ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Το προφίλ του κυπριακού Black Friday

Μέχρι 40% οι εκπτώσεις σε τελευταία στοκ, αναμένονται αυξημένες πωλήσεις τηλεοράσεων λόγω του Μουντιάλ, και περισσότερος κόσμος στην αγορά σε σχέση με πέρσι

Από το 1952 ξεκίνησε στην Αμερική ο θεσμός του Black Friday και είναι η Παρασκευή η οποία ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών στην Αμερική. Συνήθως δε πραγματοποιείται από τις 23 μέχρι τις 29 Νοεμβρίου, ενώ σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων.  Ονομάστηκε Black Friday από το μαύρο μελάνι που χρησιμοποιούσαν οι λογιστές την δεκαετία του ΄60 για να καταγράψουν στα λογιστικά βιβλία τις μέρες με θετικό ισολογισμό, αφού την συγκεκριμένη μέρα καταγράφονται σημαντικά κέρδη. Έτσι η εν λόγω Παρασκευή, έμεινε να ονομάζεται Μαύρη. Στην Κύπρο έφτασε μόλις πριν από πέντε χρόνια, με μουδιασμένες προσφορές και συμμετοχή επιχειρήσεων. Έγινε περισσότερο γνωστός ως θεσμός το 2016, ενώ αγκαλιάστηκε από τους καταναλωτές το 2017, χρονιά κατά την οποία σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων και επισκεψιμότητας. 

Τί γνωρίζουμε για το Black Friday στην Κύπρο:

-Κάθε χρόνο ο θεσμός κερδίζει κάθε χρόνο έδαφος (με εξαίρεση το 2021), με ολοένα και περισσότερες εταιρείες (ξενοδοχεία, εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και αεροπορικές) να προχωρούν σε προσφορές σε προϊόντα αλλά και υπηρεσίες. 

-Τα top selling προϊόντα στην Κύπρο είναι διαχρονικά οι τηλεοράσεις και ακολουθούν τα προϊόντα τεχνολογίας, tablets, gadgets, κονσόλες, play stationκαι smartphones και οι ηλεκτρικές συσκευές. Πέρσι, στην κορυφή των πωλήσεων βρέθηκαν οι ρομποτικές ηλεκτρικές σκούπες.

-Παρά το γεγονός ότι τι 2021 ήταν χρονιά που οι πωλήσεις κινήθηκαν μουδιασμένα σε σχέση με το 2019, υπήρχαν περιπτώσεις που καταστήματα τεχνολογίας είχαν ξεμείνει από στοκ. Επίσης, περιορισμένος αριθμός τεμαχίων είχε καταγραφεί και στις κονσόλες gaming.

-Επιπλέον, οι ηλεκτρονικές αγορές την περίοδο του Black Friday (αλλά και ευρύτερα), βελτιώνονται αργά και σταθερά, αφού η μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών στην Κύπρο, αρέσκεται να ψωνίζει σε φυσικά καταστήματα. 

-Η υιοθέτηση του θεσμού και στην Κύπρο, κατάφερε να δώσει σημαντικές ανάσες στις επιχειρήσεις και τις πωλήσεις Νοεμβρίου. Πρόκειται για μήνα που θεωρείται δύσκολος για το λιανικό εμπόριο, αφού τα πορτοφόλια των καταναλωτών είναι σε διαδικασία επαναφόρτισης μετά τις καλοκαιρινές διακοπές και προετοιμασίας για τις χριστουγεννιάτικες αγορές Δεκεμβρίου. Ακόμα και στις καλύτερες επιδόσεις του θεσμού (2019), ο Νοέμβριος παραμένει ένας σχετικά υποτονικός μήνας για το λιανικό.

Οι προσφορές

Τα επίπεδα των πωλήσεων στο πλαίσιο του Black Friday καθορίζονται κυρίως από τα επίπεδα των προσφορών, ιδιαίτερα δε στα καταστήματα ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών. Πέρσι, τα επίπεδα των προσφορών δεν ήταν αρκετές για να προσελκύσουν τον όγκο καταναλωτών προηγούμενων χρονιών. Φέτος οι εκπτώσεις θα κυμανθούν από 20-40% αναφέρει ο κ. Αντωνίου, ενώ οτιδήποτε πάνω από 40% αποτελεί παλιό στοκ ή τελευταία κομμάτια που πρέπει να εξαντληθούν. Πέραν τούτου, περιγράφει ότι η εκτόξευση των λειτουργικών εξόδων συμπιέζει την κερδοφορία των καταστημάτων, και τη δυνατότητα για να πιο δελεαστικές προσφορές. Από την άλλη, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του Nicosia Mall, Γιώργο Γεωργίου, η διάρκεια των προσφορών εξαρτάται από τα διαθέσιμα στοκ κάθε καταστήματος. Όσοι βρίσκονται προ κινδύνου ελλείψεων σε εμπορεύματα, τότε θα περιορίσουν τις προσφορές τους μόνο την ημέρα του Black Friday. Τα περισσότερα καταστήματα αναμένεται να τις εφαρμόζουν 2-3 μέρες πριν την Μαύρη Παρασκευή, ενώ υπάρχουν και οι επιχειρήσεις που επεκτείνουν την διάρκεια των προσφορών του Black Friday για μεγαλύτερη περίοδο, δημιουργώντας το trend του Black Week. Το δεδομένο πάντως είναι ότι οι διαφημιστικές καμπάνιες των καταστημάτων έχουν ήδη ξεκινήσει από πολύ νωρίτερα, ενώ τα διαφημιστικά μηνύματα έχουν αυξηθεί σημαντικά από το πρωί της Δευτέρας.

Φέτος η διεξαγωγή του Παγκόσμιου Κυπέλου Ποδοσφαίρου προσθέτει ένα σημαντικό θετικό πρόσημο στους υπολογισμούς για το ύψος των αγορών στο φετινό Black Friday. Από την άλλη, στην ίδια εξίσωση θα πρέπει να περιληφθεί όμως και ο παράγοντας ακρίβεια και το πώς επηρεάζει τελικά την καταναλωτική διάθεση και τις αγορές. Αποτελεί ένα στοίχημα λοιπόν για τις επιχειρήσεις, αν θα καταφέρουν να επανέλθουν σε επίπεδα πωλήσεων 2019, με αυτά τα δεδομένα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση