ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ελεύθερη η αγορά για τη ρωσική cola

Το κενό που άφησαν στη ρωσική αγορά αναψυκτικών, με ετήσιο τζίρο άνω των 9 δισ. δολ., οι Coca-Cola και Pepsi είναι μεγάλο και δημιουργεί τεράστιες ευκαιρίες για νέους παίκτες

ΠΗΓΗ: Reuters

Eνώ οι μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής αναψυκτικών παγκοσμίως, όπως η Pepsi και η Coca-Cola, έχουν κόψει τους δεσμούς τους με τη Ρωσία, η ρωσική Chernogolovka που δραστηριοποιείται στον ίδιο κλάδο σπεύδει να επωφεληθεί από την αποχώρηση αυτών των εταιρειών και θέτει στόχο να αποκτήσει το 50% μιας αγοράς που αγγίζει σε αξία τα 9 δισ. δολ.

Η εταιρεία Chernogolovka παράγει σνακ, εμφιαλωμένα νερά, ενεργειακά ποτά, ενώ από τον περασμένο Μάιο λάνσαρε και την Cola Chernogolovka. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, η μαζική αποχώρηση δυτικών εταιρειών από τη Ρωσία αλλά και η επιβολή κυρώσεων έπειτα από την εισβολή της στην Ουκρανία συνιστά μια –μη αναμενόμενη– ευκαιρία για τις εγχώριες επιχειρήσεις. Σε συνέντευξή της στο Reuters η CEO της ρωσικής εταιρείας, Natalia Sakhnina, επισήμανε πως η εταιρεία θα διπλασιάσει τα μεγέθη της κατά τη φετινή χρονιά, εκτιμώντας πως μέσα σε δύο χρόνια το μερίδιό της στην αγορά θα αγγίξει το 30%, από 8,5% που ήταν προς τα τέλη του 2021. «Ημασταν, είμαστε και θα είμαστε ο βασικός ρωσικός παραγωγός αναψυκτικών», τόνισε η ίδια. «Φιλοδοξούμε να γίνουμε ο απόλυτος κυρίαρχος στη ρωσική αγορά και δουλεύουμε πάνω σε αυτό». Σύμφωνα με στοιχεία του Statista που επικαλείται το Reuters, τα έσοδα του κλάδου των μη αλκοολούχων ποτών στη Ρωσία αγγίζουν τα 8,8 δισ. δολάρια.

Παρότι ανθρακούχα αναψυκτικά τα οποία παράγουν η Coca-Cola και η PepsiCo είναι ακόμη διαθέσιμα στη Ρωσία, σύντομα αυτά προβλέπεται να εξαφανιστούν καθώς τα αποθέματα μειώνονται. Ετσι, αυτό το κενό θα σπεύσουν να καλύψουν τοπικοί παραγωγοί, όπως η Chernogolovka. H εν λόγω εταιρεία έχει ήδη διπλασιάσει τον όγκο πωλήσεων στη νότια πόλη της Ρωσίας, Κρασνοντάρ, ενώ, σύμφωνα με την κ. Sakhnina, έχει αυξήσει την παραγωγική της δυναμική έως 50% μέχρι στιγμής στην πόλη Νοβοσιμπίρσκ. Οπως αναφέρουν στοιχεία της Nielsen στη Ρωσία, τα νέα αναψυκτικά τύπου cola που λάνσαραν εταιρείες όπως η Chernogolovka αλλά και ο ανταγωνιστής της, Ochakovo, σημείωσαν άνοδο στις πωλήσεις κατά 5% στη συγκεκριμένη κατηγορία κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022.

«Η εταιρεία μας δεν είχε παρουσία στην κατηγορία αναψυκτικών τύπου cola», δηλώνει η ίδια, αναφερόμενη σε μια κατηγορία αναψυκτικών που αντιπροσωπεύει σήμερα περίπου το 50% του συνόλου της αγοράς. «Εμείς εισήλθαμε σε αυτή την αγορά φέτος και η απόφαση αυτή συνέπεσε με την αποχώρηση διεθνών παικτών που δραστηριοποιούνται εκεί. Συνεπώς, εάν αξιολογήσουμε τις προοπτικές και τους στόχους μας, αυτά είναι σχεδόν απεριόριστα». Προκειμένου να ανταποκριθεί στη ζήτηση για τα αναψυκτικά της, η Chernogolovka προχωρεί στην ανέγερση παραγωγικής μονάδας 40.000 τ.μ. στην περιοχή, επένδυση που αγγίζει τα 50 εκατ. δολ. Η πρώτη φάση της υλοποίησής της εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2023. Παράλληλα, η εταιρεία άρχισε από τον Απρίλιο να προμηθεύει με τα προϊόντα της τα ρωσικά καταστήματα της Burger King και KFC, ενώ είναι σε συζητήσεις να προμηθεύει και τα καταστήματα της αλυσίδας Vkusno & tochka, τα αντίστοιχα McDonald’s, τα οποία άνοιξαν με αυτή την επωνυμία μετά την πώληση της άδειας από τη McDonald’s σε τοπικό παίκτη.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΠΗΓΗ: Reuters

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση