Αποφάσεις για το αν θα υπάρξουν χρεώσεις στην υπηρεσία «Pame Express» θα κληθεί να λάβει τον Φεβρουάριο του 2024 το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων. Η δωρεάν υπηρεσία που στόχο έχει να αμβλύνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στους δρόμους βρίσκεται σε πιλοτική φάση μέχρι τον Μάρτιο, με τον αρμόδιο Υπουργό, Αλέξη Βαφεάδη, να ξεκαθαρίζει στην «Κ» ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της πιλοτικής φάσης δεν θα υπάρχει χρέωση ούτε για τον χώρο στάθμευσης, ούτε για τη διαδρομή. «Πρόθεσή μας είναι να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητα του έργου και το πόσο έχει βοηθήσει στην αποσυμφόρηση των δρόμων. Αναλόγως με το όφελος που έχει η κοινωνία θα αποφασίσουμε και για το κατά πόσο θα υπάρχει χρέωση ή όχι. Στόχος είναι να καταφέρουμε να παραμείνει δωρεάν, αλλά δεν μπορούμε να το υποσχεθούμε», εξήγησε. Την ίδια ώρα διευκρίνισε ότι η προσπάθεια που γίνεται είναι το έργο να επεκταθεί τόσο στη Λευκωσία όσο και στη Λάρνακα και τη Λεμεσό, και ο λόγος που δεν έχει ακόμη αποφασιστεί αν θα υπάρξουν χρεώσεις είναι επειδή δεν γνωρίζουν την έκταση που θα έχει το πρόγραμμα. «Η σκέψη μας είναι να το εφαρμόσουμε όπου μπορεί να εφαρμοστεί. Δεν μπορεί να ληφθεί μια απόφαση χωρίς να ξέρουμε το συνολικό κόστος».
Σε σχέση με τις αντιδράσεις που προκάλεσαν οι πρόσφατες δηλώσεις του Γενικού Διευθυντή του ΓΣΠ, ότι γίνονται σκέψεις για να χρεώνονται όσοι σταθμεύουν στον χώρο στάθμευσης που βρίσκεται γύρω από το γήπεδο, ο κ. Βαφεάδης σημείωσε ότι ο εν λόγω χώρος χρησιμοποιείται από πολίτες οι οποίοι αφήνουν εκεί τα οχήματά τους και μαζί με συνεργάτες τους κινούνται εκτός πόλης, με αποτέλεσμα να υπάρχει αυξημένο κόστος καθαριότητας. «Είναι απόφαση δική τους για το αν θα προχωρήσουν με χρεώσεις», τόνισε ξεκαθαρίζοντας ότι οι χρήστες του «Pame Express» δεν θα πληρώνουν χώρο στάθμευσης όσο το πρόγραμμα βρίσκεται στην πιλοτική του βάση. Υπενθυμίζεται ότι σε δηλώσεις του στο SigmaLive, ο Γενικός Διευθυντής του Γυμναστικού Συλλόγου Λευκωσίας (ΓΣΠ), Φοίβος Κωνσταντινίδης, ανέφερε πως η σκέψη που υπάρχει είναι αν οι πολίτες χρησιμοποιούν καθημερινά το χώρο στάθμευσης του σταδίου ΓΣΠ, τότε να πληρώνουν το ποσό των 10 ευρώ για κάθε μήνα, ενώ το ημερήσιο κόμιστρο να ανέρχεται στο ένα ευρώ.
Πώς θα γίνει η επέκταση του έργου
Σύμφωνα με προηγούμενο δημοσίευμα της «Κ» και του δημοσιογράφου Μάριου Χριστοφή, στην περίπτωση της Λευκωσίας, γίνονται σκέψεις να διευρυνθεί η υπηρεσία «Pame Express» και στη δυτική πλευρά της πόλης, όπως για παράδειγμα στο Μακάρειο στάδιο ή και σε άλλες περιοχές της επαρχίας, αλλά μέχρι στιγμής κάτι τέτοιο δεν μπορεί να προχωρήσει εξαιτίας της αδυναμίας εύρεσης οδηγών λεωφορείων. Για τις επαρχίες Λεμεσού και Λάρνακας, συζητιέται να γίνει κάτι παρόμοιο υπό μορφής «express», από τα υπεραστικά λεωφορεία με κατεύθυνσή προς τη Λευκωσία. Δηλαδή, η υπηρεσία αυτή θα δίνει την επιλογή στον επιβάτη αν θα επιθυμεί να μεταβεί στο ΓΣΠ και να χρησιμοποιήσει την υπηρεσία Pame Express ή θα μένει στο λεωφορείο για να φθάσει στον τελικό του προορισμό. Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δημόσιων Επιβατικών Μεταφορών, υπογράμμισε ότι θα καθοριστούν συγκεκριμένες διαδρομές για να καλύψουν τις ανάγκες των επιβατών. «Οι δυσκολίες αυτή τη στιγμή είναι να εντοπίσουμε τους χώρους στις δύο επαρχίες, ούτως ώστε να τους χρησιμοποιήσουμε ως Park & Ride, δηλαδή να μπορεί κάποιος να παρκάρει το όχημα του και να περνά από εκεί το λεωφορείο και να επιβιβάζεται», δήλωσε ο κ. Ανδρέας Νικηφόρου, επισημαίνοντας παράλληλα «τέλη του Οκτωβρίου αναμένονται επίσημες ανακοινώσεις από το αρμόδιο Τμήμα για την εν λόγω υπηρεσία».