Με καζάνι που βράζει μοιάζει εκ νέου το σκηνικό σε ότι αφορά την Παιδεία, αφού μετά τις φωνές για τις εξετάσεις τετραμήνων ήρθε η μεγάλη εκδήλωση διαμαρτυρίας μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών ενώ το… «γλυκό ήρθε και έδεσε» μετά τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού, Πρόδρομου Προδρόμου που ουσιαστικά «ξέκοψε» την συζήτηση περί εξετάσεων και αξιολόγησης.
Η… οργή των μαθητών
Ζητώντας -ξανά- την κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνου οι μαθητές κατήλθαν για τρίτη φορά σε διαμαρτυρία υποστηρίζοντας πως ο θεσμός όχι μόνο δεν βοηθά αλλά προκαλεί και πάρα πολλά προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των σχολείων, αλλά και την εκπαιδευτική πορεία και ψυχοσύνθεση των μαθητών. Αναφορές στην εγκύκλιο της ΠΣΕΜ υπογραμμίζουν πως το πρόγραμμα των εξετάσεων τετραμήνου με την παράλληλη μείωση του διδακτικού χρόνου «σπρώχνουν τους μαθητές» σε ατελείωτες ώρες φροντιστηρίων δημιουργώντας μία πιεστική και αγχώδη κατάσταση.
Χαρακτηριστικές οι αναφορές του Προέδρου της ΠΣΕΜ, Γρηγόρης Γρηγορίου, σε ομιλία του έξω από το Προεδρικό είπε ότι «για μια ακόμη φορά, ως μαθητικό κίνημα δεν μπορούμε να μην διαμαρτυρηθούμε για τον τρόπο με τον οποίο μας αντιμετωπίζει το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση». Πρόσθεσε ότι «εδώ και τέσσερα χρόνια αγωνιζόμαστε ενάντια στις εξετάσεις ανά τετράμηνο και περιφρονούν τους μαθητές. Συνεχίζουν να ζουν στον κόσμο τους. Συνεχίζουν να αγνοούν την πραγματική εικόνα εντός των σχολείων».
Οι καθηγητές ζητούν τερματισμό των ενδιάμεσων εξετάσεων
Από πλευράς ΟΕΛΜΕΚ στην ανακοίνωση που καλούσε τα μέλη της να παρευρεθούν στην διαμαρτυρία τονίστηκε πως σκοπός είναι να γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις καθιστώντας την αξιολόγηση παραγωγική και ωφέλιμη για τους μαθητές ενώ κάλεσε εκ νέου το αρμόδιο υπουργείο να ζυγίσει τους προβληματισμούς και τις δυσκολίες που προκύπτουν μέσα από το νέο μοντέλο αναμένοντας την έναρξη διαλόγου. Η ενδιάμεση εξέταση Ιανουαρίου φέρεται να αποτελεί το μεγαλύτερο ζήτημα με τους εκπαιδευτικούς να ζητούν την άμεση κατάργησή της.
«Καλούμε, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, να αφουγκραστεί τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες όλων μας και να παρέμβει ώστε να αρχίσει άμεσα ο ζητούμενος διάλογος, με στόχο από την νέα σχολική χρονιά την εφαρμογή ενός νέου σχεδίου αξιολόγησης πιο ωφέλιμου και πιο ανθρώπινου για τους μαθητές μας» δήλωσε ο επικεφαλής της ΟΕΛΜΕΚ Κώστας Χατζησάββας για να προσθέσει στη συνέχεια «Έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Έχει χαθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, οι καθηγητές εργάζονται κάτω από πίεση και τρέχουν για να καλύψουν την ύλη, που δεν είναι ο στόχος για μας. Εμείς θέλουμε να είμαστε αποτελεσματικοί ως εκπαιδευτικοί και να εμπεδώνουν και οι μαθητές».
Ξέκοψε την συζήτηση ο Προδρόμου - «Όταν μεγαλώσουν θα το καταλάβουν και θα το εκτιμήσουν…»
Ο υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Πρόδρομος Προδρόμου σε δηλώσεις που παραχώρησε μετά από επίσκεψη του στο Ελένειο Δημοτικό Σχολείο, όπου υλοποιείται το Πρόγραμμα «Μαγειρεύω και Προσφέρω» ξέκοψε ουσιαστικά την συζήτηση -παρά τις έντονες αντιδράσεις και κινητοποιήσεις- αναφέροντας πως «Στο σχολείο πρέπει να υπάρχει αξιολόγηση, χρειάζεται αξιολόγηση».
«Το θέμα είναι», πρόσθεσε, «πώς θα οργανώσουμε με τον πιο κατάλληλο και προσαρμοσμένο τρόπο την αξιολόγηση που πρέπει να υπάρχει στο σύστημα. Άρα λοιπόν για εμάς δεν υπάρχει δίλημμα αν θα υπάρχει ή όχι αξιολόγηση», τόνισε ο κ. Προδρόμου, σημειώνοντας ότι «υπάρχει μια άποψη σε κάποιους ότι θα ήταν καλύτερα να μην υπάρχει αξιολόγηση. Αυτή η λογική της ισοπέδωσης δεν είναι αποδεκτή».
«Έχουμε κάποια συμπεράσματα, από την μέχρι τώρα εμπειρία μας», επισήμανε στη συνέχεια ο Υπουργός Παιδείας, προσθέτοντας ότι «ήδη έχουμε προσανατολιστεί και είναι εφικτό να έχουμε λιγότερες εξετάσεις για παράδειγμα αντί τέσσερα ή πέντε τα εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειο μπορεί να είναι τρία. Τέτοιες λύσεις θα συζητηθούν -όπως θα συζητηθεί συνολικά η φιλοσοφία της αξιολόγησης- γιατί ουδέποτε το Υπουργείο έχει ζητήσει να γίνονται πολλά διαγωνίσματα. Αν γίνονται πολλά διαγωνίσματα, εκεί όπου γίνονται και έχουν δίκιο τα παιδιά και οι γονείς, είναι μια δυσλειτουργία».
«Πρέπει να διορθώσουμε αυτά τα κακώς κείμενα», τόνισε ο κ. Πρόδρομου, επισημαίνοντας ότι «δεν είναι η θεραπεία να μην έχουμε εξετάσεις, όπως ακούω κάποιους να λένε, και είμαι βέβαιος ότι και τα παιδιά, τα οποία διαμαρτύρονται, όταν θα μεγαλώσουν θα καταλάβουν γιατί έπρεπε να αξιολογούνται και θα το εκτιμήσουν».