Εντός της άλλης εβδομάδας, ή το αργότερο αρχές Μαρτίου αναμένεται ότι θα ανακοινωθούν το νέο πρόγραμμα δρομολογίων της θαλάσσιας σύνδεσης Κύπρου Ελλάδας. Όπως πληροφορείται η «Κ» τις τελευταίες εβδομάδες η εταιρεία Scandro Holding είναι σε διαδικασία διαμόρφωσης του, προσπαθώντας να κλείσει όλες τις λεπτομέρειες για το πρόγραμμα πλοών της φετινής χρονιάς σε συνεννόηση με τα λιμάνια Πειραιά και Λεμεσού (η σύμβαση τους παρέχει το δικαίωμα να ξεκινήσουν είτε από τη Λεμεσό είτε από τη Λάρνακα είτε να έχουν συνδυασμό λιμένων).
Η εταιρεία εξετάζει παράλληλα την αύξηση της συχνότητας του δρομολογίου σε δύο φορές την εβδομάδα. Βάσει του διαγωνιστικού εγγράφου το πλοίο θα πρέπει να εκτελέσει 22 μετ’ επιστροφής πλόες. Αυτό σημαίνει ότι θα εκτελείται ένα δρομολόγιο την εβδομάδα για περίοδο Μαΐου μέχρι Οκτώβριο.
Το προηγούμενο διάστημα ήταν σε εξέλιξη και διαπραγματεύσεις για προσθήκη και του Ισραήλ στην θαλάσσια σύνδεση, ωστόσο πρόκειται για σενάριο το οποίο θα πρέπει να θεωρείται μάλλον απομακρυσμένο επί του παρόντος.
Λεμεσός ή Λάρνακα
Πάντως η εταιρεία έχει κληθεί από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας να καταθέσει όλες τις σχετικές λεπτομέρειες σε σχέση με το πλοίο τα δρομολόγια, τις μέρες, τις ώρες και τις τιμές μέχρι τέλος Φεβρουαρίου, αρχές Μαρτίου. Όπως αναφέρει ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Δημητριάδης, βάσει της σύμβασης η εταιρεία έχει την ευελιξία να διαμορφώσει τα δρομολόγια με τα λιμάνια που διαβουλεύεται με το πλοίο που θέλει να ενεργοποιήσει. Πάντως, η σύμβαση παρέχει την ευελιξία επιλογής έναρξης των δρομολογίων είτε από τη Λεμεσό είτε από τη Λάρνακα είτε να έχουν συνδυασμό λιμένων).
Ο Β. Δημητριάδης σημείωσε ότι η μικρή καθυστέρηση που υπάρχει- θα έπρεπε να γινόταν περί τα μέσα Ιανουαρίου- δεν δημιουργεί ανησυχία, ενώ υπενθύμισε επιθυμώντας να καθησυχάσει τυχόν ανησυχίες, ότι υπάρχουν εγγυητικές ρήτρες και ασφαλιστικές δικλείδες που διασφαλίζουν την συνέχιση του δρομολογίου.
Όλα τα πιο πάνω θα ξεκαθαρίσουν σύμφωνα με τον αρμόδιο Υφυπουργό μέχρι τις αρχές του Μάρτη μετο κοινό να έχει πλήρη ενημέρωση και να μπορεί να κάνει τις κρατήσεις του.
Έγιναν αλλαγές
Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρώτη χρονιά λειτουργίας του δρομολογίου, έγιναν 22 μετ' επιστροφής ταξίδια, με το πλοίο Daleela, μεταφορικής ικανότητας 400 ατόμων και πέραν των 100 οχημάτων. Το πρώτο ταξίδι έγινε στις 19 Ιουνίου και το τελευταίο ταξίδι στις 16 Σεπτεμβρίου. Κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του δρομολογίου, είχαν γίνει επίσημα 15 παράπονα-αρνητικά σχόλια, 2 εισηγήσεις και 21 αιτήματα που ζητούσαν πληροφοριακό υλικό. Το περιεχόμενο των παραπόνων αξιολογήθηκε και έγινε η βάση για αλλαγές με στόχο την απλούστευση των διαδικασιών επιβίβασης, εισαγωγής και εξαγωγής οχημάτων και της εξυπηρέτησης των επιβατών στο λιμάνι Λεμεσού.