Συνεχίζεται το σήριαλ για τη λεωφόρο Μακαρίου και το κυκλοφοριακό προφίλ το οποίο θα κρατήσει τελικά η Λεωφόρος. Τα τελευταία 24ωρα, το θέμα ήταν στο επίκεντρο των συζητήσεων, ενώ κορυφώθηκε μετά την απόφαση του ομίλου Χ.Α. Παπαέλληνα να παγώσει τις επενδύσεις του στην λεωφόρο, επικαλούμενος τις αλλαγές στο κυκλοφοριακό καθεστώς της λεωφόρου. Η απόφαση Παπαέλληνα χαρακτηρίστηκε ως μεμονωμένη από πλευράς των επιχειρηματιών της περιοχής, ενώ στην αντίπερα όχθη βρίσκεται μερίδα αυτών, η οποία τάσσεται σθεναρά υπέρ της άποψης ότι η Μακαρίου θα πρέπει να παραμείνει ανοικτή για τα οχήματα, έστω κι αν αυτό δεν ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. Κάτι που καταδεικνύουν άλλωστε και οι σχετικές προοπτικές φωτογραφίες κυκλοφορίας οχημάτων.
Όπως πληροφορείται η «Κ», τις προηγούμενες ημέρες έγιναν επαφές και συζητήσεις μεταξύ των επιχειρηματιών της Μακαρίου και κατέληξαν στη δημιουργία μίας ad hoc επιτροπής, η οποία θα αναλάβει να υποστηρίξει την άποψη της διέλευσης οχημάτων στην λεωφόρο. Τις επόμενες ώρες, αναμένεται ότι θα κυκλοφορήσει σχετικό υπόμνημα το οποίο θα φέρει τις υπογραφές αριθμού επιχειρηματιών/ καταστηματαρχών της Μακαρίου και των παράδρομων και θα κοινοποιηθεί σε όλους όσοι εμπλέκονται στο ζήτημα.
Τον προσεχή Απρίλη ξεκινούν οι εργασίες για το NYX Λευκωσίας στην καρδιά της Μακαρίου
Την θέλουν ανοικτή
Στο εν λόγω υπόμνημα γίνεται λόγος για την ανάγκη ομαλής και απρόσκοπτης διακίνησης των πολιτών και για εύκολη πρόσβασή τους στον κεντρικό εμπορικό δρόμο της πρωτεύουσας, ως απαραίτητο συστατικό για την διασφάλιση της εμπορικής βιωσιμότητας του συνόλου των καταστημάτων της περιοχής. Στην ουσία, οι υπογράφοντες καταστηματάρχες ζητούν όπως η Μακαρίου παραμείνει ανοικτή στην κυκλοφορία και εισηγούνται τέσσερις ρυθμίσεις. Κατ΄αρχάς, εισηγούνται την μονοδρόμηση της Λεωφόρου Μακαρίου στη συμβολή των λεωφόρων Σπύρου Κυπριανού-Διγενή Ακρίτα με κατεύθυνση προς την λεωφόρο Ευαγόρου. Κατά δεύτερο, προτείνουν όπως η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας της Μακαρίου, χρησιμοποιείται αποκλειστικά από δημόσια οχήματα Αστικής Κυκλοφορίας (λεωφορεία) και η δεξιά λωρίδα από ιδιωτικά οχήματα. Όσον αφορά τα ιδιωτικά οχήματα, εισηγούνται όπως τους επιτρέπεται η στροφή προς τα δεξιά, με κατεύθυνση την λεωφόρο Στασάνδρου και τους παράδρομους Άννης Κομνηνής, Ήρας και Μπουμπουλίνας. Τέλος, στο υπόμνημα αναφέρεται ότι η παράδρομος Γρηγορίου Ξενοπούλου και Άννης Κομνηνής θα πρέπει να λειτουργούν αντίστροφα, ώστε να είναι εφικτή η επαναφορά από τη λεωφόρο Στασάντρου στη λεωφόρο Μακαρίου.
Εκτιμούν ότι με τις πιο πάνω ρυθμίσεις, θα δοθεί η ευκαιρία για εύκολη πρόσβαση σ’ όλη την παρακείμενη περιοχή ενώ με δεδομένη την εύκολη στάθμευση (πρόσβαση σε 14 χώρους στάθμευσης) αυτό θα διευκολύνει το αγοραστικό κοινό, θα αποφευχθεί η απομόνωση της περιοχής και θα αποκλειστεί ο κίνδυνος, όπως αναφέρουν, ενδεχόμενης γκετοποίησης της Μακαρίου, διατηρώντας τις συνθήκες ασφάλειας για την συγκεκριμένη και ευρύτερη περιοχή. Μιλώντας στην «Κ» ο Νίκος Βασιλείου, εκπρόσωπος της συγκεκριμένης επιτροπής, ανέφερε ότι με αυτόν τον τρόπο θα διασφαλιστεί η γρήγορη οδική πρόσβαση προς όλες τις κατευθύνσεις. Θέση των επιχειρηματιών που υπογράφουν το υπόμνημα είναι ότι η προτεινόμενη προσέγγιση ακολουθείται στην πλειοψηφία των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων, όπως η Oxford Street στο Λονδίνο. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλείου, οι εν λόγω θέσεις υποστηρίζονται από την πλειοψηφία των εμπορευόμενων στην περιοχή (Μακαρίου, Κομνηνής, Ήρας, Μπουμπουλίνας, Ξενοπούλου, Αγίας Ελένης και Στασάνδρου) και το υπόμνημα θα υπογραφεί από το 80% αυτών.Μαζί με το υπόμνημα, θα κυκλοφορήσει και σχετικός χάρτης ο οποίος θα αποτυπώνει τις προτεινόμενες αλλαγές.
Ικανοποιούν οι τζίροι
Το γεγονός ότι το κυκλοφοριακό καθεστώς της λεωφόρου βρίσκεται καθημερινά στο προσκήνιο, καθώς και το θολό τοπίο για το τι θα επικρατήσει τελικά, είναι γεγονός ότι δεν εξυπηρετούν την εμπορικότητα του δρόμου, ενώ εκφράζεται η εκτίμηση ότι το παρόν σκηνικό κρατά τον κόσμο μακριά από την Μακαρίου. Πάντως, στις εβδομάδες που προηγήθηκαν, υπήρξαν θετικά δείγματα από πλευράς επισκεψιμότητας και αγορών. Οι πρώτες εκτιμήσεις μερίδας επιχειρηματιών της περιοχής σκιαγραφούν ένα πιο high end προφίλ καταναλωτών σε σχέση με τα κλειστά εμπορικά κέντρα. Όπως αναφέρουν, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπάρχει μεγάλη προοπτική ώστε η λεωφόρος να είναι εμπορική αντάξια των κλειστών εμπορικών κέντρων, ενώ φαίνεται ότι ήδη υπήρξαν περιπτώσεις κατά τις οποίες ο τζίρος καταστημάτων στη Μακαρίου ήταν ψηλότερος από τον τζίρο των αντίστοιχων καταστημάτων στα εμπορικά κέντρα. Αυτό αποδίδεται στο γεγονός ότι οι επισκέπτες- πελάτες των καταστημάτων της Μακαρίου επισκέπτονται στοχευμένα την περιοχή για να ψωνίσουν.