ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

«Αχίλλειος πτέρνα» του ΟΚΥπΥ η αδυναμία ελέγχου

Προβλήματα που κρύβονταν κάτω από το χαλί έβγαλε στην επιφάνεια η πανδημία στον τομέα της Υγείας

Το σύστημα υγείας, από τα ανώτερα στρώματα, μέχρι και τον τελευταίο επαγγελματία του κλάδου, ήταν αυτό που κλήθηκε πρωτίστως να επωμιστεί το μεγαλύτερο βάρος της υγειονομικής κρίσης ελέω πανδημίας. Το γεγονός ότι η κυβέρνηση έλαβε από πολύ νωρίς από τα πλέον αυστηρά μέτρα στην Ευρώπη, είναι το αποτέλεσμα της ανησυχίας ότι το σύστημα δεν θα μπορούσε να αντέξει έναν ενδεχόμενο μεγάλο αριθμό ασθενών, δυσανάλογο με τις δυνατότητές του. Ο ΟΚΥπΥ βρίσκεται σε φάση αναδιοργάνωσης, ενώ εντός του οργανισμού εντοπίζονται διάφορα προβλήματα τα οποία έχουν να κάνουν με την διαχείριση των πόρων και την οργάνωση. Άλλωστε, δεν ήταν τυχαίες οι παραδοχές που έγιναν σε αρκετές περιπτώσεις, τόσο από τον Υπουργό Υγείας, όσο και από λειτουργούς του οργανισμού.

Μια σημαντική αδυναμία του Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας, είναι η μη πρόσβαση στην αξιολόγηση των πλείστων εργαζομένων του, καθώς οι 6000 εκ των 6500 είναι αποσπασμένοι από το Υπουργείο Υγείας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάποιοι εξ αυτών να επιδεικνύουν συμπεριφορά μη συμμόρφωσης, ακόμα και προς τα μέτρα προστασίας κατά της νόσου COVID-19. Παράλληλα με τα πιο πάνω, σημειώνεται ότι στον οργανισμό έγιναν και κάποιες προσλήψεις, οι οποίες εν τέλει φέρονται να απεδείχθησαν ανεπαρκείς. Ο Οργανισμός, επίσης, αντιμετωπίζει και το πρόβλημα της υποστελέχωσης στον τομέα της διεύθυνσης. Συγκεκριμένα, η λειτουργία του προνοεί την ύπαρξη 90 ατόμων, αλλά στην παρούσα φάση μόνο 20 άτομα καλούνται να ανταποκριθούν στην πληθώρα ζητημάτων.

Προβλήματα εντοπίζονται και στο θέμα των κτηριακών εγκαταστάσεων, κυρίως όσον αφορά στο Γενικό Νοσοκομείο Λεμεσού. Το νοσηλευτήριο στεγάζεται σε ένα μεγάλο ηλικιακά κτήριο, μόλις 35 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, σε σύγκριση με το Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας, το οποίο ανέρχεται στις 110 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, παρά το ότι και τα δύο νοσοκομεία καλούνται να εξυπηρετήσουν περίπου ίδιο αριθμό ασθενών.

Προβλήματα επικοινωνίας

Τόσο οι νοσηλευτές, όσο και οι ιατροί, στα πρώτα στάδια της πανδημίας, όπως ανέφεραν στην «Κ», αντιμετώπισαν προβλήματα σχετικά με την επικοινωνία τους με την διεύθυνση του ΟΚΥπΥ. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου της ΠΑΣΥΝΟ, Θεόδωρο Πετέλη, έφτανε συνεχώς μεγάλος όγκος οδηγιών, από διαφορετικά άτομα στον οργανισμό, ενώ οι οδηγίες δεν συμφωνούσαν, σε αρκετές περιπτώσεις, μεταξύ τους, με κυριότερη συνέπεια τον αποσυντονισμό, ενώ σε μέγα θέμα ανεδείχθη η ανεπάρκεια σε προστατευτικό εξοπλισμό. Για το θέμα του εξοπλισμού και των αναλωσίμων, είπε ο κ. Πετέλης, θα ήταν προτιμότερο να υπήρχε ειλικρίνεια εκ μέρους της διεύθυνσης του οργανισμού, ωστόσο, πλέον, με την διευθέτηση αυτού και άλλων προβλημάτων, γίνεται πιο σωστά η διαχείριση των περιστατικών COVID-19 και υπάρχει καλύτερος συντονισμός.

Τα πιο πάνω διαπίστωσαν και οι ιατροί, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΑΣΥΚΙ, Σωτήρη Κούμα, ο οποίος απέδωσε την αρχική έλλειψη συντονισμού στο γεγονός ότι τα μέλη της διεύθυνσης του ΟΚΥπΥ δεν έχουν τις γνώσεις να διοικήσουν μονάδες υγείας. Το «ευχαριστώ» προς τους λειτουργούς υγείας δεν θα είναι οικονομικό, αλλά θα προκύπτει από τον εκσυγχρονισμό, τον σωστό εξοπλισμό και την στελέχωση των νοσοκομείων, ανάγκες τις οποίες έφερε στην επιφάνεια η υγειονομική κρίση, επεσήμανε, τέλος.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Υγεία: Τελευταία Ενημέρωση

X