ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Επενδύσεις και αλλαγή στρατηγικής από Airbnb

Νέα σειρά από ταξιδιωτικές εμπειρίες και άλλες υπηρεσίες πρόκειται να ξεκινήσει τον Μάιο

Kathimerini.gr

Δεκαέξι χρόνια μετά την ίδρυσή της η Airbnb επανεξετάζει τη στρατηγική της, βελτιώνοντας τα προσφερόμενα ακίνητα και εισάγοντας νέες εμπειρίες. Μια από τις πλέον δημοφιλείς πλατφόρμες βραχυχρόνιας ενοικίασης καταλυμάτων στον κόσμο έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις σε κατοίκους, ταξιδιώτες και τοπικές Αρχές τα τελευταία χρόνια. Αρκετοί προορισμοί μάλιστα έχουν εναντιωθεί στον αυξανόμενο αριθμό των καταλυμάτων της, όπως η Φλωρεντία και η Βαρκελώνη, σε μια προσπάθεια να αναχαιτίσουν τη στεγαστική κρίση. Μερικές από τις πιο επιθετικές κινήσεις μάρκετινγκ της εταιρείας μάλιστα έχουν συγκεντρώσει επίσης πυρά, όπως η προσφορά στους επισκέπτες του Κολοσσαίου να γίνουν «μονομάχοι», κίνηση την οποία οι ντόπιοι και οι αξιωματούχοι της πόλης έσπευσαν να απορρίψουν ως «εξευτελιστική».

Τώρα, ο κολοσσός των διακοπών επανεξετάζει τη στρατηγική του, προχωράει σε προσλήψεις και ετοιμάζεται να ανακοινώσει μια νέα σειρά από εμπειρίες και άλλες υπηρεσίες που πρόκειται να ξεκινήσουν τον Μάιο.

Η πλατφόρμα με έδρα το Σαν Φρανσίσκο δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι σχεδιάζει να επενδύσει 200 έως 250 εκατ. δολάρια φέτος για τη δημιουργία αυτών των επιχειρήσεων, με στόχο να αποκομίσει τελικά έσοδα 1 δισ. δολαρίων από αυτές. Η εταιρεία σχεδιάζει να επαναφέρει τις εμπειρίες της, προσφέροντας αύξηση διαμονής των χρηστών μέσω ταξιδιωτικών δραστηριοτήτων, όπως περιηγήσεις με ποδήλατο, γευσιγνωσίες φαγητού κ.ά. Η Airbnb άρχισε να προσφέρει μια περιορισμένη σειρά εμπειριών το 2016, αλλά ακύρωσε τα σχέδιά της όταν ξέσπασε η πανδημία.

«Μέρος των επανασχεδιασμένων εμπειριών είναι να φέρουμε περισσότερα πράγματα στην πλατφόρμα, πράγματα που μπορεί κανείς να κάνει όταν ταξιδεύει», επισημαίνει η οικονομική διευθύντρια της Airbnb Ελι Μερτς. «Τελικά, ο στόχος θα ήταν πράγματα που μπορείτε να κάνετε στην πόλη σας επειδή είναι συναρπαστικά, ενδιαφέροντα και διαφοροποιημένα από άλλα πράγματα που μπορεί να κάνετε». Η εταιρεία στοχεύει επίσης να αυξήσει τον αριθμό των εργαζομένων περίπου κατά 10% φέτος, σε σύγκριση με αύξηση της τάξης του 6% πέρυσι με 7.300 εργαζομένους.

Η επένδυση στις εμπειρίες θα βοηθήσει την Airbnb να ανταγωνιστεί το Viator του TripAdvisor και το GetYourGuide, λέει ο Νταν Βάσιολεκ, αναλυτής μετοχών στη Morningstar, προσθέτοντας πως αναμένει ότι η Airbnb θα φτάσει στα 10 δισ. δολάρια σε κρατήσεις από εμπειρίες μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Ταυτόχρονα, η Airbnb θέλει να διατηρήσει ισχυρή κερδοφορία για τις επιχειρήσεις ενοικίασης κατοικιών, ιδίως μέσω της μεγαλύτερης χρήσης αυτοματισμών, εν μέρει για τη χρηματοδότηση νέων επενδύσεων.

Η εταιρεία θα μπορούσε να παρέχει μια αγορά για υπηρεσίες κατά τη διάρκεια της παραμονής των χρηστών στο Airbnb, για παράδειγμα προσωπικούς σεφ και εκπαιδευτές, καθώς και να εισαγάγει επιλογές μεταφοράς, με πιθανή συμμετοχή συνεργατών, δήλωσε ο Κέβιν Κόπελμαν, ανώτερος αναλυτής στην επενδυτική τράπεζα TD Cowen. Με την πάροδο του χρόνου θα μπορούσε να επιλέξει να κάνει τις υπηρεσίες της διαθέσιμες σε όσους δεν μένουν σε Airbnb, είπε.

Παρά τις αυξανόμενες ανησυχίες σχετικά με τη συμβολή της στον υπερτουρισμό, η δημοτικότητα της Airbnb συνεχίζει να αυξάνεται. Οι κρατήσεις κατά το θερινό τρίμηνο του 2024 αυξήθηκαν 8% στα 122,8 εκατ. σε σύγκριση με πέρυσι.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση