεδο επικεντρώνονται στο σχέδιο δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση 2021-2027, αποτελώντας βασικό παράγοντα για την υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης και συμβάλλοντας στο Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων που μόλις έχει ξεκινήσει, περιλαμβάνοντας 14 δράσεις και εστιάζοντας στους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία.

Η κ. Χριστοφίδου ανέδειξε επίσης το πρόγραμμα Erasmus+ ως το σημαντικότερο εργαλείο χρηματοδότησης όλων των σχετικών προσπαθειών, με το 47% των υποβληθέντων έργων για την περίοδο 2021-2022 να έχει επικεντρωθεί στον ψηφιακό μετασχηματισμό σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης, ενώ το εργαλείο αξιολόγησης εκπαιδευτικού SELFIE συνεχίζει να υποστηρίζει τα σχολεία στις στρατηγικές ψηφιακού μετασχηματισμού, έχοντας φτάσει τους 5 εκατομμύρια χρήστες.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση