Του Μάριου Χριστοφή
Στο επίκεντρο των αρμόδιων αρχών επανήλθαν οι δοκιμασίες black out challenge του Tik Tok μετά και τη νοσηλεία μαθητή, ο οποίος τραυματίστηκε σε συμμετοχή του στις εν λόγω δοκιμασίες. Την ίδια ώρα, σημειώθηκαν και άλλα περιστατικά με νεαρά άτομα, τα οποία δεν ήταν σοβαρά και δεν χρειάστηκε να νοσηλευτούν.
Όπως ανέφερε στην «Κ» ο Διευθυντής Παιδιατρικής του Μακάρειου Νοσοκομείου Αβραάμ Ηλία, «αυτού του είδους δοκιμασίες ονομάζονται black out challenge γιατί φέρνουν black out στον εγκέφαλο και είχαν πάρει διαστάσεις τα τελευταία δύο χρόνια, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (κυρίως στο Tik Tok)». Ο σκοπός τους, σύμφωνα με τον κ. Ηλία, είναι ένας τρόπος επίδειξης ποιος έφηβος έχει τα πιο δυνατά πνευμόνια και ποιος μπορεί να κρατήσει περισσότερο την αναπνοή του.
Τα αγόρια εκτελούν περισσότερο το black out challenge
Ερωτηθείς πώς λαμβάνει χώρα το black out challenge και σε ποιο μέρος, ο Διευθυντής Παιδιατρικής του Μακάρειου Νοσοκομείου απάντησε, «οι δοκιμασίες διεξάγονται κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων στα σχολεία και κυρίως εκτελούνται από αγόρια, τα οποία μαζεύονται σε κάποιο χώρο και παίρνουν μία βαθιά εισπνοή, κρατώντας την αναπνοή τους έως ότου επέλθει λιποθυμία. Συνήθως υπάρχει ένας άλλος μαθητής πίσω από το διαγωνιζόμενο για να τον συγκρατήσει και να μην πέσει στο έδαφος».
Από επιληψία μέχρι και θάνατο
Όσον αφορά τι επιπτώσεις που μπορεί να έχει ένας έφηβος στην υγεία του, ο κ. Ηλία δήλωσε, «αυτή η παρατεταμένη ανοξία του εγκεφάλου μπορεί να οδηγήσει σε σπασμούς, επιληψία ή μόνιμες νευρολογικές βλάβες, όπως επίσης και κρανιοεγκεφαλική κάκωση γιατί ο έφηβος μπορεί να πέσει απότομα στο έδαφος και να χτυπήσει. Μάλιστα, στο εξωτερικό αναφέρθηκαν και θάνατοι».
Τι πρέπει να κάνουν καθηγητές και γονείς
Σε ερώτηση ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος των καθηγητών και των γονιών για αντιμετώπιση αυτών των δοκιμασιών ο Δρ Ηλία τόνισε «οι καθηγητές καλό είναι κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων να κάνουν καλύτερη επιτήρηση αλλά και οι γονείς πρέπει να είναι προσεκτικοί με τη σωστή καθοδήγηση των παιδιών τους και τον έλεγχο στην πρόσβαση τους στο διαδίκτυο». Καταληκτικά, δήλωσε «είναι μία δοκιμασία η οποία πρέπει να σταματήσει, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος οι μαθητές να υποβάλλονται σε τέτοιου είδους δοκιμασίες».